Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-روابط عمومی دانشگاه مازندران اعلام کرد: نخستین کتاب"جمعیت‌شناسی دین" در ایران نوشته و تالیف یعقوب فروتن دانشیار جمعیت‌شناسی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران، محقق افتخاری گروه مطالعات اسلامی دانشگاه وایکاتو نیوزیلند و دانشگاه غرب سیدنی استرالیا و عضو هیات مدیره انجمن جمعیت‌شناسی ایران توسط انتشارات معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران چاپ و منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فروتن نویسنده کتاب"جمعیت‌شناسی دین، بررسی مناسبات مؤلفه‌های دینی مذهبی و متغیر‌های جمعیتی" در گفت‌وگویی اعلام کرد که این کتاب محصول دو دهه مطالعات و تحقیقات علمی در دوره‌های دکتری و فوق دکتری در دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه وایکاتو نیوزیلند و همچنین مبتنی بر نتایج دو پروژه تحقیقاتی وی در دانشگاه مازندران است.

کتاب"جمعیت‌شناسی دین" در واقع نخستین کتاب در ایران محسوب می‌شود که به‌صورت سیستماتیک و متمرکز و با یک رویکرد علمی و تحقیقاتی به بررسی و مطالعه مناسبات و روابط بین مؤلفه‌های دین و متغیر‌های جمعیتی در ایران و جهان می‌پردازد.

به گفته فروتن ساختار کتاب"جمعیت‌شناسی دین" مبتنی بر دو بخش کلی است. بخش اول کتاب مبتنی بر یک رویکرد جهانی و بین‌المللی می‌باشد و در فصول چهارگانه آن نیز موضوعات اصلی مشتمل بر جمعیت‌شناسی ادیان جهان، مهاجران مسلمان در جهان غرب، جمعیت‌شناسی زنان در جهان اسلام و کشور‌های اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

بخش دوم کتاب نیز در مقیاس ملی به بررسی مناسبات بین مؤلفه‌های دین و مذهب و متغیر‌های جمعیت‌شناختی در ایران پرداخته است که فصول نه‌گانه آن مشتمل بر زمینه‌های دینی فرهنگی تحولات جمعیت‌شناختی ایران، تاثیرات دینداری بر فرزندآوری، تمایزات شیعی - سنی نگرش‌های جمعیتی و جنسیتی، ملاحظات جمعیت‌شناختی مرتبط با جامعه‌پذیری دینی و نگرش دینی در ایران می‌باشد.

یعقوب فروتن تاکنون ۵ کتاب منتشر کرده است.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه مازندران علمی و تحقیقاتی چاپ کتاب دانشگاه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمامی که کافه کتاب شد

حسینی مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند گفت: به کتابخوانی علاقه زیادی دارم و از هر فرصتی برای خواندن کتاب جدید استفاده می‌کنم و این علاقه سبب شد تا در تابستان ۱۴۰۰ ایده ایجاد کافه کتاب در ذهنم کلید بخورد.

او افزود: پس از تحقیقات متعدد، در مرکز بیرجند شناسی به یک ساختمان قدیمی رسیدم که در گذشته به عنوان حمام استفاده می‌شد و آن را مکانی مناسب برای این کار دیدم.

حسینی اظهار کرد: پس از رایزنی و دریافت مجوز‌های لازم، اقدام به تهیه کتاب‌هایی در حوزه‌های روان‌شناسی و انگیزشی کردم.

بیشتر بخوانید

راه اندازی دومین پاتوق کتاب بزرگ کشور در بیرجند

مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند هدف از ایجاد این کافه کتاب را افزایش آگاهی جامعه و بالا بردن فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بیرجند عنوان کرد.

او با بیان اینکه اکنون بیش از هزار جلد کتاب در این مجموعه داریم، تصریح کرد: کافه کتاب پذیرای همه محدوده‌های سنی از جمله کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان است تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند از محیط آرام و باصفای این مجموعه برای مطالعه استفاده کنند.

برنامه و ساعت کاری کافه کتاب در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند در مرکز بیرجند شناسی، صبح‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و بعداز ظهر‌ها ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله