Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی سازمان حج، اعتماد عمومی است، گفت: سازمان حج و زیارت در حوزه دولت الکترونیک و خدمات هوشمند، رتبه ششم کشوری را به دست آورد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رشیدیان در مراسم تکریم خود در سمت رئیس سابق سازمان حج و زیارت که امرز با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد سازمان حج و زیارت در انجام همه امور ارائه خدمات صادقانه و خالصانه برای انجام واجب شرعی حج و انجام زیارات با هدف ارتقای ارزش‌های دینی، معنوی و اخلاقی در جامعه و همچنین با تسهیل امر زیارت و پرهیز از ورود هرگونه نگاه انتفاع اقتصادی، گرایش جناحی و سلیقه‌ای در حوزه این امر خطیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه سازمان حج و زیارت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی است، گفت: در این سه سال با توجه به بروز اپیدمی کرونا عملا حدود دو سال سفرهای زیارتی به حج تعطیل شد و با توجه به اینکه بودجه سازمان حج، به صورت درآمد هزینه‌ای است، برای تأمین بودجه با مشکلات جدی مواجه شد اما با عنایت خداوند، حمایت‌های مقام معظم رهبری و نماینده وی از این شرایط با عزت و حفظ کرامت همکاران عبور کردیم.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در ایام اپیدمی کرونا با نگاه تبدیل تهدید به فرصت با 20 کارگروه و 20 هزار نفر ساعت، اصلاح فرایندهای اجرایی سازمان را با همکاری کارشناسان سازمان، کارگزاران و ... بررسی و اصلاح کردیم که در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی حج و زیارت به تصویب رسید و در قالب یک کتاب در کنار سند تعالی حج به عنوان کتاب مرجع فرایندهای اجرایی سازمان در حال چاپ است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان در این اصلاح، ارتقای کیفیت خدمات، تنوع بسته‌های زیارتی، ارتقای دقت، سرعت و کاهش هزینه‌ها و ظرفیت‌سازی برای بهره‌برداری حداکثری فرهنگی برای زائران و حجاج بود. در این رابطه سازمان با حفظ متولی‌گری و با تمرکز بر هدفگذاری برنامه ریزی نظارت و کنترل در راستای واگذاری امور اجرایی و تصدیگری به بیش از دو هزار و 500 دفتر زیارتی حوزه زیارت عتبات حرکت کرد.

رشیدیان با اشاره به دولت الکترونیک و خدمات هوشمند حج و زیارت گفت: این مسئله در سازمان حج پیگیری شد به طوری که این سازمان رتبه ششم کشوری را به دست آورد و نرم افزارهای مورد نیاز در حوزه مسکن حمل و نقل تغذیه و تدارکات یا اماده شده یا در حال پیگیری برای کاربردی کردن آنهاست.

وی ادامه داد: سازمان به عنوان مسئول کمیته اماکن زیارتی در ستاد ملی کرونا تلاش کرد با هماهنگی و محوریت تولیت‌های معظم حرم های رضوی، قم، شاهچراغ و شاع عبدالعظیم حسنی و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت لازم را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بهره برداری فرهنگی و معنوی زوار فراهم کند.

رئیس سازمان حج و زیارت تغییر کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ویروس کرونا عتبات عالیات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد