Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید محمد امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های مهمی دارد که از مهمترین قابلیت‌ها می‌توان به حوزه انرژی اشاره کرد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه برخی از ظرفیت‌های استان بوشهر مغفول مانده است افزود: در پارس جنوبی روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز و دیگر محصولات تأمین می‌شود و به نوعی سبد انرژی کشور به استان بوشهر وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به خاطر برخی کم‌کاری‌ها فشار گاز در پارس جنوبی تقلیل یافته است افزود: در صورتی که رسیدگی نشود سالانه یکی از فازهای پارس جنوبی از مدار خارج می‌شود.

وی ظرفیت‌سازی در پایین دست صنایع انرژی را مهم دانست و بیان کرد: در پروژه‌های پائین‌دستی با هزینه کمتر اشتغال گسترده‌ای ایجاد می‌شود و این موضوع بسیار اهمیت دارد و در ایجاد ارزش افزوده تأثیرگذار است و باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

محمد با تاکید بر اینکه برای منطقه آزاد بوشهر باید هدف‌گذاری صحیح داشته باشیم، اضافه کرد: وظیفه منطقه آزاد این است که همه صنایعی که می‌تواند به معیشت مردم کمک کند را شناسایی کرده و برای آنها واحد صنعتی آرایش گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذار را در اختیار خود بگیریم ادامه داد: با یک کارگاه صنایع تبدیلی در عرصه خرما یا دیگر محصولات می‌تواند اشتغال زیادی ایجاد کرد و به اقتصاد مردم کمک کرد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه باید دید درستی در کشور نسبت به مناطق آزاد ایجاد شود گفت: برخی این مناطق را مرکز قاچاق و فساد می‌دانند که باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: باید ببینیم که در دنیا چه اتفاقی در این مناطق افتاده است و این موضوعات را اصلاح کنیم. در مناطق آزاد در حوزه معافیت گمرکی و معافیت مالیاتی یک ارزش بوده که این دو معافیت برداشته شده است و این مسائل جاذبه منطقه آزاد را از بین می‌برد.

محمد گفت: باید با هماهنگی مجلس و مجموعه دولت کمک شود که مناطق آزاد به جایگاه خاص خود برسد و بتوانیم مزیت رقابتی با کشورهای همسایه ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاران به این منطقه جذب شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به انتخاب مشاوران برای تدوین طرح جامع منطقه آزاد بوشهر گفت: ایده‌ها باید جمع‌آوری شود که یک طرح جامع خوب برای منطقه آزاد تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مناطقی که پایه مناسبی برای تشکیل منطقه آزاد دارد بوشهر است که تاکنون کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مناطق آزاد منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟