Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:44:45 GMT

مراسم اعتکاف در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۲۸۳۸

مراسم اعتکاف در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور باقر بیک صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال مراسم معنوی اعتکاف با هماهنگی دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی و با با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام شهرهای استان سیستان و بلوچستان به جز شهرستان‌های قرمز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط یک شهر سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز کرونایی وجود دارد، افزود: این مراسم‌معنوی از ۲۶ تا ۲۸ بهمن در مساجد محوری شهرستان‌ها ویژه بانوان و آقایان با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و ارائه کارت واکسن یکی از شروط لازم برای ثبت نام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طبق دستور العمل ها تنها به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت مساجد برای مراسم اعتکاف ثبت نام انجام شده است، ادامه داد: تاکنون حدود ۲ هزار نفر در سطح استان برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینک یکی از سنت‌های حسنه و مستحبات اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد، سنت مبارک اعتکاف است، گفت: سنت اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حالت فراگیر و عمومی نداشت اما در چند سال اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است.

حجت الاسلام باقر بیک تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، انجام اعمال ام داوود، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف، از جمله برنامه‌های درن ظر گرفته شده برای ایام البیض است.

کد خبر 5423898

منبع: مهر

کلیدواژه: آیین اعتکاف زاهدان راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه 22 بهمن عکس استانها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جشنواره فیلم فجر گرگان چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرتیپ پاسدار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در معیت سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان با حضور در میان مرزداران جنوبی استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی آنها، امنیت موجود در سرحدات کشور را مرهون تلاش‌های شبانه روزی مرزداران دانست.

به روایت ایسنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902632

دیگر خبرها

  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان