Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@00:30:11 GMT

بیت کوین بخریم یا لایت کوین؟

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۶۱۰۱

بیت کوین بخریم یا لایت کوین؟

لایت کوین (Litecoin) نام یک دارایی دیجیتال است که به صورت متن باز، بر بستر بلاک چین قرار دارد. ارز دیجیتال لایت کوین با نماد اختصاری LTC از سال 2011 برای پرداخت‌های دیجیتال به‌وجود آمد و توانست تبدیل به یکی از بهترین‌های کریپتوکارنسی شود. جالب است بدانید که ارز لایت کوین همانند پادشاه ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین عمل می‌کند، اما با کمی تفاوت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرعت بالا در انتقال و کارمزد پایین شبکه لایت کوین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف لایت کوین چیست؟

چارلی لی که سابقه فعالیت در کوین بیس و گوگل را دارد، در سال 2011 ارز دیجیتال لایت کوین را خلق کرد. چارلی لی لایت کوین را برای پرداخت‌ها و انتقال‌های روزمره بوجود آورد تا مردم بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید بیت کوین برای انتقال نیاز به مدت زمان نسبتا زیادی دارد که همین موضوع یکی از معایب بزرگ بیت کوین است. البته فراموش نکنید که بیت کوین کارمزد انتقال بالایی دارد و به هیچ عنوان برای پرداخت‌های روزمره کارایی ندارد، اما لایت کوین با پوشش این مشکلات، توانسته تبدیل به یک ارز پرطرفدار شود. 

نقاط قوت لایت کوین چیست؟

۱-سرعت انتقال: یکی از مشکلات شبکه بیت کوین مدت زمان نسبتا طولانی برای انتقال دارایی است، اما لایت کوین با ایجاد تغییرات گسترده در شبکه اختصاصی خود توانسته این مشکل بزرگ را حل کند، به‌طوری که لایت کوین برای انتقال تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد.

۲- کارمزد پایین: لایت کوین برعکس بیت کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال برای انتقال، کارمزد بسیار پایینی دارد و افراد می‌توانند بدون نگرانی از پرداخت کارمزدهای فراوان از این ارز فوق العاده استفاده کنند.

۳- قیمت لایت کوین: این رمزارز قیمت مناسبی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد، در واقع لایت کوین با قابلیت‌ها و تعداد مناسبی که دارد می‌تواند در آینده بسیار ارزشمندتر شود. 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای سرمایه گذاری در این حوزه باید اطلاعات خوبی داشته باشید تا بتوانید به خوبی قیمت لایت کوین را بررسی و تحلیل کنید و در زمان مناسب به خرید و فروش این ارز دیجیتال بپردازید. برای اطلاع از آخرین اخبار تحلیل و پیش بینی قیمت لایت کوین می‌توانید به سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی مراجعه نمایید. 

قیمت لایت کوین

هنگامی که لایت کوین در سال 2011 در چندین صرافی لیست شد، قیمتش به 0.3 دلار رسید. سپس، از نوامبر تا دسامبر 2013، روند صعودی گسترده‌ای را طی کرد و قیمت لایت کوین تا 44.73 دلار رشد کرد. با این حال، بازار خرسی و هک صرافی Mt. Gox باعث شد که قیمت لایت کوین در سال 2014 سقوط چشمگیری داشته باشد و قیمت‌ این رمزارز برای چندین سال در محدوده 2 تا 4 دلار تثبیت شود. پس از آن در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2017، قیمت لایت کوین با افزایش بیش از 500 درصد به 358.34 دلار رسید و آخرین بار در ماه مه سال 2021 به بالاترین حد خود (410 دلار) دست یافت. علی رغم آنکه قیمت این ارز دیجیتال اصلاح شده است، اما از ابتدای ماه فوریه (بهمن ماه) تاکنون روند صعودی داشته و تحلیلگران بازار کریپتوکارنسی نگاه مثبتی نسبت به این ارز دیجیتال دارند.  

همان‌طور که می‌دانید بیت کوین به عنوان طلا بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید و از لایت کوین نیز به عنوان نقره بازار کریپتوکارنسی یاد می‌شود. همچنین، تعداد کل لایت کوین‌ها در مجموع 84 میلیون واحد است که تاکنون حدود 70 میلیون از آن استخراج شده که همین تعداد محدود لایت کوین می‌تواند باعث افزایش قیمت آن شود.

کیف پول مناسب برای نگهداری لایت کوین چیست؟

لایت کوین به دلیل محبوبیت بالا، توسط اکثر کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری پشتیبانی می‌شود. اما اگر بخواهیم چند مورد از بهترین کیف پول های لایت کوین را معرفی کنیم می‌توانیم به لجر نانو اس (LedgerNano S)، اتمیک (َAtomic)، ترزور (Trezor) و تراست ولت (Trust wallet) اشاره کنیم. اگر قصد نگهداری مقدار بالایی از لایت کوین را دارید، بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید، زیرا این کیف پول‌ها نسبت به نوع نرم افزاری خود امنیت بسیار بالاتری دارند.

سخن پایانی

لایت کوین با نماد اختصاری LTC یکی از قدیمی‌ترین رمز ارزهای بوجود آمده مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2011 با هدف بهبود و افزایش کارایی نسبت به بیت کوین بوجود آمد. این ارز دیجیتال به دلیل پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت یا هولد باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای سرمایه گذاری باید تمامی جوانب را به خوبی بسنجید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

تولید محتوا توسط تیم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال قیمت لایت کوین لایت کوین لایت کوین برای انتقال کیف پول ها بیت کوین سال 2011

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)

 کوین یامگا با یک چشم بسته همچنان در تمرینات استقلال حضور دارد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران تمرینات خود برای دیدار حساس مقابل تراکتور در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را در حالی از سر گرفته که حضور پررنگ ستاره فرانسوی در تمرینات این تیم محسوس است.

کوین یامگا، بازیکن محبوب هواداران استقلال، که پس از مصدومیت شدید از ناحیه چشم ارکان مختلف فوتبال ایران و به خصوص دوستداران این تیم را نگران کرده بود، حالا با چشم بسته در تمرینات تیمش حضور دارد.

یامگا در تمرینات آمادگی جسمانی تیمی پا به پای سایر بازیکنان تمرین می‌کند تا از آمادگی لازم برای دنبال کردن فوتبال جا نماند و به محض فراهم شدن شرایط بازی در فصل آینده بتواند بدون از دست دادن زمان اضافه‌تر، برای استقلال به میدان برود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کوین یامگا: کینه ای از امید حامدی ندارم یامگا: زمان بازگشتم به فوتبال مشخص نیست

دیگر خبرها

  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین