Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:46:07 GMT

۷۵ درصد از نتایج آزمایش کرونا در مشهد مثبت است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۴۱۶۹

۷۵ درصد از نتایج آزمایش کرونا در مشهد مثبت است

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر محمدحسن درخشان گزارش داد: اکنون روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند که نتیجه تست پی.سی.آر بیشتر آنها مثبت است.

وی بیان کرد: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی تغییر محسوسی نداشته است اما نتیجه آزمایش مثبت به طور چشمگیری افزایش یافته است، که نشان از چرخش سریع ویروس در بین مردم دارد، زیرا در این سویه میزان ابتلای خانوادگی به شدت بالاست به حدی که درصد بالایی از بیماران با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند و به صورت یک خانواده برای درمان مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سویه اومیکرون آمار ابتلا در کودکان به کرونا افزایش چشمگیری یافته است و از عموم مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت کودکان، از حضور در دورهمی ها پرهیز کنند و به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: با سرعت انتشار بالای سویه اومیکرون، خطر برای سالمندان، مادران باردار، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بسیار زیاد است، این افراد باید در قرنطینه معکوس باشند و تا زمان فروکش کردن بیماری، کمترین مراوده را در سطح جامعه داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
تا کنون ۶۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۶۳ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۴۴ دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۹۵ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۰۲ دُز رسیده است.
در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هشتند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.  
بر اساس آخرین آمار رسمی تا جمعه ۲۲ بهمن ماه سال جاری"پاندمی کرونا" در جهان ۴۰۷ میلیون و ۴۱ هزار و ۸۰۶ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۹۲ نفر را گرفته است. ۳۲۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۷۹ میلیون و ۵۲ هزار و ۶۸۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۳۹ هزار و ۴۲۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون مشهد ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال