Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران به سایت الف گفت: فضای حاکم بر اقتصاد ایران طی سالهای اخیر علی رغم تحریم های گسترده شرایطی را به وجود آورده که اکنون اهمیت صادرات غیرنفتی بر هیچکس پوشیده نیست. 

وی صادرکنندگان را به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: آنها در سخت ترین شرایط اقتصادی و تحریم‌ها پرچم ایران را بر فراز بازارهای جهانی افراشته نگه داشته‌اند و بر تامین نیازهای ارزی کشور بی وقفه تلاش کرده و می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: امروز فرصتی برای تجلیل از خدمات تلاشگرانی است که توانستند با همت و کوشش خود کالاهای ایرانی را به بازارهای جهانی صادر کنند و در شرایطی که کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه و کاهش فروش نفت و درآمد ارزی با مشکلات مواجه است از محل ارز حاصل از صادرات غیر نفتی خود نیازهای ارزی کشور را تامین کرده و اجازه ندادند که چرخ تولید از حرکت باز بایستد. 

لاهوتی با بیان این که صادر کنندگان زمینه‌ای را برای اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی علی‌رغم مشکلات اقتصادی فراهم کرده اند گفت: اکنون صادرات غیر نفتی فرصتی را فراهم کرده در شرایط رکود اقتصادی و کاهش خرید قدرت مردم کشور بتواند مازاد بر نیاز بازار داخلی را به بازارهای جهانی روانه کندو چرخه تولید و اقتصاد کشور را محافظت کند.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم تا موانع پیش روی صادرات غیرنفتی کشور از میان برداشته شود و پای صادرکنندگان از بند بخشنامه ها و دستورالعمل های متناقض و متضاد رها شود.  چند سالی است که این بخشنامه ها سرعت صادرات غیرنفتی را گرفته است و  شرایطی برای رشد صعودی صادرات مهیا نشده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اگرچه دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن توانسته برخی موانع پیشروی صادرات غیر نفتی را در قالب بخشنامه ها از میان بردارد و انگیزه و امیدی را در دل صادرکنندگان بوجود بیاورد که نتیجه آن در صادرات غیر نفتی ظرف ماه‌های گذشته نمایان شود ، اما بی تردید ادامه روند تسهیلگری و رفع موانع و قوانین دست و پا گیر اجتناب‌ناپذیر است و دستگاه اجرایی نیز باید نسبت به اجرای دقیق مصوبات متعهد باشد تا خروجی آن افزایش صادرات را به ارمغان بیاورد. 

لاهوتی گفت: همه باید تلاش کنیم اتهامات ناروا که طی سال‌های گذشته صادرات کنندگان را  مورد بی‌مهری قرار داده زدوده شود و با اطمینان و اعتماد به سربازان مقدم جنگ اقتصادی  زمینه را برای رشد صادرات غیر نفتی و ارزش افزوده بالا فراهم کنیم.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران در عین حال افزود:   اهتمام صادرات کنندگان نیز باید این باشد که علاوه بر صادرات غیر نفتی نسبت به بازگشت ارز به چرخه اقتصاد کشور در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند تا هم ادامه تولید و صادرات میسر شود و هم کشور بتواند ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات غیرنفتی تامین کندو چرخ تولید بچرخد و به اقتصاد و پیشرفت کشور از طریق صادرات کمک شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!