Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌ عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی در آیین افتتاح افتتاح پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شمال شرق استان گلستان در شهرستان کلاله با توجه به وسعت نیمه شرقی استان و موقعیت مکانی آثار و محوطه‌های تاریخی در این نیمه، ایجاد یک پایگاه دیگر در نیمه شرقی استان احساس می‌شد، اظهار کرد: شامل پایگاه عملیاتی غرب استان در شهرستان کردکوی، پایگاه عملیاتی مرکز استان در گرگان، پایگاه عملیاتی شرق استان در گنبدکاووس و پایگاه عملیاتی شمال شرق استان در کلاله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افتتاح پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شمال شرق استان گلستان در شهرستان کلاله در راستای افزایش بهره‌وری و تسریع شرح وظایف این یگان خبر داد، تصریح کرد: این پایگاه حفاظتی در محل بخشداری شهرستان کلاله به‌ منظور ساماندهی مدیریتی همکاران یگان حفاظت شمال شرق استان گلستان، رسیدگی به گزارش‌های مردمی در خصوص حفاری‌های غیرمجاز در شمال شرق استان و گشت‌های شبانه به‌صورت هفتگی یا ماهانه توسط نیروی یگان حفاظت شمال شرق استان از تپه‌ها و محوطه‌های باستانی حساس راه‌اندازی شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

در آیین افتتاح پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شمال شرق استان گلستان در شهرستان کلاله فرهاد شیبک فرماندار شهرستان کلاله، سیدفرامرز میر فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، محمدعلی سرگزی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله حضور داشتند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز یگان حفاظت میراث فرهنگی شمال شرق استان گلستان در شهرستان کلاله فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی افزایش پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان خبرگزاری فارس استان گلستان شمال شرق استان گلستان گردشگری و صنایع دستی اداره کل میراث شهرستان کلاله میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد با اشاره به اهمیت تاریخی قلعه ضحاک و لزوم ساماندهی مطلوب این اثر تاریخی برای سهولت دسترسی گردشگران گفت: سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک که شامل ساماندهی ویترین موزه‌ای قلعه، تابلوهای راهنمای گردشگری، نصب حفاظ، پوشش برای یافته‌های معماری تاریخی قلعه و ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع، تبیین شده و اجرای این سرخط‌ها در دستورکار معاونت میراث‌فرهنگی استان طی سال جاری قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای نمایش هرچه بهتر یافته‌های معماری و حفاظت از شواهد معماری تاریخی موجود در این قلعه، ساخت و تعبیه ویترین‌های موزه‌ای در قلعه ضحاک هشترود با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد جلوه زیبایی به این قلعه خواهد بخشید.

او افزود: ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای تعیین مسافت‌ها و راهنمایی گردشگران به بومگردی‌ها و سایر مراکز خدماتی رفاهی هم‌جوار با قلعه و همچنین توجه ویژه به ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع برای سهولت صعود به قلعه، از جمله موارد حائز اهمیت درخصوص ساماندهی این قلعه تاریخی‌ست که در طول سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090406

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر