Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، در چهارمین شب از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر گروه های «پارسوآ» و «حجت اشرف زاده» در تالار وحدت، «هنرستان دختران» «نماد» و «تریو گیتار» در تالار رودکی، «نوای سیمره» و «دالاهو» در ارسباران، «شب حسن کسایی» در سالن دهلوی، «نوشه»(ویژه بانوان) و «پویا کلاهی» در سالن نیاوران و «علیرضا طلیسچی» و «فرزاد فرخ» در میلاد نمایشگاه بین المللی، اجراهای خود را به روی صحنه بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامگاه شنبه (۲۳ بهمن) ارکسترموسیقی پارسوآ به رهبری احمد مقدسی زاده چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد. این اجرا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با اجرای قطعاتی همچون «شُلیل» و «ویرانه» اثر ثمین باغچه بان و همچنین اجرای آلبوم «دیورتیمنتو» به آهنگسازی احمد پژمان و اِلژی برای ویولا و ارکسترزهی به آهنگسازی بهزاد عبدی برگزار شد.

آلبوم دیورتیمنتو سال ۹۵ انتشار یافته  و برای کوئینتت زهی نوشته شده و شامل ۴ بخش با عنوان‌های «سوران»، «هنگام»، «شوش» و «خوارزم» است. استاد پژمان دراین اثر از ردیف و موسیقی اقوام و نواحی ایران استفاده کرده است. «شلیل و ویرانه» اثر ثمین باغچه بان هم از قطعات بومی هستند واز ارزشهای ویژه‌ای برخوردار هستند.

دراین برنامه ارکسترپارسوا  با حدود ۳۰ نوازنده روی صحنه رفت و «کنسرت مایستر» آن دانیال جورابچی و «سولیست ویولا» کاوه تسعیری و به سرپرستی سید محمد تنکابی قطعات خود را اجرا کرد. دربخشی از اجرای این برنامه، مقدسی زاده رهبرارکستر از حاضران در سالن و نوازندگان ارکستر که دراین شرایط سخت دراین برنامه حاضرشده اند قدردانی و تشکر کرد .او همچنین پس از اجرای اثر احمد پژمان که به گفته او قطعات بسیار مشکلی بود از علی صمدپور مدیر هنری این آلبوم تشکر کرد.

ارکستر پارسوآ یک گروه موسیقی ارکسترال ایرانی است که از سال ۱۳۹۷ با هدف اعتلای هنر موسیقی ایران و با نگاه ویژه به موسیقی ارکسترال ایران و اجرای آثار آهنگسازان معاصرایرانی تاسیس شد و در تلاش است تا با ایجاد فضای همکاری بین آهنگسازان، نوازندگان وخوانندگان ،گام موثری دراین جهت بردارد.از دیگر هدف های این ارکسترایجاد گفتمانی موسیقایی بین نسل جوان و نسل های قدیمی ترموسیقی است و ازاین رو، نوازندگان جوان درکنارنوازندگان باتجربه ، آثاری از نسل های مختلف را

می نوازند. این ارکستردرسال ۱۳۹۹ به رهبری احمد مقدسی زاده و سرپرستی سید محمدتنکابنی با خوانندگی نوید نوروزی و مهدی عطایی به بخش غیررقابتی جشنواره ی موسیقی فجر راه یافت و مورد استقبال بخش قابل توجهی از مخاطبان جشنواره موسیقی فجر قرار گرفت. شورای فنی ارکستر پارسوا در تلاش است تا آثار اجرا نشده ی موسیقی ارکسترال ایرانی را بیش از پیش به روی صحنه ببرد و به مخاطبان خود معرفی نماید.

*غزل خوانی به سبک حجت اشرف‌زاده

حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایران در تالاروحدت به روی صحنه رفت.

این اجرا درسا نس دوم چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر (شنبه ۲۳ بهمن) برگزار شد و ازاستقبال بسیار خوبی برخوردار بود. «رفیق»، «زیبای منی»، «برف بی صدا»،«دورت بگردم»،«دلتنگ توام»، «کمان ابرو»،«باران ببارد»،« جان منی»، «ازیادها رفته»،« ماه بی تکرار»،«بی خبرازتو»،«عاشق توام»،«مهدخت» و « ماه و ماهی» از جمله قطعات این کنسرت بود که با صدای حجت اشرف زاده به اجرا درآمد و دراین باره گفت: قطعاتی که امشب انتخاب کردیم به فراخور سالنی است که درآن حضور داریم درواقع قطعاتی عاشقانه ترو آرام است.

حجت اشرف زاده رو به حاضران در سالن اظهار کرد: هرکسی که دراین سالن نشسته ،سلامت است و ازاین مسئله بسیارخوشحال هستیم و امیدوارم این نگاه عشق شما تنها گره ای باشد که هیچ گاه باز نشود.

او همچنین قبل از اجرای قطعه «زیبای منی » به اتفاقات این دوسال گذشته اشاره کرد و بیان داشت : دراین دوسال سخت حال دلتان با چه کسی خوب بوده! قطعا باید کسی باشد که دلتنگ آن باشید مانند من که این یک ماه گذشته بسیاربرایم سخت گذشت اما کسی متوجه نشد و برای زنده ماندن جنگیدم تا بمانم و باید بگویم  حال من با شما خوب است و بخاطر شما به زندگی بازگشتم. باید بگویم به علت بیماری حدود یک ماه و نیم است نخوانده ام و امیدوارم تا آخر برنامه بتوانیم اجرای خوبی داشته باشیم.

او درادامه صحبت های خود  به سالن ارزشمند تالاروحدت اشاره کرد و گفت: خواندن درسالن تالار وحدت برای هر خواننده ای آرزو و احساس برانگیزاست چرا که اساتید بسیاری برروی این صحنه ایستادند و خوانده اند.

دراین اجرا حجت اشرف‌زاده سرپرست و خواننده گروه، حمید اکبرزاده رهبرارکسترو نوازنده پیانو، مجید مظاهری تنظیم کننده ی برخی قطعات و نوازنده کمانچه، آراد یادگارفرد نوازنده گیتارالکترونیک، آرش جامع نوازنده ویولن، حسن ملکی نوازنده گیتارکلاسیک، رضا بنائی نیا نوازنده درامز، ایمان رضایی نوازنده گیتاربیس، محمدغریبی نوازنده ویولنسل، آراد یادگارفرد نوازنده گیتار، داوود اریکه نوازنده ساکسوفون امین نجف زاده نوازنده پرکاشن.

حجت اشرف زاده در سال ۱۳۵۸ در خانواده‌ای فرهنگی در نیشابور به دنیا آمد.او با الحان و آواهای موسیقی ایرانی نزد پدرآشنا شد و ردیف آوازی را نزد رضا شاکری در نیشابور و صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت. همچنین مدتی از راهنمایی‌های استاد محمدرضا شجریان  بهره برد و با فنون آوازی و ردیف تحلیلی آواز ایران نزد استاد محمدرضا لطفی آشنا شد.علاوه بر آن ، او فنون تصنیف خوانی و هم آوایی را از محسن نفر و استاد پرویز مشکاتیان آموخت. وی با ترانه سراهایی همچون امید صباغ نو،احمد امیرخلیلی ، محمدعلی بهمنی و یاحا کاشانی همکاری می کند و معتقد است باید به مخاطب با شعر پرمفهوم ادای دین کرد.از آخرین آثار وی میتوان به قطعات «زیبای منی» و «دورت بگردم» اشاره کردکه  با استقبال بالایی مواجه شد.

*حضور «نوشه» در آخرین شب از اجرای بانوان

کنسرت «نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی شامگاه شنبه ۲۳ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران در قالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

در ابتدای اجرا گروه به کوک سازهای خود پرداختند و سپس با تشویق  حضار قطعه بی کلام cingenem  نواخته شد.

سپس نیوشا بریمانی، سرپرست و نوازنده کمانچه گروه، با سلام و خیر مقدم به مخاطبان قطعه بعدی را تقدیم به حضار کرد و با ورود پگاه  بزرگ، خواننده گروه، قطعه «گل کاغذی» آغاز شد.

«حاضر بودم»، «عشق» و «زمونه» قطعات دیگری بودند که به ترتیب توسط این خواننده اجرا شد که بریمانی طی صحبت‌های خود قطعه «حاضر بودم» را به بانوانی که مورد خشونت واقع می‌شوند، تقدیم کرد.

قطعات «گل واژه»، «اشاره»، «زمستون» و «ماه زیبا» نیز در ادامه توسط خواننده دیگر گروه، پریچهر خسروی، خوانده و اجرا شد که مخاطبان را به وجد آورد.

در پایان کنسرت گروه «نوشه» فروغ فضلی، پیانیست و خواننده، دو قطعه «تو بی‌رحمانه زیبایی» و «نور امید» را اجرا کرد و حضار نیز او را به خوبی همراهی کردند.

عوامل این گروه عبارتند از: نیوشا بریمانی: رهبر ارکستر و نوازنده کمانچه، مینو قاسم پور: قانون، رخساره رستمی: عود، نیلوفر ابراهیمی: فلوت، فروغ فضلی : پیانو، شیرین واعظی: درامز، سپیده شایگان: کیبورد، کیمیا صرافی: پرکاشن، پریچهر خسروی: خواننده، پگاه بزرگ: خواننده، دانوش اسدپور.

 

*پویا کلاهی با «طاووس پر بسته» بار دیگر به جشنواره فجر آمد

کنسرت «پویا کلاهی و شهرام مویدی» روز شنبه ۲۳ بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران ساعت ۲۱:۳۰ برای مخاطبان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت.

پویا کلاهی خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده در ژانرهای تلفیقی و پاپ است. اولین آلبوم او به نام «طاووس پر بسته» در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، برنده تندیس باربد برای بهترین خوانندگی و دیپلم افتخار بهترین  آهنگسازی شد.

اجرای سانس دوم روز شنبه با پخش تیزر و ورود اعضای گروه آغاز و اولین قطعه‌ای که نواخته شد « بیشتر از یک نفر» بود.

در ادامه پویا کلاهی، خواننده گروه، با اشاره به گذشتن ۲ سال سختی و شرایط کرونا و قرنطینه و از سر گرفته شدن اجراها گفت: با تمامی این شرایط ما دوباره خودمان را به هم دیگر رساندیم و در ادامه این اجرا نیز قطعاتی انگیزشی را برایتان اجرا خواهم کرد که حاصل علاقه من به ادبیات و نمایش است و البته منظور از انگیزشی وفاداری و باهم بودن است.

در این اجرا قطعات «پرده آخر»، «یه فرصت دیگه»، «سربازهای جان به کف»، «به خواب من بیا»، «تهران برفی»، «عیبی نداره»، «چهارشنبه سوری»، «طاووس پر بسته» و «قهرمان تنها» نواخته شدند و نوازندگان این گروه با اجرای خود به شور جمعیت می‌افزودند.

قطعه پایانی این کنسرت « قهرمان تنها» بود که کلاهی درباره آن بیان کرد: اصطلاح طاووس پر بسته از این قطعه آمده که کاری انگیزشی و عاشقانه است؛ تنظیم این کار برای من چالش‌های زیادی را به همراه داشت و من بخاطر آن مجبور شدم موزیک الکترونیک را یاد بگیرم.

پویا کلاهی: سرپرست، خواننده، پیانو، شهرام مویدی: سرپرست، گیتار آکوستیک و همخوان، بهنام حفیظی: پیانو و کیبورد، سارا سقایی: فلوت، امیرعلی پیرنیا: گیتار بیس، احمد جمشیداف: گیتار الکتریک، نسیم پناهی، پریا سمیع: همخوان، ماهان واحدی: درامز در این اجرا هنرنمایی کردند.

*از حضور رئیس جشنواره در شب موسیقی‌ لری تا اجرا در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

دومین شب از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در تاریخ شنبه ۲۳ بهمن‌ماه با برگزاری کنسرت‌ گروه‌های «نوای سیمره» و «دالاهو» در فرهنگسرای ارسباران پیگیری شد.

در کنسرت نخست، گروه نوای سیمره از لرستان به سرپرستی و خوانندگی مهران غضنفری روی صحنه رفت و قطعاتی را در دستگاه ماهور و شور اجرا کرد. آواز «مرگ سهراب» یکی از قطعاتی که بود که این گروه در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند.

در بخش دیگری از این کنسرت قطعه «کلاده و هامسران» اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و با همخوانی تماشاگران همراه شد.

همچنین «بی رمق»، ساز «دل و نازنکه»، «سوزه»، «سپای برژون»، آواز «بال پرواز»، «نوئه‌دار»، قطعه سنگین سماع، آواز تاریکی ظلمات و دل لیوه، «توژ و هه گله» و «هاوار» دیگر قطعاتی بود که در این کنسرت توسط ارکستر گروه نوای سیمره اجرا شد. 

گروه موسیقی نوای سیمره در سال ۱۳۹۱ به سرپرستی مهران غضنفری آغاز به کار کرد. این گروه از بدو تشکیل در جشنواره‌های داخلی متعددی شرکت کرده است؛ از جمله چندین دوره جشنواره موسیقی فجر، جشنواره ملی خنیاگران انقلاب، جشنواره آواهای حماسی (قصر شیرین)، جشنواره موسیقی خلیج فارس (کرمان) که در همه آن‌ها موفق به کسب مقام نخست شده است. همچنین، برخی از اعضای گروه موفق به کسب مقام‌های برتر رشته‌های آهنگسازی، خوانندگی و نوازندگی در جشنواره جوان، تال و بروجن شده‌اند.

مهران غضنفری (خواننده)، مجید کبودیان (کیبورد)، جواد خنجری (تار)، علیرضا کاظمی (سنتور)، حسین مرادی (تنبک)، سبحان امرایی (کمانچه)، سعید جمشیدی (سه‌تار و تنبک) و داوود بیرانوند (سرنا) اعضای گروه نوای سیمره در این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

محمد اله‌یاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، مهمان ویژه اجرای گروه موسیقی نوای سیمره بود.

*از اجرای تصنیف کردی تا گروه نوازی مقام«جلو شاهی» با دالاهو

فرهنگسرای ارسباران در سانس دوم شب دوم جشنواره موسیقی فجر میزبان کنسرت گروه دالاهو از سرپل ذهاب بود. این گروه در سال ۱۳۶۸ توسط هوشنگ امیریان تشکیل و تا کنون حفظ شده و تدوام پیدا کرده است. امیریان علاوه‌بر این گروه، در گروه‌های موسیقی دیگری همچون گروه مولوی، گروه مردان خدا، گروه چکاوک و گروه بیستون نیز همکاری داشته و دارای چند دیپلم افتخار در نوازندگی است.

اعضای گروه دالاهو را هوشنگ امیریان (سرپرست، تنبور و آواز)، برزو امیریان (خواننده و آواز)، پوریا فتاحی و جبار محمدی (تنبور) و ستاره رابعه حدادی (دف) تشکیل می‌دهند.

این گروه در کنسرت شنبه ۲۳ بهمن، ابتدا به گروه‌نوازی مقام «جلو شاهی» پرداخت و سپس تصنیف کردی «شاهنامه خوانی» اثر برزو امیریان را اجرا کرد. در ادامه تصنیف کردی «سیاحت شاعر زنده» به یاد لطیف منهویی اجرا شد و سپس اجرا با گروه‌نوازی شوشتری و تصنیف «ملکا» ادامه پیدا کرد. در پایان کنسرت با اجرای تصنیف کردی «دالاهو» اثر هوشنگ امیریان خاتمه یافت.

اجرای استعدادهای هنرستان موسیقی دختران تهران در رودکی

سانس اول تالار رودکی، راس ساعت ۱۸:۳۰ ارکستر هنرستان موسیقی دختران به اجرای برنامه پرداختند.

استعدادهای هنرستان موسیقی دختران به اجرای پیش درآمد و رنگ همایون به آهنگسازی حسین علیزاده و تنظیم محمدرضا فیاض پرداختند. در این بخش یسنا شریف نیا و نوا توتونچی نوازنده قانون، بیتا فلاحت پیشه و فرناز شیخ‌پور نوازنده عود، فاطمه احمدی و مهتا معالجی نوازنده کمانچه، آییان دهقانی، نرگس باقری، نیکی رضا سلطانی نوازنده تار، نیکی کریمیان، مبینا کوزه‌گر نوازنده سنتور، فاطمه اخگری، پریا رجب دوست و پرنیان ناجی‌پور نوازنده سه تار و صدف افشاری نوازنده بود.

در بخش دوم اجرای استعدادهای هنرستان موسیقی دختران تهران،‌هنرجویان به سرپرستی پریچهر خواجه «طراحی در دستگاه همایون» و چهارمضراب همایون اثر پرویز مشکاتیان اجرا شد. پارمیس ملکان، گندم عربی نژاد مقدم، سارا مجیدی نژاد، زینب بابایی فرد، اله دانش، بهار قهرمانی در این اجرا قانون نواختند و صدف افشاری نوازنده تنبک بود.

این اجرا با حضور سی درصدی مخاطبان در طبقه همکف و بالکن برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان موسیقی و خانواده‌های محصلان هنرستان موسیقی دختران قرار گرفت.

 

*شب موسیقی کلاسیک در رودکی

کنسرت بعدی تالار رودکی راس ساعت ۲۱:۳۰ میزبان دو اجرا در قالب یک سانس بود.

بخش اول گروه «نماد»

در بخش اول گروه نماد به سرپرستی ستاره بهشتی به اجرای برنامه پرداخت و هستی صفایی او را به عنوان نوازنده پیانو همراهی می‌کرد. در این کنسرت سه قطعه کلاسیک شامل چند بخش اجرا شد. ستاره بهشتی عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و  هستی صفایی را به عنوان یکی از بهترین دانش آموختگان دانشگاه تهران و از نوازندگان جوان پیانو در سطح موسیقی کلاسیک انتخاب کرده است.

بخش دوم «تریوی گیتار»

بخش دوم اجرای سانس دوم تالار رودکی به تریوی گیتار اختصاص داشت. در این اجرا سیده پریناز حیدری نژاد، مهرداد پاکباز، سیاوش کشاورز و سید سپهر فرندی به اجرای قطعاتی پرداختند. تریوی گیتار هم توسط مهرزاد پاکباز اجرا شد که شامل چهار مضراب ماهور، بر اساس ساخته حسین علیزاده برای تار و قطعه شادباش کردی بود.

 

*نوای نی زمان خیری به یاد حسین کسایی در سالن دهلوی

سالن  دهلوی در چهارمین شب اجراها میزبان زمان خیری نوازنده نی و مدرس هنرستان موسیقی و استاد دانشکده موسیقی بود.

زمان خیری که یکی از نوازندگان توانای نی حال حاضر کشور محسوب می‌شود، طی دوران فعالیتش از محضر استادانی چون عبدالنقی افشارنیا، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی، محمدرضا لطفی و محمدعلی کیانی نژاد بهره بود و با محسن نفر، داریوش طلایی، حمیدرضا نوربخش، محمد اسماعیلی، مسعود شعاری و سعید ثابت همکاری‌های مستمر و ثابت داشته است.

خیری تاکنون چند آلبوم منتشر کرده که تکنوازی «شوق»، و «بازشنودی از نی دوره قاجار» برخی از آن‌هاست. او همچنین در رویدادهای داخلی و خارجی عناوین معتبری کسب کرده است.

اجرای با احساس زمان خیری که به تک نوازی نی اختصاص داشت با توجه و سکوت مخاطبان و سپس تشویق آن‌ها روبرو شد و سالن با ظریف حداقلی مخاطبان اختصاص داشت و پروتکل ها رعایت شده بود.

*علیرضا طلیسچی در سالن میلاد روی صحنه رفت/ جمع کوچک پر رونق در جشنواره فجر

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در چهارمین شب میزبانی خود از جشنواره موسیقی فجر، بار دیگر میزبان علاقمندان موسیقی پاپ شد که هر چند با جمعیت کم اما باز هم پر رونق بود.

سالن میلاد نمایشگاه شامگاه ۲۳ بهمن‌ماه در سانس اول میزبان علیرضا طلیسچی و مخاطبانش بود. این هنرمند ورودش به سالن را با قطعه «زندگی جونم» آغاز کرد و پس از آن در سخنانی گفت: چقدر جمع امشب خودمانی و جمع و جور است و البته خوشحالم که امشب در قالب جشنواره موسیقی فجر در خدمت شما هستم. باید بگویم اینکه امشب با فاصله اجتماعی در سالن نشستید و جمعیت حاضر در سالن کم است با این حال نباید اجازه دهید که انرژی لحظه‌ای کم شود.

این خواننده پاپ پس از آن قطعات «من عاشق‌ترم ازت» و «نفس کی بودی تو» را با همخوانی و تشویق بی‌وقفه مخاطبان اجرا کرد.

او همچنین قطعه «آی دل خودم» که به گفته خودش مدتی در فضای مجازی رکورد زده بود را اجرا کرد.

طلیسچی در بخش دیگری از اجرایش خاطرنشان کرد: من در همه جای ایران اجرا گذاشته‌ام اما هیچ جا خانه خود آدم نمی‌شود و امشب با این جمع کوچک، بسیار لذت می‌برم.

او ادامه داد: قطعه «لیلا» را برای نهمین بار امشب در تهران اجرا می‌کنم که آخرین اثرم است و حدود ٢ ماه پیش منتشر شد.

در بخش پایانی اجرا نیز علیرضا طلیسچی از مخاطبانش خواست که قطعه «قاف» را بدون ساز اجرا کنند.

امیرحسین آزموده (پرکاشن)، مسیح منتظری (کیبورد)، محمد عارف (گیتار نایلون)، علیرضا رحیمی (درامز)، علی شقاقی (گیتارباس)، مهران حیدری (گیتار الکتریک) و سهند اسعدی (ساکسفون) در این اجرا هنرنمایی کردند.

*وقتی فرزاد فرخ از انرژی مثبت خواند

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی در دومین سانس از چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر میزبان یکی دیگر از خوانندگان جوان موسیقی پاپ یعنی فرزاد فرخ بود.

سالن میلاد نمایشگاه همچنان با ۳۰ درصد از ظرفیت خود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همچنین رعایت فاصله اجتماعی در سالن میزبان گروه‌های موسیقی پاپ و علاقمندان است.

فرزاد فرخ در سانس دوم شب چهارم و در شامگاه ۲۳ بهمن‌ماه با مخاطبانش دیدار و اجرای خود را با قطعه «تو مال منی» آغاز کرد.

سپس این هنرمند در سخنانی گفت: به کنسرت انرژی مثبت خوش آمدید. بسیار  خوشحالم که امشب فرصتی ایجاد شد تا بار دیگر با شما دیدار کنم و واقعیت این است که خوشحالترم که میخواهیم با انرژی مثبت زیاد امشب را کنار هم باشیم.

او سپس قطعه «دردانه» را با همخوانی پیوسته مخاطبان اجرا کرد و خطاب به حاضران گفت: آهنگ جدیدم به نام «بعد تو» تا ۱۰ روز آینده منتشر خواهد شد و باید بگویم که این کار، خیلی متفاوت‌تر از کارهایی است که تاکنون خوانده‌ام و فکر  می‌کنم تا الان همچین سبکی نخوانده‌ام.

«گل مهتاب»، «دیوانگی»، «شاپرک»، «انرژی مثبت» و ... از جمله قطعاتی بودند که یکی پس از دیگری با همخوانی مخاطبان اجرا شدند.

فرزاد فرخ که از همراهی مخاطبان به وجد آمده بود، خطاب به آنها گفت: با اینکه فقط  ۳۰ درصد از ظرفیت سالن جمعیت حضور دارد اما شما طوری هستید که انگار کل سالن پر از جمعیت است.

او همین‌طور قطعه «خواب» را به روح پدرش تقدیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز جشنواره موسیقی فجر ارکستر موسیقی پارسوآ سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر هنرستان موسیقی دختران سالن میلاد نمایشگاه نوازنده کمانچه علیرضا طلیسچی نوازنده گیتار حجت اشرف زاده شنبه ۲۳ بهمن روی صحنه رفت تالار رودکی ۲۳ بهمن ماه انرژی مثبت اعضای گروه چهارمین شب باید بگویم نوای سیمره اجرا شد برگزار شد او همچنین فرزاد فرخ زمان خیری سانس دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس