Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا امینی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ادامه این روند امکان پذیر نیست افزود: در بیشتر کلانشهرهای کشور، ۳۰ درصد منابع عمومی و درآمدهای شهرداری صرف هزینه‌های جاری و ۷۰ درصد صرف امور عمرانی و زیربنایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عمده درآمدهای شهرداری اهواز غیر از چند ردیف محدود که در بخش حمل و نقل عمومی با اعمال قانون جامع حمل و نقل کشور تخصیص می‌یابد از مردم تامین می شود، گفت: هم اکنون وضعیت شهری اهواز به گونه‌ای است که برای تامین منابع مورد نیاز ناچار به شهر فروشی، تراکم فروشی و به هم ریختگی سرانه‌های مختلف هستیم که این وضعیت آینده خوبی برای این کلانشهر رقم نمی‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری 
شهردار اهواز گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری شهری، تجربه ارزشمندی است که در بیشتر کلانشهرها عملیاتی شده است.
امینی با تاکید بر اینکه با منابع محدود و هزینه‌های بالا نمی‌توان شهر را اداره کرد، افزود: صنایع خوزستان به ویژه نفت باید فراتر از مسوولیت‌های اجتماعی برای کمک به عمران شهری و ایجاد امکانات رفاهی و ورزشی وارد عمل شوند تا سطح زندگی مردم تا حدودی ارتقا یابد.
وی ادامه داد: مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از بهترین راه‌های پیشرفت و توسعه شهری است که سوابق خوبی در کشور و کلانشهرها دارد.

یک سوم جمعیت اهواز در حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند
شهردار اهواز گفت: یک سوم جمعیت ۱.۲ میلیون نفری اهواز در حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر در بدترین شکل ممکن در محلات زندگی می‌کنند.
وی گفت: توزیع نامتوازن خدمات شهری، جمعیت پذیری در سکونتگاه‌های غیررسمی، به هم ریختگی بافت جمعیتی و گسترش فقر در شهر اهواز سبب شده توازن و عدالت در توزیع امکانات تا حدود زیادی به هم بخورد.
امینی با بیان اینکه اهواز سومین کلانشهر از نظر مساحت و هشتمین کلانشهر از لحاظ جمعیت است، افزود: به هم ریختگی بافت شهری اهواز نامتوازن بودن رشد شهر و برخوردار نبودن مناسب مردم از امکانات شهری و رفاهی از معضلات کلانشهر اهواز است که باید با تلاش و برنامه ریزی، توازن شهری و توزیع عادلانه امکانات در شهر برقرار شود.
وی با بیان اینکه ایجاد توازن شهری در اهواز نیازمند نگاه ویژه است، ادامه داد:خوشبختانه همه بخش‌های حاکمیت در ایجاد شرایطی بهتر برای شهروندان اتفاق نظر دارند.

برچسب‌ها خوزستان اهواز شهرداری اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز شهرداری اهواز خوزستان اهواز شهرداری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ساختمان مسکونی در اهواز در پی گودبرداری غیراصولی

ایسنا/خوزستان رئیس جمعیت هلال احمر اهواز از ریزش منزل مسکونی در منطقه کوی ملت اهواز خبر داد.

شاپور باقری امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: ساعت ۲۳:۱۰ (۱۴ اردیبهشت‌ماه)، یک ساختمان دو واحدی در کوی ملت اهواز به دلیل گودبرداری غیر اصولی در زمین مجاور و آبگرفتی ناشی از ریزش باران، دچار تخریب شد.

 وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر اهواز بلافاصله پس از اعلام خبر حادثه از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، به محل حادثه اعزام شدند. با انجام ارزیابی‌های اولیه و تثبیت صحنه حادثه، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: پس از ایمن‌سازی صحنه حادثه، این عملیات در ساعت ۰۰:۲۰ بامداد پایان یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • ریزش منزل مسکونی در اهواز
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • ریزش ساختمان مسکونی در اهواز در پی گودبرداری غیراصولی