Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به مناسبت خجسته میلاد امام علی علیه السلام جشن وحدت آفرینی روز یکشنبه با حضور علمای ارشد شیعه و سنی، اساتید و شخصیت‌های حوزوی پاکستان از جمله «محمدرضا ناظری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان در شهر «لاهور» برگزار شد.

اجتماع علمای و اندیشمندان پاکستانی تحت عنوان کنفرانس «نهج البلاغه و منهج الولایه» به میزبانی حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با حضور چهره‌های برتر در عرصه سیاست، دینی، فرهنگی و مدنی و همچنین صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش، وحدت جهان اسلام و نقش امیرالمومنین (ع) در وحدت و برقراری عدالت در جامعه به عنوان محور اصلی مورد تاکید علما و سخنرانان قرار گرفت.

«مفتی راغب نعیمی» رئیس جامعه نعیمیه در لاهور،  «لیاقت بلوچ» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی و علامه «محمدامین شهیدی» رئیس گروه امت واحده نیز طی سخنانی بر لزوم همبستگی جهان اسلام و برداشتن گام‌های سازنده و عملی در مسیر همگرایی مسلمانان تاکید کردند.

حجت الاسلام «سید جواد نقوی» رئیس حوزه عروه الوثقی و سرپرست جنبش بیداری امت مصطفی (ص) طی سخنرانی در این مراسم گفت: راه کمال و هدایت بشریت در گروی پیروی از فرامین الهی است و پرودگار جهان اهل بیت علیهم السلام را وسیله‌ای برای ارتباط بین بنده و مخلوق قرار داده است.

وی افزود: تفسیر قرآن، عدالت و تقوا را باید در سیرت و منویات امام علی (ع) جستجو کرد، شخصیتی نورانی که رهبران و پیشوایان از نسل پاکش سرچشمه گرفتند.

علامه نقوی نیاز جوامع اسلامی به ویژه نسل جوان را برجسته کردن رهنمودهای پیامبر اعظم (ص)، ولایت و اصول اسلام دانست و افزود: تهاجم فرهنگی از سوی قدرت‌های خارجی و نظام استکبار هدف جز تخریب چهره مهربان اسلام و تضعیف اعتقادات است که برای مقابله با این از تعلیمات قرآن و منویات اهل بیت علیهم السلام پیروی کنیم.

در این مراسم شخصیت‌های پاکستان اعم از شیعه و سنی ایام ولادت جانشین نبی مکرم اسلام حضرت علی ابن ابی طالب (ع) را گرامی داشته و ارادت خود را به مولی متقیان و اهل بیت علیهم السلام ابراز کردند.

برچسب‌ها لاهور پاکستان وحدت اسلامی امام علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور پاکستان وحدت اسلامی لاهور پاکستان وحدت اسلامی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای ۳۵۰ برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، عمار خسروجردی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت (ع) و امتداد این معارف در شهرها و جوامع است.

 وی پیگیری محتوای دهه کرامت را از مأموریت‌های جدی مجموعه آستان قدس رضوی دانست و افزود: نشاط اجتماعی، معرفت افزایی و بسط خدمت کریمانه از زیر محورهایی این شعار است که در برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.

 مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای 350 برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است گفت: مهم‌ترین رویداد آستان قدس که متناسب با جایگاه امام رضا علیه‌السلام است برگزاری دومین کنگره حضرت رضا علیه‌السلام است.

 وی عنوان کرد: تا کنون بالای 50 پیش‌نشست در سراسر کشور برای کنگره حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شده و زمینه مشارکت و احیای امر اهل‌بیت (ع) به‌وسیله این رویداد بزرگ مدنظر است.

 خسروجردی رویداد دیگر آستان قدس در دهه کرامت را برگزاری جشن ویژه شب میلاد امام رضا (ع) در خیابان امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: تا جایی که می‌توانیم به دنبال این هستیم که کیفیت جشن و محتوای فرهنگی آن را ارتقا دهیم تا تبدیل به رویدادی فراگیر در شهر مشهد شود.

 وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر جشن‌های زیر سایه خورشید است که در مناطق مختلف کشور با حضور خادمان آستان مقدس رضوی انجام خواهد شد و در حوزه خدمات اجتماعی در سراسر کشور فعال خواهند بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • مطهری امام
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود