Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@02:06:56 GMT

اوج‌ گیری تیراندازی‎های مرگبار در مدارس آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۴۷۷۱

اوج‌ گیری تیراندازی‎های مرگبار در مدارس آمریکا

به گزارش تابناک به نقل از میزان - یک گزارش نشان می‎دهد که در سال تحصیلی جاری، ده‌ها نفر در محوطه مدارس آمریکا با شلیک گلوله کشته شدند.

چهار سال پس از وقوع مرگبارترین تیراندازی در مدارس در تاریخ آمریکا، بر اساس داده‌های دو نهادی که تیراندازی‌ها را دنبال می‌کنند، تعداد تیراندازی‌ها در محوطه مدارس این کشور به اوج‌ خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «یو اس‌ای تودی»، بر اساس گزارش جدید گروه حمایت از کنترل اسلحه، به نام Everytown for Gun Safety، حداقل ۱۳۶ مورد تیراندازی در محوطه مدارس آمریکا بین یکم آگوست تا ۳۱ دسامبر رخ داده است.

این رقم تقریباً چهار برابر میانگین آن دوره از زمانی است که Everytown شروع به ردیابی تیراندازی در محوطه مدارس آمریکا در سال ۲۰۱۳ کرد.

بر اساس این گزارش، تیراندازی‌ها در این دوره زمانی در سال ۲۰۲۱ به کشته شدن ۲۶ نفر و زخمی شدن ۹۶ نفر منجر شد که بیشترین موارد ثبت شده تیراندازی در دوره پنج ماهه از سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داد.

«شانون واتس»، موسس Moms Demand Action که بخشی از Everytown است، می‌گوید «این خشن‌ترین نیمه اول سال تحصیلی در تاریخ اخیر بوده است.»

این گزارش جدید تقریباً چهار سال پس از تیراندازی جمعی در مدرسه‌ای در «پارکلند» ابالت فلوریدا منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۸، یک دانش آموز وارد ساختمان مدرسه شد، بیش از ۱۰۰ گلوله در مدت شش دقیقه شلیک کرد و ۱۷ دانش آموز و کارمند را به قتل رساند و ۱۷ نفر دیگر را زخمی کرد.

ا
این فرد مسلح سال گذشته به قتل درجه یک اعتراف کرد؛ محاکمه او که ممکن است به مجازات اعدام منجر شود، بار‌ها به تعویق افتاده است.

خشونت‌های با استفاده از اسلحه در طول همه گیری ویروس کرونا در سراسر آمریکا افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ بیش از هر سال دیگری که ثبت شده، بر اثر جراحات ناشی از اسلحه جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از نیمی از آن‌ها مرگ بر اثر خودکشی بوده است.

کودکان و نوجوانان به ویژه تحت تأثیر افزایش خشونت با اسلحه قرار گرفته‎اند.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه در آمریکا، در سال ۲۰۲۰، تعداد کودکانی که هدف گلوله قرار گرفته و یا کشته شدند بیش از یک سوم در مقایسه با سال قبل افزایش یافت.

این افزایش تا سال ۲۰۲۱ ادامه یافت، زمانی که بیش از هزار و ۵۰۰ کودک کشته و بیش از ۴ هزار زخمی شدند.

این گزارش در بخش دیگری می‎گوید که امسال تاکنون تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته هدف تیراندازی قرار گرفته‎اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن چهلمین جشنواره فیلم فجر اختلاف روسیه و اوکراین تیراندازی مدارس مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن چهلمین جشنواره فیلم فجر اختلاف روسیه و اوکراین محوطه مدارس مدارس آمریکا تیراندازی ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد

پلیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن یک پلیس در شهر قدس اشغالی وجود دارد.

براساس گزارش القدس العربی، یک پلیس صهیونیست در حمله با چاقو که در دروازه‌های شهر قدیمی در قدس اشغالی رخ داد، قبل از شلیک به مهاجم زخمی شد. اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: خدمه آمبولانس مرد جوان ۳۰ ساله‌ای که با ضربات چاقو آسیب دید رامداوا می‌کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کرد که مظنون چاقوکشی بلافاصله با تیراندازی ماموران پلیس کشته شد. نیرو‌های پلیس این رژیم جزئیات بیشتری در مورد هویت عامل و وضعیت سلامتی وی ارائه نکردند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های زیادی به محل حادثه رسیده‌اند. شاهدان عینی نیز گفتند که پلیس صهیونیستی درب الشاهره را به روی شهروندان فلسطینی بسته است.

همزمان با حمله با چاقو در قدس اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که رویداد دیگری در نابلس در شمال کرانه باختری رخ داد که در آن یک خودروی فلسطینی تلاش کرد سربازان گارد مرزی در ارتش اشغالگر را زیر بگیرد. رسانه‌های اشغالگر در این خصوص گفتند که سربازان صهیونیست به سمت خودرو تیراندازی کردند، اما مهاجم توانست فرار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند