Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، ران وایدن و مارتین هاینریش سناتورهای آمریکایی این نامه را در تاریخ آوریل ۲۰۲۱ میلادی نوشته اند.

بر اساس این نامه، اعضای کمیته اطلاعات سنای آمریکا پیش از این از سازمان سیا خواسته بودند تا درباره سوابقی که جمع آوری می کند، مقدار سوابقی که نگهداری می شود و ماهیت روابط سنا با منابع جمع آوری داده ها به مردم اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این سناتورها از «مدیر اطلاعات ملی» خواسته بودند پژوهش هایی که توسط یک سازمان ناظر به نام «هیئت نظارت بر آزادی های مدنی و حریم خصوصی»(PCLOB) انجا م شده را از حالت محرمانه خارج کند.

مدیر اطلاعات ملی (DNI) یک مقام دولت ایالات متحده در سطح کابینه است که طبق قانون اصلاحات اطلاعاتی و پیشگیری از تروریسم در سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و هدایت و نظارت بر برنامه اطلاعات ملی (NIP) فعالیت می کند.

«هیئت نظارت بر آزادی های مدنی و حریم خصوصی» در سال ۲۰۱۵ میلادی درخصوص ۲ برنامه مقابله با تروریسم سازمان سیا تحقیقات عمیقی انجام داده بود که بخشی از یک بررسی نظارتی عمیق تر تحت دستور اجرایی ۱۲۳۳۳ بوده اند. این دستور اجرایی در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان وضع شده که براساس آن قدرت سازمان های اطلاعاتی را گسترده تر می کرد.

طبق گزارش نشریه وال استریت، سازمان سیا به طور قانونی اجازه ندارد در داخل کشور آمریکا جاسوسی کند اما اطلاعات برخی از شهروندان آمریکایی در برخی از موارد، تحت حوزه نظارتی این سازمان قرار می گیرد.

به گفته سناتورها وجود چنین برنامه ای نه تنها از عموم مردم بلکه حتی از کنگره نیز مخفی شده بود. به گفته یک مقام اطلاعاتی، کمیته اطلاعاتی سنا از جمع آوری داده ها مطلع بود، اما احتمالاً جزئیات مربوط به ابزارهای به کاررفته برای جستجو داده های جمع آوری شده، مشخص نبوده است.

کد خبر 5424028

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری سازمان سیا امنیت اطلاعات ایالات متحده امریکا حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا خودروی برقی گوگل نوآوری همراه اول ماهواره امنیت اطلاعات فیس بوک اینترنت روسیه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ این همایش به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با فناوری‌های اطلاعات مکانی هرساله توسط سازمان نقشه‌برداری کشور و با مشارکت دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی برگزار می‌شود.

مقاله ارائه شده با موضوع "استراتژی‌های مکانی در تحقق اهداف برنامه‌های توسعه ملی؛ نگاهی ژرف به جایگاه اطلاعات مکانی در اجرا و پایش احکام برنامه هفتم توسعه" به بررسی تفصیلی برنامه هفتم توسعه کشور پرداخته و راهکاری نوین مبتنی بر اطلاعات مکانی برای اجرا و پایش صحیح احکام برنامه ارائه کرده است.

بهمن جمالی، رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان و نویسنده مسئول این مقاله، روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به تشریح چارچوب پیشنهادی در این پژوهش پرداخت و اظهار داشت: با بررسی احکام لایحه برنامه هفتم توسعه که در مراحل نهایی تصویب و ابلاغ قرار دارد، مشخص شد بیش از ۷۲ ماده از مجموع ۱۱۸ ماده برنامه هفتم با استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی قابل اجرا و پایش است که نشان از اهمیت بیش از پیش اطلاعات مکانی دارد.

وی افزود: استان زنجان از سال ۱۴۰۱ نسبت به بهره‌برداری از زیرساخت داده مکانی (SDI) مبادرت کرده و از این رو به‌عنوان استان پیشرو در توسعه SDI، با ارائه این چارچوب، راهکاری اجرایی و فنی برای تحقق احکام برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کرده است.

پژوهشگر دوره دکتری مهندسی سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) دانشگاه تهران، گفت: در چارچوب پیشنهادی، با استفاده از سنجه‌های عملکردی پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه، شاخص‌هایی مبتنی بر اطلاعات مکانی برای پایش احکام برنامه پیشنهاد شده است.

وی گفت:با توجه به پیش بینی احداث شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری بخش کشاورزی و یا بیلان منابع آب و تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی، داده‌های متناظر با این احکام در قالب اطلاعات مکانی در نظر گرفته شده است که توسط دستگاه اجرایی متولی داده در بستر زیرساخت داده مکانی (SDI) به‌صورت برخط ارائه می‌شود و امکان پایش میزان تحقق هر یک از بند‌ها و احکام قانون برنامه هفتم را میسر خواهد ساخت.

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است