Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامان نظری گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را خطاب قرار داده اند تا زمینه برای عرصه های مدیریتی کشور به دست نسل جوان رقم بخورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک فعال دانشجویی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را خطاب قرار داده اند تا زمینه برای عرصه های مدیریتی کشور به دست نسل جوان رقم بخورد و با ایده های نو آورانه بتوان مسیرهای بعدی نظام را طی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامان نظری ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید کاستی های چهار دهه اول نظام جبران شود و برای تبیین نقاط قوت و پیشرفت نظام در دهه های بعدی برنامه ریزی شود.   وی افزود: در چهل و سومین بهار انقلاب دشمنان و معاندین از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام فرو نمی گذارند و در داخل نیز با چالش های متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مواجه هستیم که برای پیشرفت و توسعه کشور نیازمند مقابله با این آنها و مانع زدایی برای ادامه مسیر هستیم.   این فعال دانشجویی تصریح کرد: در گام اول برای مقابله با چالش ها نیازمند امیدآفرینی و برجسته سازی دستاوردهای انقلاب در ۴۳ سالگی هستیم؛ هیچ نظامی بدون امید به موفقیت نمی رسد؛ بنابراین امید نخستین گام برای مقابله با مشکلات است.   نظری گفت: گام دوم مقابله با چالش ها، تبیین دستاوردهای نظام در عرصه ملی و بین المللی است؛ همان جهاد تبیینی که مقام معظم در بیانات خود تاکید می کنند که باید در مقابل هجمه رسانه ای دشمن کار اقناعی صورت گیرد.   وی ادامه داد: گاهی می توان با یک عکس و پخش آن در دنیای مجازی، انقلابی در رسانه رقم زد که شاید ساعت ها سخنرانی نتواند چنین رسالتی داشته باشد.   این فعال دانشجویی بیان کرد: باید در گام دوم انقلاب تصویر سازی حقیقی از نظام و دستاوردهای آن در عرصه داخلی و بین المللی صورت گیرد تا جوانانی که انقلاب را ندیدند بتوانند برداشت درستی از آن داشته باشند و از طرفی دشمن نیز نتواند با جنگ روایت ها واقعیت ها را به نفع خود تغییر دهد.   نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب رسالت جوانان و دانشجویان بیش از بقیه اقشار جامعه است بنابراین باید با تلاش مضاعف خود را به اثبات برساند و مسئولین نیز با اعتماد به نسل جوان عرصه را برای شکوفایی ایرانی قدرتمند در ادوار مختلف تاریخ رقم بزنند.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟

خلاصه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهش ۱۴۰۳ برگزار شد، به این شرح است:

- پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

- ترمیم سند تحول با استفاده از نخبگان داخل و خارج آموزش‌وپرورش، باید مستمر ادامه یابد.

- توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

- معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیازها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد.

- نیت، روحیه، انگیزه و درک حقیقی از «معلمی»  لازمه پرورش نسل‌ نو است.

 - تقویت مراکز تربیت معلم لازمه دستیابی جامعه معلمین به سطح تراز است.

- دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملاً تقویت شوند.

- صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

- جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی جزو توقعات از جوانان است.

- در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

- تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی است.

- دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید از منطق و عقلانیت سیاست‌ها و رفتار نظام باخبر باشند و بدانند پشت شعارهای  «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیلِ» ملت چه منطقی نهفته است و چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست.

- ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش مهم است.

- در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کارهای مهم را دنبال کرد.

- الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر معلمان ضروری و شوق‌آفرین است.

- معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

- «دادن نگاه ملی به دانش‌آموز» انتظار دیگر است، یعنی دانش‌آموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعه‌ای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیش‌برنده کشور و نظام است.

- «امیدآفرینی» ، «تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی» و همچنین «مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان»، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به معلمان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟