Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از گلوبال تایمز، کارشناسانی می‌گویند تأیید داروی «پاکسلوید» شرکت فایزر نه تنها اعتماد عمومی نسبت به مقابله با کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد بلکه گزینه دیگری را برای درمان این بیماری در اختیار افراد مبتلا قرار می‌دهد. اما همزمان این کارشناسان می‌گویند که این تایید بدین معنا نیست که چین از استراتژی «مورد صفر پویا» دست کشیده و گزینه «زندگی با ویروس» را انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پاکسلوید اولین داروی خوراکی ضد کرونا در چین است که به تایید رسیده است. این دارو برای درمان بیماران بزرگسالی استفاده می‌شود که علائم خفیف و متوسط کووید-۱۹ دارند.

براساس اعلام اداره ملی تولیدات دارویی چین، افرادی که می‌توانند از این دارو استفاده کنند شامل کسانی می‌شود که بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری مزمن کلیوی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بیماری مزمن ریوی دارند.

گلوبال تایمز نوشت: اعطای مجوز به داروی شرکت فایزر باعث برخی از گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی شده است که براساس آن شهروندان چینی منتظرند ببینند که آیا تایید این دارو به منزله تایید داروهای تولید شده در غرب است یا اینکه چین قصد دارد تا به زودی مرزهای خود را گشوده و سیاست‌های سخت‌گیرانه مقابله با پاندمی کرونا را کاهش دهد.

«وانگ گوانگ‌فا» یکی از متخصصان ریه در دانشگاه دولتی پکن در این رابطه اظهار داشت: تایید این دارو، روش موفق درمانی چین در خصوص پیشگیری و تزریق واکسن را کامل می‌کند. هرچند این دارو نقشی مثبت در درمان افراد بیمار داشته باشد اما نمی‌تواند از درگیر شدن مردم به ویروس کووید-۱۹ جلوگیری کند.

این کارشناس ادامه داد: در حالی که هنوز پاندمی کرونا در برخی از نقاط جهان در حال افزایش است، زمان مناسبی برای گشودن مرزهای چین نیست. ما نیازمند یک سیاست فشرده و یکپارچه ضد کرونایی هستیم و این سیاست باید همچنان برقرار باشد.

وانگ تصریح کرد: ما همچنان باید سیاست توسعه واکسیناسیون را که همچنان کلیدی‌ترین روش برای جلوگیری از ابتلای افراد به کووید-۱۹ است را ادامه دهیم. از سوی دیگر استراتژی «مورد صفر پویا» از «چهار اقدام سریع» - شناسایی سریع، گزارش سریع، قرنطینه سریع و درمان سریع- همچنان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

ژوهانگ شیلیه یکی از متخصصان ریه در دانشگاه گوانگژو نیز در این خصوص اظهار داشت: هیچ داروی یگانه‌ای برای پایان پاندمی وجود ندارد. مهم‌ترین عامل موفقیت استراتژی «مورد صفر پویا» همچنان واکسیناسیون گسترده و جلوگیری از ابتلای افراد به این بیماری است.

براساس این گزارش، کارشناسان همچنین می‌گویند که تایید داروی «پاکسلوید» شرکت فایزر تحقیق و توسعه در درمان کووید-۱۹ را نیز در چین تسهیل خواهد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 چین واکسن پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 چین ویروس کرونا کووید 19 چین واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت