Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونا در آستانه ۲ ساله شدن با سویه جدیدی به نام اُمیکرون مانند روزهای نخستین شیوع، به سرعت می تازد و خود را در آغوش مردمی می اندازد که جانباختن ۷۰۰ نفر در یک شبانه روز را فراموش کردند. 
اُمیکرون در کشور همچنان درمسیر ثبت رکوردهای جدید کرونایی می‌تازد و مسئولان حوزه بهداشت تاکید دارند اگر نتوانیم از گردش ویروس در سطح جامعه جلوگیری کنیم، اُمیکرون مانند سایر سویه‌های پیشین با مرگ و میر بالا همراه است و روزهای سخت‌تری را تجربه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام متخصصان نظام سلامت، پیشگیری از روند انفجاری کرونا با سویه اُمیکرون این‌ بار نیازمند حذف ساده‌انگاری‌ها نسبت به بیماری و اعمال محدودیت در تجمعاتی است که خود کانون شیوع بیماری‌اند.
اما بر خلاف این توصیه‌ها بسیاری از خانواده‌ها دورهمی‌های شلوغ را آغاز کردند و تالارهای عروسی هر شب میزبان کسانی است که بر سر عروس و داماد شاباش کرونا می‌ریزند.
وزیر بهداشت در روزهای پیشین از آغاز موج ششم کرونا در کشور خبرداد و گفت: فکر می‌کنیم طی ۲ تا ۳ هفته آینده به پیک خواهیم رسید. 
با توجه به گسترش سویه اُمیکرون در سراسر کشور، تعداد شهرهای قرمز کرونایی به ۲۴۷ شهر افزایش یافت و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱۲ شهرستان نارنجی قرار دارد و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.
خمین، محلات و دلیجان در جنوب استان مرکزی که تا یک ماه گذشته در وضعیت آبی بودند اما به یکباره و بر اثر کاهش شیوه نامه‌های بهداشتی قرمز و پر خطر شدند.
با وجود اعلام شرایط قرمز در این شهرستان‌ها شهروندان همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی اعتنا هستند و برخی حتی از زدن ماسک خود داری می‌کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر فاجعه بار است
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین از افزایش صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: 
در طی هفت روز ۱۱۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در خمین شناسایی شد و یک بیمار جان خود را از دست داد.
دکتر « مجتبی دیده دار» گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، ۱۲ هزار و ۸۸۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده است.
دیده دار تصریح کرد: از مجموع این آزمایش‌ها، چهار هزار و ۷۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شناسایی و از این شمار بیمار، چهار هزار و ۴۴۶ نفر بهبود یافتند یا از بیمارستان ترخیص شدند.
وی فزود: ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۹۹ بیمار کووید ۱۹ در خمین جان خود را از دست دادند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین از تزریق  ۱۹۸ هزار و ۹۱۵ دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در این شهرستان خبر داد.
دکتر« مریم رضایی منش» افزود: این میزان واکسن در خمین شامل ۸۶ هزار و ۸۸۸ دُز نوبت اول، و ۷۸ هزار و ۸۳۶ دُز نوبت دوم و ۳۳ هزار و ۱۹۱ دُز نوبت سوم برای گروه‌های هدف تزریق شده است.
وی یادآور شد: مرکز واکسیناسیون دانشکده علوم پزشکی خمین در تمام روزهای هفته به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۶ فعال و آماده ارائه خدمت به شهروندان است.
رضایی منش با اشاره قرار گرفتن خمین در وضعیت قرمز کرونا ادامه داد: با توجه به آغاز پیک ششم کرونا و شیوع گسترده سویه اُمیکرون از شهروندان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل دُزهای واکسن خود به ویژه دُز سوم اقدام کنند. 

قدرت سرایت پذیری اُمیکرون قابل مقایسه با سویه‌های پیشین نیست
متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) خمین درباره سویه اُمیکرون گفت: میزان بیماری زایی این سویه نسبت به سویه‌های قبلی کمتر است اما قدرت سرایت بیشتری دارد.
دکتر« امیررضا لاری پور» ادامه داد: کسانی که قبلا هم به ویروس کرونا مبتلا شدند احتمال بسیار دارد که به سویه اُمیکرون نیز مبتلا شوند.
وی تاکید کرد: سالمندان، کسانی که واکسن نزدند یا دُزهای واکسن خود را تکمیل نکردند، بیماران زمینه‌ای، دیالیزی و پیوندی در خطر ابتلا به اُمیکرون هستند.  

افزایش سه برابری ابتلای مادران باردار محلاتی به کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات از افزایش سه برابری ابتلای مادران باردار به ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به عادی انگاری شهروندان، تمام گروه‌های سنی از جمله مادران باردار در معرض ابتلا به سویه اُمیکرون هستند.
دکتر« مهدی قلیچ خانی » ادامه داد: از مادران باردار درخواست می‌کنیم، هرچه سریع‌تر نسبت به انجام و یا تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام نمایند زیرا دریافت سه دُز واکسن در پیشگیری از موارد بستری و مرگ مادران و فرزندشان موثر است.
وی، بررعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور مادران باردار در تجمعات تاکید کرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات اظهار داشت: بیش از ۷۴ درصد از آزمایش‌های تشخیص کرونا در این شهرستان مثبت است به طوری که بین ۴۰ تا ۶۰ نفر از شهروندان فقط در یک روز درگیر کرونا شدند.
قلیچ خانی ادامه داد: درگیری کودکان نسبت به گذشته به شدت در حال افزایش است و تعدادی کودک مبتلا به  کرونا در بیمارستان محلات بستری هستند.
وی گفت: صنوف محلات هنوز به طور کامل واکسن نزده‌اند یا نوبت‌های تزریق خود را تکمیل نکرده‌اند.

موج ششم کرونا در دلیجان با افزایش شمار بستری‌ها همراه شده است
مدیر شبکه بهداشت دلیجان از افزایش آمار مبتلایان و تعداد بستری های کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: موج ششم کرونا در دلیجان با افزایش تعداد بستری‌ها درحال گسترش است.
دکتر « عبدالرحیم فردوسی » با اشاره به آمار ۹۶ درصدی واکسیناسیون دُزهای اول و دوم در این شهرستان، افزود: شیوع سویه جدید کرونا ناشی از استقبال ضعیف و۳۰ درصدی مردم از تزریق دُز سوم و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک و حضور در مراکز شلوغ است.
مدیر شبکه بهداشت دلیجان از موجود بودن لیست کامل واکسن‌ها خبر داد و از شهروندان خواست هرچه سریعتر برای دریافت دُز سوم واکسن به مرکز واکسیناسیون دلیجان واقع در آموزشگاه تزکیه مراجعه و فرآیند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
فرماندار دلیجان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: شهروندان هر چه سریع‌تر برای دریافت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.
« وحید براتی زاده» با اشاره به مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان توضیح داد: تالارها و رستوران‌ها در این شهرستان با ۳۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند و بیشتر از آن به صورت بیرون بر مجاز است.
وی افزود: مساجد و بقاع متبرکه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجاز به برگزاری نماز جماعت هستند.
فرماندار دلیجان گفت: برگزاری مراسم ترحیم در تمام مساجد شهر و روستا ممنوع است و این مراسم باید در آرامستان‌ها و فضاهای سرباز برگزار شود.

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ۵۶۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی روزهای اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.
شمار مبتلایان کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی به ۱۱۶ هزار ۹۸۵ نفر رسیده و تاکنون ۳ هزار و ۴۶ نفر در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

برچسب‌ها اومیکرون استان مرکزی خمین واکسن کووید 19 دلیجان محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون استان مرکزی خمین اومیکرون استان مرکزی خمین واکسن کووید 19 دلیجان محلات شهرستان خبر شیوه نامه های بهداشتی کرونا در این شهرستان مدیر شبکه بهداشت ویروس کرونا مادران باردار سویه ا میکرون استان مرکزی کووید ۱۹ ششم کرونا د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

اردلان محمدپور، با بیان اینکه  جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب استان  حاکم خواهد شد که در برخی  مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه خواهد بود، افزود:

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها