Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سهام در حالی معاملات روز یکشنبه را پشت سر گذاشت که معاملات روز شنبه نشان می‌دهد‌ امروز معاملات در بخش منفی قیمت‌ها انجام‌ شد‌ه است، در معاملات روز شنبه، شاخص کل ابتدا افزایش یافت و در نیمه دوم بازار با کاهش مواجه شد.

افزایش میزان عرضه در پایان معاملات روز شنبه نشان می داد، روز یکشنبه نیز این عرضه ها ادامه دار است شاخص های بورس در روز یکشنبه همگی منفی و قرمزپوش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج پول از نمادهای بزرگ و شاخص ‌ساز بازار سهام نشان می دهد‌ باز هم بورس وارد یک رکود شده است تا همه بازار با توجه به منفی شدن لیدرهای بازار، شاهد خروج نقدینگی باشند.

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، کاهش قیمت دلار، و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای بین المللی هم نتوانست سهامداران را متقاعد به نگه داشتن پول و سرمایه خود در بورس کند، میانگین خرید هر کد حقیقی 13.5 میلیون تومان و میانگین فروش انها 13.4 میلیون تومان بوده است.

جریان خروج پول که چندماهی است در بورس اتفاق افتاده است، بسیاری از سهامداران را متقاعد به خروج پول از بازار سرمایه کرده است. این مساله باعث شده است، تالار شیشه ای با یک رکود عمیق دست و پنجه نرم کند.

ریزش دسته جمعی شاخص های بورس

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بازار سهام، با کاهش 8 هزار و 38 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 276 هزار و 23 واحد رسید. بازدهی شاخص کل در جریان معاملات روز شنبه به منفی 0.63 درصد رسید.

شاخص کل هموزن بازار سرمایه نیز مانند شاخص کل، با افت هزار و 423 واحدی در سطح 324 هزار و 866 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 74 واحد پائین آمد و توانست در سطح 17 هزار و 493 واحد قرار بگیرد.

ادامه خروج نقدینگی حقیقی

بازار سهام برای یازدهمین روز پی در پی شاهد تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بود و 346 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات)، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت و بیشترین ورود پول نیز به سپید (سپید ماکیان)، آریان (پارس آریان) و خاهنح (حق تقدم آهنگری تراکتورسازی‌ ایران‌) تعلق گرفت.

کاهش ارزش معاملات و معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افت 38 درصدی به رقم 4 هزار و 740 میلیارد تومان کاهش یافت که کمترین رقم در بهمن ماه است. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 714 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می ‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 17درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 388 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سه هفته اخیر است. امروز ارزش معاملات خرد 52 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

 

رشد صف های فروش بورس

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 353 نماد کاهش قیمت داشتند که 249 نماد بورسی و 104 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 71 درصد بازار افت قیمت داشتند. تعداد نمادهای حاضر در صف فروش در معاملات امروز 46 نماد بوده است.

در جریان معاملات امروز، ارزش صف‌ های فروش پایانی بازار نسبت به روز شنبه 22 درصد افزایش یافت و 109 میلیارد تومان شد.

کاهش صف های خرید در بازار سهام

بیشترین صف فروش در معاملات امروز به سهم های غدشت (شرکت دشت مرغاب)، وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) تعلق داشت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 121 نماد رشد قیمت داشتند که 86 نماد بورسی و 35 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند. 28 نماد در پایان معاملات روز 24 بهمن ماه در صف خرید قرار داشتند.

در جریان معاملات امروز، ارزش صف ‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 10 درصد افت کرد و در رقم 171 میلیارد تومان ایستاد؛ طبق محاسبات، معاملات روز یکشنبه با مازاد تقاضای 62 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به دیروز 39 درصد کمتر شده است.

نماد فزر (شرکت پویا زرکان آق دره)، غنوش (شرکت نوش مازندران) و فولای (شرکت فولاد آلیاژی یزد) بیشترین صف خرید را داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس شاخص کل شاخص کل هموزن خروج پول حقیقی ارزش صف خرید ارزش صف فروش معاملات روز شنبه پایان معاملات میلیارد تومان معاملات امروز بازار سرمایه ارزش معاملات قیمت داشتند روز یکشنبه بازار سهام خروج پول شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس