Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:45:59 GMT

بازگشت ۴۷ هزار هکتار اراضی به چرخه زراعت

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۲۵۱۶

بازگشت ۴۷ هزار هکتار اراضی به چرخه زراعت

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با همکاری قوه عدلیه سنددار کردن اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی رفع تداخلات و صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی مد نظر است.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ هزار هکتار اراضی برای سنددار شدن در قالب طرح کاداستر مورد توافق با ثبت اسناد قرار گرفته است، تصریح کرد: سنددار کردن اراضی کشاورزی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به ساماندهی کشت و زرع، رعایت الگوی کشت، ساماندهی بازار ارزی محصولات، انتظام‌بخشی در عرضه و تقاضا و توسعه کشت فراسرزمینی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت‌: ستاد سنددار کردن اراضی ملی در سطح سازمان و ادارات شهرستان شکل گرفته و در حال برگزاری جلسات منظم است تا ما بتوانیم بیش از گذشته تمرکز بر تنوع کشت و زرع و تولیدات با ارزش این بخش را شاهد باشیم.

نیکشاد افزود: در همه مناطق استان صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی در حال انجام است که ما در قالب ۱۰۰ هزار هکتار کار سنددار کردن اراضی کشاورزی را آغاز کردیم تا از مزایای اسناد تک برگی، کشاورزان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کشاورزان در بهره‌مندی از تسهیلات بانک عامل و بیمه محصولات همچنین بهره‌مندی از یارانه‌های این بخش می‌توانند از اسناد تک برگی استفاده کنند و اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود، ضرر و زیان آن متوجه خود زارعین خواهد بود.

نیکشاد به رفع تداخلات در روستاهای مختلف با تدبیر اداره کل ثبت اسناد اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد تا پایان سال آینده به صورت کامل اراضی کشاورزی تثبیت و صدور سند تک برگی آنها انجام شود که این امر می‌تواند اسباب رضایت زارعین را نیز به همراه داشته باشد.

کد خبر 5423795

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اردبیل اراضی ملی کاداستر اراضی کشاورزی صدور سند کشاورزان تسهیلات بیمه تسهیلات بانکی بیمه محصولات کشاورزی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه جشنواره فیلم فجر چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شیوع کرونا گرگان سنددار کردن اراضی اراضی کشاورزی تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، گفت: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.

محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.وی با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سپیدرود از روز گذشته در کانال‌های و نهر‌های کشاورزی گفت: شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند و به کشت و کار خود سرعت دهند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها استان خزانه گیری شده است، افزود: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی