Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@07:03:23 GMT

کودکان و اختلالی به‌نام اضطراب جدایی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۳۲۰۱

کودکان و اختلالی به‌نام اضطراب جدایی

آفتاب‌‌نیوز :

امیر گرافر در رابطه با اختلال اضطراب جدایی، اظهار کرد: بیشتر اوقات اضطراب کودکان در مورد والدین بوده اما می‌تواند شامل یک مراقب دیگر مثل پدر یا مادربزرگ هم شود. کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی به شکل به‌هنجار و طبیعی دچار اضطراب جدایی می‌شوند و چنان‌چه مادر به‌موقع به نیازهای کودک پاسخ ندهد، ممکن است عوارض بلند مدتی برای کودک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس تصریح کرد: همه افراد در طول زندگی خود ترس از دست دادن یا جدا شدن از عزیزان خود را در طول پاندمی کرونا تجربه کرده‌ایم که این ترس برای کودکان می‌تواند خیلی بیشتر حس شود.

دکترای روانشناسی گفت: اضطراب جدایی برای ورود به مدرسه طبیعی است اما اگر این اضطراب شدید و طولانی شود و به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آسیب بزند تبدیل به اختلال اضطراب جدایی می‌شود.

گرافر اظهار کرد: برای تشخیص اختلال اضطراب جدایی، ملاک‌های موردنظـر در افـراد زیـر ۱۸ سـال حداقـل بـه مـدت ۴ هفتـه و در بزرگسـالان بـه مـدت ۶ مـاه تـداوم داشـته باشـد بوده است.

وی با بیان اینکه اختلال اضطراب جدایی از نظــر بالینـی باعث ناراحتی و افـت چشمگیر عملکرد اجتماعی، تحصیلی و شغلی در زندگی فرد می‌شود، افزود: افراد برای مقابله با اضطراب جدایی حتما باید کمک حرفه‌ای دریافت کنند که درمان شناختی رفتاری (cbt) و درمان دارویی هم می‌تواند به بهبود کمک کند.

این روانشناس در رابطه با علایم اختلال اضطراب جدایی، تصریح کرد: پریشانی مکرر و بیش از حد هنگام جدا شدن از خانه یا افراد خاص، نگرانی مکرر و بیش از حد در مورد از دست دادن این افراد یا آسیب دیدن آن‌ها، نگرانی مکرر از تجربه یک اتفاق (مثلا رفتن مدرسه) که باعث جدایی از پدر مادر یا سایر عزیزان شود، امتناع از دور بودن از خانه، اکراه و اضطراب از تنها ماندن در خانه دیگران ماندن بدون وجود پدر و مادر و کابوس‌های مکرر درباره جدایی از جمله علائم اختلال اضطراب جدایی است.

دکترای روانشناسی با بیان اینکه والدین چگونه بتوانند به کودک بیاموزند آرام آرام تنهایی و جدایی را تمرین کند، گفت: اگر به کودک قول دادند بعد نیم ساعت برمی‌گردند حتما راس ساعت بازگردند، اگر اینکار را نکنید احتمالا اضطراب کودک بیشتر می‌شود بنابراین به کودک اطمینان دهید که هیچ اتفاقی در نبود شما نخواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اضطراب جدایی روانشناس کودکان اختلال اضطراب جدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه