Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مهدی اسماعیل بگی گفت: آیین‌نامه خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل تاکسی از سوی هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده و اگر چه بر اساس آن فرایند اسقاط و تعیین قیمت لاشه خودروی فرسوده در کشور نیز تحت نظارت عالی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته اما مطالبه عمومی برای افزایش ارزش اسقاط تاکسی، تنها متوجه سازمان تاکسیرانی شده، در حالی که ما در این زمینه هیچگونه اختیاری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بدلیل مسامحه گسترده نهادها و سازمانهای ذیربط، سازمان تاکسیرانی لاجرم، عهده‌دار پاسخگویی تمامی ضعف‌های مشهود در فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شده‌ است.

اسماعیل بگی در ادامه با اشاره به ارزش پایین اسقاط تاکسی‌های فرسوده در قیاس با افزایش مستمر قیمت خودرو و قطعات یدکی آن گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مستمر و پس از عدم حصول نتیجه، با توجه به مطالبات پرشمار و مکرر تاکسیرانان در زمینه تعیین قیمت عادلانه ارزش اسقاط خودروهای فرسوده، به ناچار خود به طور مستقیم وارد مذاکره با مدیران مراکز اسقاط فعال شهر تهران شدیم.

وی افزود: بعد از افزایش قیمت آذر ماه و وارد شدن فشار مضاعف به تاکسیرانان دخیل در فرآیند نوسازی، طی جلسات مستمر با مدیران مراکز اسقاط، کاهش شدید توانمندی مالی تاکسیرانان تهرانی برای تامین مابه‌التفاوت قیمت قدیم و جدید تاکسی‌های تولیدی ایران خودرو (که عملا توقف نوسازی تاکسی و آینده مبهم بازار اسقاط خودروهای فرسوده در کوتاه مدت را در پی داشت) را ترسیم کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط حاکم به راهکاری موثر دست یابیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه ضمن اعلام افزایش ۵۰ میلیون ریالی ارزش اسقاط تاکسی‌های فرسوده در نتیجه پیگیری‌های سازمان طی ماه‌های اخیر و همچنین استمرار این مطالبه از سوی سازمان و به نمایندگی از مالکان تاکسی‌های فرسوده شهر تهران، از مسئولان نهادها و سازمان‌های ذیربط فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی را درخواست کرد تا با اقدام‌های دغدغه‌مند و مجدانه خود، این قشر خدوم و کم بضاعت از نظر اقتصادی را یاری کنند.

به گزارش ایرنا، در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران حدود ۸۰ هزار تاکسیران فعالیت دارند.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران پروندهٔ خبری چهارگانه حمل و نقل عمومی پایتخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکسیرانی شهر تهران سازمان تاکسیرانی تاکسی های فرسوده حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران از شناسایی و ارسال پرونده راننده تاکسی متخلف به هیات انضباطی خبر داد.

بهنام پاکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند