Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسن قزاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در ۲ شهرستان گنبدکاووس و مینودشت حدود ۲۰۰ مزرعه، آب بندان و استخر  ۲ منظوره پرورش ماهی گرمابی از چهار گونه "فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد" به مساحت ۲ هزار هکتار فعال است.

 وی افزود: در این مزارع پرورش ماهی افزون بر ۲ هزار نفر مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه بخش زیادی از ماهیان تولیدی منطقه به استان های دیگر ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزاق اضافه کرد: در سال های پرآب، گنبدکاووس به تنهایی با تولید سالانه ۱۰ هزار تن ماهیان گرمابی، رتبه نخست تولید این گونه از ماهیان را در استان گلستان دارد.

رئیس اداره شیلات گنبدکاووس و مینودشت ادامه داد: فصل برداشت ماهیان گرمابی در منطقه از آبان ماه آغاز شده و تا پایان اسفند و در برخی سال‌ها تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: برای حمایت از پرورش‌ دهندگان ماهی در منطقه شرق گلستان ۲ کارگاه‌ پرورش بچه ماهی در گنبدکاووس فعال شده که بچه ماهی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می کنند.

قزاق ادامه داد: هم اکنون یک مزرعه پرورش‌ ماهیان سردآبی در مینودشت با تولید سالانه ۳۵ تن مشغول فعالیت است.

به گفته وی منطقه گنبدکاووس و شرق گلستان شرایط لازم را برای افزایش مزارع و آب‌بندان‌ها و توسعه استخرهای ۲ منظوره با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی و مکانیزه‌ کردن مزارع، پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و نیز آبزی پروری در قفس دارد.

گنبدکاووس به دلیل شرایط اقلیمی خشک و نیمه بیابانی آن از شهرستان‌های مستعد پرورش ماهیان گرمابی در استان گلستان است.

برچسب‌ها ماهی گلستان سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماهی گلستان سازمان شیلات ایران ماهی گلستان سازمان شیلات ایران ماهیان گرمابی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان خان احمدی امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت : بانک های گلستان پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بین سه استان اول و در تسهیلات مسکن شهری جزء پنج استان نخست بودند و امسال هم در کنار جهش تولید مسکن در گلستان خواهیم بود.

او همچنین افزود : بانک های گلستان پارسال بیشتر از توان مالی خود برای بخش های مختلف گلستان هزینه کردند و امسال هم آماده کمک به تولید در گلستان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس