Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده انتظار می‌رود و به‌تدریج سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر وقت امروز و طی فردا در سواحل دریای خزر بارش باران و در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسیاز روز سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و چهارشنبه در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز باران برف و باران پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های مرکزی، قم، همدان و شمال اصفهان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. امروز در مناطق جنوب شرقی کشور کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر توام با رعد و برق.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات سمنان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن بویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفر‌های غیرضروری، تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۶

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران دریای خزر پیش بینی ۱۴۰۰ ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور