Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:35:14 GMT

استفاده از ظرفیت بسیج برای اصلاح الگوی مصرف آب

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۵۷۱۴

استفاده از ظرفیت بسیج برای اصلاح الگوی مصرف آب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا بدرزاده عصر امروز در نشست مشترک با فرماندهان سپاه پاسداران و مرزبانی شهرستان گرمی اظهار کرد: بسیج با ورود در بسیاری از برنامه‌ها توانمندی خود را ثابت کرده است و بخش آب نیز در آینده در قالب‌های مختلف از ظرفیت و توانایی بسیج به‌منظور ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارتباط نزدیک و سازنده بسیج با اقشار مختلف مردم افزود: با توجه به وجود مشکلات زیاد در زمینه مصرف بی‌رویه آب از جمله در بخش کشاورزی، با ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک، بسیج در این موارد ورود خواهد کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت ادامه داد: سپاه پاسداران و مرزبانی همواره در سال‌های اخیر و در فرصت‌های مختلف یاریگر بخش آب در شهرستان بوده‌اند و با کمک آن‌ها بسیاری از موانع برطرف شده است.

گفتنی است؛ غفور مظفری، فرمانده سپاه ناحیه گرمی نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در گرمی، از آمادگی نیروهای مقاومت بسیج برای همکاری با اداره منابع آب شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاح الگوی مصرف آب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آنها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استاندارد‌های بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود، اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهر‌ها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهر‌ها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت