Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در این پیام که امروز (یکشنبه) صادر و منتشر شد، نوشته است "سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق درگذشت یکی از چهره‌های روحانی برجسته مسیحی، پاتریارک مار ادی، پاتریارک کلیسای شرقی قدیمی در عراق و جهان، را به کلیسای شرقی قدیمی و به تمامی مسیحیان تسلیت عرض می‌نماید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسجدی افزود «ما به پدران روحانی و کشیشان به چشم برادری، محبت و صلح می‌نگریم و برای روح پاک آن شخصیت درگذشته آرزوی آرامش و رحمت داریم.»
کلیسای مشرق یا کلیسای ِنستوری یا  ایرانی ( کلیسایی از شاخه مسیحیت شرقی بود که در اواخر قرن نخست میلادی در سرزمین آشور که بعدها در سلسه اشکانیان ساتراپی آشورستان نام گرفت، تأسیس شده بود.
بقایای این کلیسا امروزه در عراق قرار دارد. کلیسای مشرق از مسیحیت سریانی سرچشمه گرفت و سنت‌های متمایزی از الهیات مسیحی را گسترش داد و نقش مهمی در تاریخ مسیحیت در آسیا ایفا کرد.

برچسب‌ها کلیسا ایرج مسجدی عراق مسیحیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلیسا ایرج مسجدی عراق کلیسا ایرج مسجدی عراق مسیحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری