Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، در جلسه امروز شورای شهر لایحه بودجه 1401 شهرداری،   حبیب کاشانی که متن تبصره چهارم این لایحه را به شرح زیر قرائت کرد و افزود: بر اساس این تبصره  شهرداری موظف است که در راستای توسعۀ مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی (TOD) ترتیبی اتخاذ کند تا صددرصد درآمد دریافتی حاصل از فروش یا واگذاری مجتمع‌های ایستگاهی مترو را در صورت تحقق، صددرصد تخصیص یافته تلقی کرده و کمیتۀ تخصیص مکلف است درآمد مذکور را صرفاً به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاه‌های مترو (شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه) اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در راستای تحقق توسعۀ مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی (TOD)، با هدف کاهش خودرومحوری و افزایش دسترسی به حمل‌ونقل عمومی با طی مراحل قانونی اقدام به ایجاد زون TOD در طرح تفصیلی حول ایستگاه‌های مترو (در شعاع حداقل ۳۰۰ متر) نماید. کمیتۀ تخصیص صددرصد  منابع حاصل از صدور پروانه در این زون‌ها را در ردیف اعتباری با عنوان "احداث سایر خطوط مترو و خطوط آنتنی از محل وجوه حاصل از محدودۀ ۳۰۰ متری زون‎های TOD" تخصیص داده و هزینه نماید.

علی اصغر قائمی طی پیشنهادی در این خصوص مطرح کرد مبنی بر اینکه بهتر است در بند یک، کمیته تخصصی مکلف شود که 100 درصد درامد را با عنوان احداث خط 6 و خط 7 شهری اختصاص دهد و همچنین در بند دوم هم عبارت «با عنوان احداث خط 6 و 7 شهری» اضافه شود.

ناصر امانی هم در موافقت با قائمی تاکید کرد که بهتر است در ماده یکم این تبصره درآمدهای حاصل از صدور پروانه مجتمع ایستگاهی با اولویت تکمیل خطوط 6 و 7  هزینه شود.

مهدی عباسی نیز افزود: یکی از ظرفیت های توسعه خط، استفاده از ظرفیت های تهاتر است، لذا مجتمع ایستگاهی برای توسعه خط نیاز است. پس بهتر است اولویت TOD را به خطوط در حال انجام استفاده شود.

پیشنهاد تبدیل اولویت خطوط 6 و 7 به رای گذاشته شد و با 19 رای موافق به تصویب رسید. سپس  کلیات تبصره  به رای گذاشته شد که با 20 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتمع ایستگاهی مترو خطوط 6 و 7 مترو بودجه 1401 شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم؛ طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان یکی از مصوبات اولین سفر رییس جمهور به قم در دی ماه ۱۴۰۰ بود که به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از شهریور پارسال تا شروع زمستان امسال به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

ابراهیم سانی خانی با اشاره به نصب چمن زمین ورزشگاه و روند رو به اتمام محصور سازی و تکمیل ساختمان ورزشگاه، ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد بهره برداری از این ورزشگاه باشیم.

معاون ورزشی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم، ورزشگاه اختصاصی بانوان را یک نیاز مهم برای ورزش بانوان استان دانست و افزود: بهره برداری از این طرح کمک بسیاری به توسعه ظرفیت‌های قهرمانی و ورزش‌های همگانی بانوان استان خواهد کرد، به طوری که پیش بینی میشود تا سال‌های پیش رو با تکیه بر استعداد‌های استانی بر تعداد عنوان‌های قهرمانی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی افزوده شود.

لازم به ذکر است بازسازی و مناسب سازی سالن‌های ورزشگاه، مرحله دوم طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان است که بعد از تخصیص بودجه و اتمام مرحله اول، طرح بازسازی شروع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو