Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دیدار با رهبری معظم انقلاب برای همه ملت ایران به ویژه افرادی که دلداده انقلاب هستند، یک اتفاق و خاطره خوب هست که هرچند بار تکرار شود بازهم جذابیت خاص خود را دارد و کمتر کسی هست که این دیدار نصیبش شده باشد و تکرار آن را تمنا نکند.

این را محمد جواد جامعی یکی از مداحان سیستان و بلوچستانی می‌گوید و از خاطره دیدار با رهبری معظم برایمان درد دل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مداح جوان که برای نخستین بار در سالجاری و در مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) تجربه اجرای مداحی در محضر حضرت آقا را داشته و به نوعی نماینده مردم سیستان و بلوچستان بوده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان می گوید: تقریبا 38 سال است که مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با مداحان کل کشور دیدار دارد، در این 38 سال از استان سیستان و بلوچستان هیچ نماینده ای برای اجرا در محضر حضرت آقا وجود نداشته است، البته مداحان از استان ما هم در آن دیدارها حضور داشته اند اما اینکه بخواهند اجرا داشته باشند، خیر.

از سال ۱۳۹۱ پس از کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات تهران در لیست مداحان برگزیده جهت اجرا در محضر مقام معظم رهبری قرار گرفتم، سال ۱۳۹۷ برای انجام تست به تهران دعوت شدم، سال ۹۸ اجازه اجرا پیدا کردم در حسینیه امام خمینی اما قبل از ورود حضرت آقا، سال ۹۹ مجدد برای تست دعوت شدم و همچنین سال ۱۴۰۰ که الحمدلله اینبار مجوز اجرا را دریافت کردم.

اصرارم این بود که به عنوان نماینده استان به لهجه سیستانی و بلوچی چند بیتی را اجرا کنم که با موافقت داوران رو به رو شد،  اصل شعری که آنجا اجرا کردم در زمینه ولادت حضرت زهرا(س)، بود و بحث فرزند آوری و خانواده را به صورت کلید واژه در شعر آوردم.

اصرار داشتم اسامی شهدای شاخص سیستان و بلوچستان در شعر بیایید

 اصرار داشتم اسامی شهدای شاخص استان در شعر بیایید از جمله شهید میرحسینی، شهید سبیل اخلاقی که کوچکترین شهید کشور و اهل تسنن است و شهید محسن خزایی از شهدای مدافع حرم.

در کل یک شعر 17 بیتی آماده شد و مورد تایید داوران قرار گرفت و یک بند هم سرود بلوچی که دوستان ما در گروه سرود آوای چابهار آماده کرده بودند و سه بیت هم به لهجه سیستانی که استاد سلطانعلی جهانتیغ این شعر را سرودند و برای روز معود یعنی سالروز ولادت حضرت زهرا آماده شد که در محضر رهبری معظم ارائه کنیم. پس از اجرا این اشعار مورد استقبال دست اندر کاران و داوران و مداحان شاخص کشور قرار گرفت و خیلی قدردانی کردند و یکی از مداحان هم گفت فکر نمیکردم از سیستان و بلوچستان یک نفر اینگونه مداحلی کند و خیلی خوشحال شدم.

 

آنجا بسیار خوشحال شدم چرا که به عنوان نماینده سیستان و بلوچستان در آن جمع حضور داشتم و برایم مهم بود که مردم استانم را به بهترین وجه ممکن معرفی کنم. خداروشکر نگاه مداحان کشور هم به استان ما تغییر کرد و به این یقین رسیدند که در استانها به ویژه سیستان و بلوچستان هم مداحان حرف برای گفتن دارند.

چفیه رهبری را به خانواده شهید میرحسینی اهدا کردم

در پایان اجرا، به رهبری معظم انقلاب گفتم اگر مقدور هست چفیه تون رو به من بدید که چند روز دیگه  مراسم یادواره شهید میرحسینی را در چابهار داریم و این چفیه را به عنوان تبرک اهدا کنم، ایشان چفیه را دادند و من در مراسم یادواره به خانواده شهید میرحسینی برای نصب در موسسه شهید میرحسینی تقدیم کردم.

مقام معظم رهبری در پایان برنامه فرمودند دوستانی که اینجا اجرا داشتند سلام من را به مردم استانشان برسانند و منکه در بازگشت به استان حامل پیام و سلام رهبری انقلاب بودم خوشحالیم چند برابر بود.

بعد از سعادت اجرا در محضر رهبری انقلاب، بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مردم استانم در فضای مجازی داشتم و اکثرا خوشحال بودند که با لهجه و گویش مردم شیعه و سنی در آن دیدار اجرا داشتم و معرف مردم بودم.

 

بعد از سعادت اجرا در محضر رهبری انقلاب، بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مردم استانم در فضای مجازی داشتم و اکثرا خوشحال بودند که با لهجه و گویش مردم شیعه و سنی در آن دیدار اجرا داشتم و معرف مردم بودم.

محمد جواد جامعی در زمینه نقش مداحان در جهاد تبیین می گوید: مداحان به عنوان تربیون داران و افراد تاثیر گذار در جامعه می‌توانندهنرمندانه و به زبان مدح و اشعار مرتبط نکات لازم را به مردم متذکر شوند، مقام معظم رهبری فرموند گاهی یک بیت  شعر شما به اندازه چندین ساعت سخنرانی می‌تواند تاثیر بگذارد.

هیات مکان مناسبی برای احیای امر خاندان عصمت و طهارت است، اما فقط این کافی نیست و به فرمایش مقام معظم رهبری باید مکانی باشد برای پرسش و پاسخ جوانان و پاسخ به شبهات آنان توسط واعظان و مداحان اهل بیت(ع).

هیات می‌تواند مکان خوبی برای کار جهادی باشد

هیات می‌تواند مکان خوبی برای کار جهادی باشد همچنان که در این مدتی که کرونا حاکم بوده هیات های مذهبی سنگ تمام گذاشتند و با تمام توان در خط مقدم جبهه ی سلامت تلاش کردند و همچنین  فرمایش معظم له در خصوص کمک های مومنانه را تا حد توان اجرایی کردند.

بنده با توجه به مسئولیتی که دارم و به عنوان خادم مداحان و شاعران اهل بیت و هیات های مذهبی در سازمان بسیج مداحان استان مشغول به خدمت هستم، سعی کردم در تمامی برنامه ها به ویژه در جلسات هیات اندیشه ورز مباحث کلی سیاسی که با آن روبرو بوده ایم را تبیین کرده و با کمک تمامی مداحان اهل بیت و پیشکسوتان عرصه ستایشگری نقش موثری در جریانات سیاسی از جمله انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ایفا کنیم.

 

مباحث بصیرتی و دفاع از ارزش های انقلاب و نظام، اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، اهمیت تعظیم شعائر دینی در جامعه، بحث عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی( حضرت آقا فرمودند شما مداحان بهترین کسانی هستید که می‌توانید سبک زندگی اسلامی را در بین جامعه ترویج دهید)، ازدواج و فرزند آوری که از تاکیدات مستمر حضرت آقا بوده‌ است، زنده نگه داشتن راه و نام شهدا و همه و همه این موارد از جمله مواردی است که مداحان می‌توانند روشنگری کنند در واقع همان جهاد تببینی که حضرت آقا بر آن تاکید دارند.

این مداح جوان سیستانی می گوید: هر کسی در هر صنفی مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است باید بحث جهاد تبیین را در دستور کار خودش قرار دهد.

وی با بیان اینکه رابطه‌ی شاعر و مداح باید رابطه‌ی ای تنگاتنگی باشد چرا که لازم و ملزوم یکدیگرند،گفت: تاکید حضرت آقا این است که مداحان و شاعران  باید به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند تاثیرگذار باشند، حقیر هم از این موضوع مثتثنی نیستم و همیشه سعی کردم اشعاری که انتخاب می‌کنم از بهترین شعر ها و با مضمون کافی باشد، بارها در مناسبت های مختلف به شاعران عزیز کلید واژه های مربوط به آن مراسم را داده ام و شاعران هم بسیار هنرمندانه شعر گفته اند.

از جمله همین شعری که اخیرا محضر مقام معظم رهبری اجرا کردم، کلید واژه هایی همچون سبک زندگی اسلامی، خانه و خانواده ، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید شاخص کشور در سال ۱۴۰۰ حاج قاسم میرحسینی، شهید مدافع حرم حاج محسن خزائی، کوچکترین شهید کشور شهید اهل سنت شهید سبیل اخلاقی.

از کودکی مکبر مسجد بودم

محمد جواد جامعی در زمینه چگونگی چا گذاشتن به عرصه مداحی می گوید: از ۷سالگی به پیشنهاد و تشویق پدر و مادرم مکبر نمازهای جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) به امامت آیت الله سید ضیاءالدین طباطبایی بودم و از همانجا کم کم شروع به نوحه خواندن در دسته روی های ماه محرم تحت نظر مرحوم استاد ابراهیم سرگلزایی کردم.

 در زندگی هر چه دارم از برکت گدایی درب خانه آل الله صلوات الله علیهم اجمعین است، بهترین خاطرات در عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) برایم در سال ۱۳۸۸ رخ داده که توانستم کد مداحی عتبات عالیات بگیرم و به عنوان مداح کاروان به کربلا اعزام شوم.

 

پس از چند سال نوحه خوانی در مسجد با استاد یوسف ارجونی آشنا شدم و ایشان نقش زیادی در پیشرفت مداحی بنده به صورت حرفه ای داشتند و همچنان از راهنمایی های این بزرگوار بهره مند هستم.

خدا را شاکرم که در این راه قرار گرفتم و این را لطف خدا و اهل بیت(ع) میدانم و دعای پدر و مادر و همه اعضای خانواده ام، همراهی و همکاری همسرم که خودشان نیز طلبه هستند همواره شامل حالم بوده و بسیار در این راه به بنده کمک کرده‌اند.

سه فرزند پسر دارم، ۱۳ ساله، ۶ ساله، ۲ ساله، محمدهادی ، محمدحسین، محمدرضا که الحمدلله هرسه علاقه مند هستند و گاها محمدهادی و محمد حسین در برنامه ها اجرا می‌کنند.

 در زندگی هر چه دارم از برکت گدایی درب خانه آل الله صلوات الله علیهم اجمعین است، بهترین خاطرات در عرصه ی ستایشگری اهل بیت(ع) برایم در سال ۱۳۸۸ رخ داده که توانستم کد مداحی عتبات عالیات بگیرم و به عنوان مداح کاروان به کربلا اعزام شوم.

این مداح اهل بیت(ع) می گوید: سال ۱۳۹۱ حائز رتبه دوم کشوری در مسابقات مداحی کشور شدم، سال ۱۳۹۵ به عنوان مداح حرم امام رضا (ع) انتخاب شدم و کد دریافت کردم امسال هم توفیق مداحی در محضر مقام معظم رهبری را پیدا کردم، این موارد همه توفیقاتی هست که از توسل به ائمه برایم حاصل شده است.

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: مداحان مداحی آهنگران ارجونی دیدار رهبری انقلاب با مداحان سیستان و بلوچستان مقام معظم رهبری ولادت حضرت زهرا شهید میرحسینی اجرا در محضر محضر رهبری رهبری معظم اهل بیت ع حضرت آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این دولت مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم، گفت: دروس و حجم آن‌ها برای اجرای فعالیت‌های ورزشی و پرورشی تغییر می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه در این دولت مرگ 2030 را اجرا کردیم، اظهار کرد: در بدنه آموزش و پرورش افرادی بودند که همچنان به سند 2030 اعتقاد داشتند و حتی برای اجرای این سند بودجه و دفتر در آموزش و پرورش وجود داشت اما برای سند تحول بنیادین اعتباری نداشتیم.

وی افزود: برخی به اجرای سند 2030 و پایین آوردن سند تحول بنیادین اعتقاد داشتند.

صحرایی در پاسخ به این پرسش که دلایل بد بودن سند 2030 چیست، گفت: سند 2030 از خارج به ما دیکته شده است و همه بخش‌های آن نگران کننده است با این حال ممکن است، موارد خوبی مانند افزایش کیفیت را داشته باشد اما این موضوع در سند تحول بنیادین هم وجود دارد، وقتی سند داخلی داریم چرا باید از خارج سند بیاوریم.در سند 2030 مواردی وجود داشت که بر خلاف فرهنگ ایرانی بود مانند برابری جنسیتی در حالی که ما به عدالت جنسیتی اعتقاد داریم.

سند 2030 از جریان برنامه‌ریزی کشور حذف شد

وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین گفت: عدم اجرای سند مربوط به سال‌های گذشته است، هم اکنون سند 2030 به طور کامل از جریان برنامه‌ریزی کشور کنار گذاشته شده است و بهار سند تحول بنیادین را رقم زده‌ایم.

وی افزود: سند تحول به دنبال ایجاد حیات طیبه است و نظریه تعلیم و تربیتی کشور است و باید تمام آن را اجرا کنیم اما تا تحقق اجرای کامل آن فاصله داریم، چون سند به نقشه راه نیاز داشت البته نقشه راه سند تحول در سال‌های 93 و 97 تدوین شد اما از داخل اتاق وزرا بیرون نرفته بود که دلایل مختلفی دارد چون تمرکز بر سند تحول نبود و این سند رقیب دیگری داشت.

نقشه راه سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی

صحرایی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها برای اجرای سند تحول بنیادین وظایفی بر عهده دارند، هم اکنون نقشه راه سند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی بردیم تا پس از تصویب به عنوان یک قانون تکلیف شده و تمام دستگاه‌های مسئول موظف به همکاری برای اجرا باشند.

وی ادامه داد: نقشه راه سند تحول بنیادین چند ویژگی دارد از جمله شاخص و برنامه سالانه مبتنی بر وضع موجود، از سال 1403 تا 1412را در قالب برنامه ملی شاخص‌گذاری کردیم، سند تحول بنیادین 6 زیر نظام مصوب و 458 برنامه دارد و یکی از اشکالات اجرایی این است که برای اجرای برنامه‌ها اولویت‌بندی نشده است.

خوشبختی این است که رییس‌جمهور بر اجرای سند تاکید دارد

صحرایی گفت: بنده با تمام وزرایی که بعد از تصویب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش حضور داشتند مشورت و مشاهده کردم که اراده اجرای سند را داشتند اما محیط و شرایط فراهم نبود هم اکنون خوشبختی بنده این است که رئیس جمهور بر سند تحول بنیادین تاکید دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شورای پشتیبانی سند تحول بنیادین به ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی و سایر دستگاه‌ها تشکیل شد و تا کنون دو جلسه آن برگزار شده است، 7 پروژه پیشران ملی را تعریف کردیم که تصویب شد و نخستین آیین‌نامه با عنوان توسعه و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزی در هیئت دولت تصویب شد.

2500 هنرستان کد اقتصادی می‌گیرند

وی ادامه داد: طبق این آیین‌نامه، 2500 هنرستان در کشور تولیدی و کارآفرین می‌شوند هم اکنون هنرستان‌ها آموزشی هستند و کد اقتصادی ندارند.

صحرایی گفت: هم اکنون 39.8 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و در برنامه هفتم توسعه ذکر شده است که 50 درصد دانش آموزان باید به هنرستان‌ها بروند، هر دانش‌آموز متوسطه یک مهارت در آیین‌نامه مهارت آموزی در هیئت دولت تصویب شد همچنین آمایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار انجام خواهد شد و کتاب‌های درسی نیز باید تغییر کند.

آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییرات کتاب‌های درسی گفت: هم اکنون چهارچوب شایستگی‌های پایه طراحی شده و راهنمای برنامه درسی بر مبنای آن اصلاح شد و هم اکنون نوبت اصلاح کتاب‌های درسی است، کتاب‌های جدید پایه اول ابتدایی به طور آزمایشی اجرا شد که پس از دریافت بازخورد آن را به صورت گسترده در سطح کشور اجرا خواهیم کرد.

تغییر مواد درسی و حجم آن

وی افزود: تفکر و تعقل، هویت ایرانی و اسلامی، خودباوری، استدلال و یادگیری مهارت‌ها در تغییرات کتاب‌های درسی مد نظر است همچنین جدول دروس و جدول زمان در حال تغییر به نفع فعالیت‌های ورزشی و پرورشی است تا ساعت را برای این برنامه‌ها باز کنیم و برای تحقق آن مواد درسی و حجم آن تغییر می‌کند.

امسال نهضت توانمندی معلمان اجرا می‌شود

صحرایی بیان کرد: موضوع مهمتر از کتاب‌های درسی توانمندی معلمان است و امسال سال نهضت توانمندی معلمان است و برای تمام آنها برنامه‌ریزی می‌شود تا دوره‌هایی را برای ارتقای خود داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم گفت: ناقوس خطر کمبود معلم در آموزش و پرورش سال 1399 توسط مرکز نیروی انسانی به صدا درآمد و در 20 اردیبهشت سال 1400 اعلام کردند که مهرماه امسال 200 هزار نیروی انسانی کمبود خواهیم داشت.

صحرایی با اشاره به اینکه قانون رتبه‌بندی 31 شهریور 1400 اجرا شد و معلمانی که رتبه خود را گرفتند خود را بازنشسته نکردند تا 31 شهریور 1402که ناگهان 80 هزار معلم بازنشسته شدند و با یک سونامی کمبود نیرو مواجه شدیم، گفت: اکنون دانشگاه فرهنگیان طبق برنامه هفتم توسعه باید سالانه 25 درصد توسعه زیرساخت داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی دانشگاه فرهنگیان، زیرساخت آموزشی است و به لحاظ فضای آموزشی به اندازه 60 هزار دانشجو ظرفیت دارد و در این دولت یک میلیون متر مربع زیر ساخت دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت.

30 ملک در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: چند روز قبل نزد رئیس جمهور بودیم و نخستین بار بود که رئیس‌جمهور از معلمان تقدیر کردند، در این برنامه رئیس دانشگاه فرهنگیان مشکل فضای آموزشی را با رئیس جمهور مطرح کردند و ایشان به بنده و رئیس دانشگاه گفتند که به همراه او به نهاد ریاست جمهوری برویم، در آنجا جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه از جمله معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد و آقای رئیسی پرسیدند که چرا مشکل فضای دانشگاه فرهنگیان حل نشده است و صحبت‌ها را شنیدند، در نهایت در این جلسه مقرر شد در اول مهر 30 ملک در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد و تا 10 روز دیگر هر فضای خالی دیگری که شناسایی کردند باید تعیین تکلیف شود.

وی درباره مشکلات پرورشی در مدارس عنوان کرد: در بحث پرورشی مشکل اصلی نیروی انسانی است و سال‌ها به جز جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام مربی پرورشی نداشتیم، امسال 19 هزار مربی پرورشی و تربیت بدنی برای مدارس استخدام می‌شوند همچنین طرح تحول پرورشی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است و موضوع دیگر جهت گیری است که امسال توجه به آسیب‌های اجتماعی است تا دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌ها مصون کنیم و راه آن تبیین است و به همین منظور اردوهای نسل تمدن‌ساز را با حمایت نهادهای دیگر برگزار خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد