Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه کیهان، از شهریور سال ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی کلیه خدمات و اقدامات دانشجویی را به «سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی» تحت عنوان «آموزشیار» انتقال داده است. 

با این وجود در آستانه چهارمین نیمسال تحصیلی پس از راه‌اندازی سامانه آموزشیار، برخی دانشجویان این دانشگاه در واحدهای مختلف، همچنان با مشکلات مربوط به فرآیند انتخاب واحد خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند انتخاب واحد در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه آزاد از ۹ بهمن‌ماه آغاز و تا ۲۱ بهمن‌ماه ادامه داشت، با این حال، برخی دانشجویان این دانشگاه با مشکلاتی چون قطعی مکرر سامانه آموزشیار و از دست رفتن فرصت انتخاب واحد برای دانشجو، کُند بودن سامانه در بروزرسانی اطلاعات دانشجو، عدم ارائه دروس در زمان‌بندی مشخص و ارجاع دانشجو به زمان حذف و اضافه و مشکلاتی از این قبیل رو‌به‌رو شدند که این موضوع گلایه دانشجویان و خانواده‌ها را در پی داشت. در همین زمینه مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با کیهان در مورد اختلالات موجود در سامانه آموزشیار و مشکل دانشجویان برخی واحدهای دانشگاهی این دانشگاه اظهار داشت: تاکنون ۷۴۰ هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور و ۵۶۳ هزار و ۲۳۳ نفر از دانشجویان ۲۶ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران موفق به انجام ثبت‌نام شده‌اند و مشکلی در رابطه با انجام فرآیند ثبت‌نام نداشته‌اند.

رضا همدانچی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: علت کُندی سامانه آموزشیار هنگام انتخاب واحد، تعداد بالای دانشجویان است، با این حال در روزهای اخیر شاهد کُندی سامانه نبوده‌ایم.

همدانچی در پاسخ به این سؤال که دروس برخی از دانشجویان برای انتخاب واحد به اشتباه در سامانه آموزشیار وارد شده است، افزود: چنین اتفاقی بعید است، با این حال دانشجویانی که به هر دلیل موفق به انتخاب واحد نشده‌اند، می‌توانند از تاریخ ۳۰ بهمن لغایت ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برای حذف و اضافه و انتخاب دروس مدنظر خود اقدام کنند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس پویش‌هایی در اعتراض به مشکلات سامانه «آموزشیار» در سامانه فارس من راه‌اندازی کرده‌اند که صفحه مربوط به این پویش‌ها را می‌توانید از اینجا را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه آموزشیار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سامانه آموزشیار انتخاب واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

 امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.

حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند