Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی زارعی‌پور گفت: ملت ولایتمدار ایران با حضور حماسی‌شان در ۲۲بهمن دوباره به دشمنان فهماندند که مشکلات اقتصادی و معیشتی ذره‌ای نمی‌تواند آنها را از آرمان‌های انقلاب و اسلام جدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی زارعی پور، کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با صبح زاگرس؛ درخصوص ضرورت جهاد تبیین (تبیین مکتب انقلاب اسلامی) در جامعه گفت:رهبر انقلاب اسلامی در19 بهمن ماه امسال در جریــان دیــدار بــا کارکنان نیــروی هوایــی ارتش نســبت به نبــرد ترکیبی دشــمن علیــه ایران اسلامی هشــدار دادند وفرمودند "نمی توانیم در برابــر تهاجم ترکیبی دشمنان درموضع  دفاعی بمانیم وباید در زمینه هــای مختلــف از جمله رسانه ای ،امنیتی،اقتصادی متقابلاً تهاجم ترکیبی داشته باشیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بنابراین با توجه به اشارات اخیر مقام معظم رهبری اگر بخواهیم به یکی از نمونه های تاریخی جنگ های هیبریدی(ترکیبی)اشاره کنیم می توان از "جنگ ویتنام "به عنوان یکی از مشهورترین جنگ‌های تاریخ بشریت در قرن بیستم نام برد در حالی که این جنگ برای چندین نسل تعارضات بنیادین ایجاد کرد و آمریکا را تا مرز دگرگونی و انقلاب پیش برد.

 زارعی پور ادامه داد:باید توجه کرد که جنگ "هیبریدی یا ترکیبی" راهبرد نظامی پیچیده‌ای را در بر می گیرد که مجموعه ای از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد که در این نوع از جنگ، ابزارهای متعددی به شیوه متقارن یا نامتقارن که به نبردی غیرخطی اطلاق می شود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه تصریح کرد:با این وجود نیز سابقه اشارات رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم به عنوان یکی از مؤلفه های جنگ های ترکیبی به  ابتدای دهه هفتاد برمی گردد که ایشان تبیین های ارزشمندی در بحث اهمیت و ضرورت جنگ نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی بیان داشته اند.

وی ادامه داد:در اشارات رهبر معظم انقلاب هم به نوعی آرایش تهاجمی فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی بسیار خطرناک معرفی شده است،درحالی که  جنگ نرم روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع است که با تهاجم بر طرف مقابل، آنهم بدون بهره گیری از قدرت نظامی عملیاتی می شود اگرچه حوزه عمل این جنگ تخریب و نابودی افکار،باورها، علایق، ارزش ها، اعتقادات و گرایش های جامعه هدف است که کشور مهاجم برای اشغال کشور هدف طی یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه به تصرف اذهان و قلوب مردم کشور هدف در جهت تغییر در اصل ساختارها اقدام می کند.

زارعی پور درادامه گفت:اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک ، ماهیت ضد استکباری اش در منطقه، حمایت از مستضعفین جهان، حفظ سیاست استقلال خواهی و همچنین برنامه صلح آمیز هسته ای ؛ به طور طبیعی در معرض تهدیدات و فتنه های مختلف دشمنان قرار دارد،درحالی که امروز دیگر چنین تهدیداتی ماهیت تک بعدی ندارند و ترکیبی از تهدیدات در عرصه های اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و نیز فضای مجازی(سایبری) را شامل می شوند.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت:به عنوان نمونه امروز سیاستمداران آمریکایی در عرصه  اقتصادی، از دلار که یک مولفه قدرت برای آنها محسوب می شود به عنوان یک ابزار و عامل برای فشار آوردن به دیگرکشورها استفاده می‌کنند.اما جنگ ترکیبی یکی از بزرگترین تهدیدات کنونی کشورهای خاورمیانه(بویژه جمهوری اسلامی) به شمار می رود که به یک روش رایج جنگ در این منطقه  استراتژیک تبدیل شده و امنیت منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی تصریح کرد:بنابراین می توان به نوعی هم مدعی بود که اشتباه دولتمردان آمریکایی در چند دهه گذشته این مهم بوده که به جای تغییر «روش زندگی» خود با جهان «روش جنگ» خود با جهان را تغییر داده اند،هرچند یقین دارم که تحریف واقعیت(فتنه تحریف) نمونه ای از جنگ ترکیبی در حوزه رسانه و فضای مجازی است چرا که اصلی ترین اثر جریان تحریف نیز کنترل اذهان و تخریب افکار عمومی است.

زارعی پور ادامه داد: بر اساس منابع معتبر، چهار شاخص برای تحریف بر واقعیت می‌توان در نظر گرفت و از آنجا که رسانه های معاند به عنوان ابزاری تهدیدآمیز برای امنیت اطلاعات و اخبار به زبان فارسی به شمار می روند که به عنوان مثال می توان به برچسب‌زنی برای بی‌اعتبار کردن حامیان جمهوری اسلامی و در نتیجه زیر سؤال بردن گفتار آن ‌ها اشاره کرد.بنابراین کشوری که در معرض نبرد ترکیبی قرار می‌گیرد باید در تقابل نیز اقدام به ساماندهی «دفاع و تهاجم ترکیبی» کند. بنابراین در دفاع ترکیبی باید همه بخش‌های کلیدی جامعه در مراحل برنامه‌ریزی و اجرا در نظر گرفته شده و به میدان بیایند و در این میان البته مهم‌ترین نقش را دستگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغی چه در عرصه تبیین و چه در عرصه آفند برعهده دارند.

زارعی پور گفت:اما با این تفاسیر نیز ملت ایران صدها سال برابر سلطه‌طلبان از حق خود برای تعیین سرنوشت و آزادی، صیانت کرده و یکی از پیشروترین کشورها در نظام سیاسی انتخابی جهان به شمار می رود درحالی که انقلاب اسلامی جهشی بزرگ برای تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ملت ایران از جمله آزادی،‌ استقلال و مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: امسال در 22بهمن هم یکبار دیگر شاهدحضور توفنده و حماسی مردم در سراسر کشور بودیم که جانانه به میدان آمدند و یکبار دیگر با آرمان های امام بت‌شکن خود تجدید میثاق کرده و بر دهان دشمنان اسلام کوبیدند.ملت بزرگ و ولایتمدار ایران با حضور حماسی‌شان در بهمن تماشایی 1400باز هم نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و خنثی کردند و دوباره به دشمنان فهماندند که مشکلات اقتصادی و معیشتی ذره‌ای نمی‌تواند ملت ایران را از آرمان‌های انقلاب و اسلام جدا کند و انقلاب اسلامی همچنان در اوج اقتدار قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زارعی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد

«سیداحمد معتمدی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: در طول تاریخ آمریکا چنین وسعتی از اعتراضات دانشگاهی را سراغ نداریم؛ اینکه این اعتراضات در سطح وسیعی آغاز شده، حرکت بسیار مثبتی برای حل‌شدن مسایل مربوط به غزه است.

وی ادامه داد: فجایع رخ‌داده در غزه توسط رژیم اسراییل به قدری آشکار است که موجب عکس‌العمل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دولت اول حسن روحانی افزود: با توجه به در پیش‌بودن انتخابات در آمریکا، افکار عمومی در این کشور نمی‌تواند نسبت به برخی مسایل از جمله جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد؛ امیدوارم این اعتراضات عاملی برای توقف جنایات و نسل‌کُشی در غزه باشد.

معتمدی اظهار کرد: متاسفانه شاهد نسل‌کُشی در غزه هستیم و کمتر اتفاق افتاده که به خاطر شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در یک مقطع چند ماهه، دنیا و نظام بین‌الملل فقط نظاره‌گر باشد؛ اگر حتی یکی از کشورها شروع‌کننده جنگ باشد، پاسخ آن، راه‌انداختن قتل عام نیست.

وی با تعجب‌انگیز خواندن حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کُشی در غزه توسط رژیم اسراییل گفت: آمریکا به راحتی می‌تواند رژیم اسراییل را در نسل‌کُشی متوقف کند؛ در این میان دموکرات‌ها که همیشه مدعی بحث‌های حقوق بشری هستند، در ماجرای جنگ غزه، هیچ واکنشی نداشته‌اند که مایه تاسف است.

کد خبر 6092371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران