Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه حاجعلی مدیر دارالقرآن امام علی (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌بن ابیطالب (ع) گفت: آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه به دلیل شرایط کرونایی با حضور حداقلی اساتید و فعالان قرآنی و برگزیدگان این دوره برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجعلی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و شیوع اپیدمی تصریح کرد: قرار بود همه شرکت کنندگان در این مراسم اختتامیه حاضر باشند اما به دلیل شرایط امیکرون برخی از برگزیدگان به صورت نمادین تجلیل شده و لوح و هدایای باقی برگزیدگان برای آنها ارسال خواهد شد.

وی گفت: این برنامه با اجرای سیدوحید مرتضوی، کارشناس‌مجری شبکه قرآن و معارف سیما همراه است با تلاوت جعفر فردی، قاری بین‌المللی قرآن آغاز می‌شود و سپس گروه تواشیح الغدیر به اجرای برنامه می‌پردازند. سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری‌زاده، کارشناس مذهبی و اجرای ستارگان قرآنی این دوره از مسابقات و مداحی حاجعلی فراهانی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) ادامه داد: این برنامه همزمان از ساعت ۱۴:۳۰ به صورت زنده از صفحه دارالقرآن امام علی (ع) در اینستاگرام به نشانی imamalidarolquran پخش می‌شود. از ۱۳ نفر از ستارگان قرآنی کم سن و سال شرکت کننده در مسابقات و ۴ نفر از شرکت کنندگان ویژه هم تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص جوایز امسال گفت: جوایز به همه فینالیست‌هایی که نمره حسن حفظ آنها ۹۰ به بالا شده و همه مرتلان و قاریان راه یافته به فینال که نمره کل آنها ۷۵ به بالا شده تعلق می‌گیرد. همچنین به رتبه برتر رشته حفظ کل ۷ میلیون تومان، رتبه نخست رشته بیست جز ۵ میلیون تومان، رتبه نخست رشته ده جز ۴ میلیون تومان، رتبه نخست رشته قرائت تحقیق ۵ میلیون تومان، رتبه نخست رشته قرائت ترتیل ۴ میلیون تومان و در رشته مفاهیم ۳ و نیم میلیون تومان خواهد بود.

یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل، مفاهیم سوره‌های یاسین و نور در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

کد خبر 5423460 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن دارالقرآن امام علی ع شبکه قرآن و معارف سیما فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم فعالیت های قرآنی مهر انقلاب جمهوری اسلامی انقلاب قرآن معرفی کتاب امام خمینی مقام معظم رهبری ایران سوریه دهه فجر جمهوری اسلامی ایران دارالقرآن امام علی رتبه نخست رشته میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود