Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@05:11:54 GMT

پوشش بیمه‌ای تست کرونا توسط تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۳۵۷۵

پوشش بیمه‌ای تست کرونا توسط تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش بیمه‌ای تست PCR برای مبتلایان به کرونا گفت: در حوزه درمان و در مراکز ملکی ما تست PCR برای آنها که تحت پوشش بیمه‌ای هستند، مطابق با پروتکل‌های تعریف شده، به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» میرهاشم موسوی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان مبتلا به کرونا توضیح داد و در این باره اظهار کرد: به طور کلی و به استناد ماده (۵۹) قانون تامین اجتماعی، بیمه‌شدگانی که تحت معالجه و یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند و بنا به تشخیص سازمان تامین اجتماعی موقتاً قادر به کار نیستند به شرط عدم اشتغال به کار و عدم دریافت مزد یا حقوق، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگان واجد شرایط، مستلزم طرح استراحت پزشکی و تایید آن در مراجع پزشکی معتمد سازمان است که به منظور تسهیل پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و کاهش مراجعه بیمه شدگان به واحدهای اجرایی، امکان ارائه درخواست و ثبت مستندات به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی پیرامون رایگان شدن تست PCR برای مبتلایان که از چندماه قبل قرار بود اجرایی شود، گفت: در حوزه درمان و در مراکز ملکی ما  تست PCR  برای آنها که تحت پوشش بیمه‌ای هستند، مطابق با پروتکل‌های تعریف شده، به صورت رایگان انجام می‌شود.

موسوی افزود: درباره پوشش بیمه‌ای تست‌های کرونا در سایر مراکز، اگر با ما طرف قرارداد باشند نیز طبق پروتکل انجام می گیرد. در مجموع پرداخت هزینه‌های درمان در مراکز غیرملکی با فرانشیز و در مراکز ملکی کاملا رایگان ارائه می‌شود.

برچسب هاتست PCR سازمان تامین اجتماعی کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تست PCR سازمان تامین اجتماعی کرونا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سازمان تامین اجتماعی غرامت دستمزد پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل