Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسداله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه استان البرز از رصد و پایش مستمر و مداوم آسیب‌های اجتماعی استان خبر داد و گفت: نظر به اهمیت شناسایی و تحلیل جریان‌ها و مسائل خرد و عمده آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از مقدمات تعیین کننده در آینده نگری و رصد آسیب‌های اجتماعی و نتایج حاصل از این فرآیند پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در کلیه شهرستان های استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود و به منظور پرهیز از شتابزدگی در اجرای پیمایش مذکور، این مهم با بهره مندی از ۴۵ پرسشگر توانمند بومی در شهرستان های استان به مدت یک هفته از تاریخ ۲۱ تا ۲۸بهمن ماه اجرا خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا جلسه توجیهی آموزشگران با حضور کارشناسان هر شهرستان برگزار گردید و اهم موارد مرتبط با اصول پرسشگری، حفظ محرمانگی و احترام به حقوق شهروندان مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و با دریافت مجوزهای لازم در سطح کشور در حال اجرا است، افزود از مردم متعهد استان البرز تقاضا دارم به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و دستیابی به داده‌های ارزشمند در جهت ارایه برنامه‌های مدون در این زمینه با پرسشگران همکاری لازم را داشته باشند. بدیهی است نتایج این پیمایش ملی در تدوین برنامه.های پیشگیرانه مبتنی بر داده‌های قابل استناد در هر شهرستان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود سال گذشته نیز در پی تشکیل کارگروه رصد آسیب‌های اجتماعی ۱۶ پروژه در راستای افزایش تاب‌آوری اجتماعی، پیشگیری از خشونت و خودکشی، فرزند پروری مثبت و سایر زمینه‌های مورد نیاز تدوین شد و با همکاری موسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی استان البرز اجرا شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس البرز کرج فارس نیوز آسیب های اجتماعی خودکشی درگیری نزاع خیابانی طلاق دزدی بهزیستی آسیب های اجتماعی بهزیستی استان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی عسکری، در رابطه با رویداد ملی نوآوری اجتماعی اظهار داشت: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» با محوریت جذب ایده‌های کارا در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جوامع دانشجویی با تأکید بر فضاهای خوابگاهی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید پیشگیری از اعتیاد باید میان اقدامات پیشگیرانه و نوآوری اجتماعی پیوند برقرار شود و تقویت حضور اجتماعی نخبگان و جوانان و استحکام بخشیدن به نقش آفرینی ایشان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» به دنبال آن است تا ایده‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه دانشجویان کشور را که در بستر انتخاب آگاهانه فعالان دانشجویی، اعضای کانون‌های یاریگران زندگی و انجمن‌های علمی دانشجویی شکل می‌گیرد، جمع‌آوری کند و با برگزاری دوره‌های آموزشی آن ایده‌ها را پرورش دهد و راهکارهای عملیاتی را که پاسخ‌های پایدار، اثربخش و بهینه‌تر از راهکارهای موجود و مرسوم است، اجرایی کند.

عسکری در ادامه؛ ایجاد زمینه شتاب بخشی به ایده‌های پذیرش شده در رویداد و تشکیل بانک اطلاعاتی از گروه‌های دانشجویی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد را از جمله اهداف این رویداد دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری موفق این رویداد، عرصه جدیدی برای حضور مؤثر و هدفمند دانشجویان در امر پیشگیری و مردمی سازی و اجتماعی سازی پیشگیری از اعتیاد رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: تمامی افرادی که در حوزه کنترل و یا پیشگیری از اعتیاد در حوزه جوامع دانشجویی ایده یا طرح نوآورانه‌ای داشته باشند می‌توانند با ورود به تارنمای www.rahe-no.ir در قسمت ثبت ایده نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد ملی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر مهلت ارسال ایده‌ها را تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: اختتامیه رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

عسکری افزود: جوایزی که برای این رویداد در نظر گرفته شده به ترتیب نفر اول ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

وی بیان داشت: همچنین این رویداد از تیم‌های برگزیده با ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، امکان تأمین فضای استقرار برای تیم‌های برگزیده، هدایتگری ارتباط با صنعت و دریافت مجوزها و هدایتگری به سمت تولید انبوده و تجاری‌سازی حمایت می‌کند.

کد خبر 6094519

دیگر خبرها

  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین