Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان با منطقه و پایگاه راهبردی « الاجاشر» فقط 4 کیلومتر فاصله دارند و رسیدن به این نقطه، کابوسی بزرگ برای سعودی ها است و خواب از چشمان آنان ربوده می شود.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته رزمندگان یمنی عملیاتی را در محور شمال شرق استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) و نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند دهها کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را آزاد و به کنترل دربیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی علاوه بر پاکسازی و تامین امنیت مناطق مهمی از جمله «القذامیل، الربعه، القاهره، الرمله السودا و المهور» توانستند پایگاه نظامی «طیبه الاسم» را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند و اگر به سمت محور شمالی پیشروی کنند به منطقه و پایگاه نظامی بسیار مهم «الاجاشر» خواهند رسید.

رزمندگان از پایگاه «طیبه الاسم» تا منطقه و پایگاه «الاجاشر» حدود ۴ کیلومتر فاصله دارند و در صورتی که موفق شوند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و خود را به این منطقه برسانند به جاده بسیار مهم «البقع - الحزم» خواهند رسید.

با رسیدن نیروهای یمنی به منطقه و پایگاه «الاجاشر»، سه مسیر برای پیشروی باز می شود و در محور نخست اگر به سمت غرب حرکت کنند و خود را به کوه «الاضیاق» برسانند، بخش دیگری از جاده «البقع_الحزم» پاکسای و امن می شود.

رزمندگان در این محور (پیشروی از غرب الاجاشر) باید مناطقی مهمی از جمله «بئر السلامی» را از اشغال خارج کنند تا به ۶ کیلومتری شهر راهبردی «البقع» برسند؛ این شهر دروازه جنوبی گذرگاه مرزی «الخضراء» محسوب می شود و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.

در محور دوم اگر نیروهای یمنی از محور الاجاشر به سمت مناطق شمال غربی پیشروی کنند، امنیت منطقه «الخلیفه» تامین و شهر البقع از سمت شرق محاصره می شود؛ رزمندگان با ادامه پیشروی ها از منطقه الخلیفه یه سمت شمال به گذرگاه مرزی الخضراء خواهند رسید و معادلات را در میدان نبرد تغییر می دهند.

پیشروی از محور الاجاشر به سمت مناطق شرقی، محور سوم نامیده می شود و رزمندگان با پیروزی در این بخش وارد استان الجوف خواهند شد و به پایگاه نظامی «غریمیل» می رسند که از محور شمالی تنها ۱۷ کیلومتر با مرز عربستان سعودی فاصله دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی با پیشروی در این محورها (شمال شرق استان صعده) در نهایت به مرزهای مشترک با عربستان نزدیک تر می شوند و این وضعیت برای ریاض یک خطر جدی به شمار می آید و  سعودی ها را در معرض یک شکست تمام عیار قرار می دهد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت گزارش اختصاصی مشرق یمن استان صعده سعودی ریاض رزمندگان یمنی عربستان انصارالله تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت منطقه و پایگاه نیروهای یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که به رغم جنگ غزه تلاش مقامات آمریکایی برای عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو ادامه دارد، بلومبرگ از تشدید بازداشت‌ها در عربستان سعودی درباره این جنگ خبر داده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، منابع دیپلماتیک و گروه‌های حقوق بشر به بلومبرگ خبر دادند که بازداشت شهروندان عربستان سعودی که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی درباره جنگ غزه منتشر کرده بودند، تشدید شده است.

طبق این گزارش، یک چهره رسانه‌ای سعودی که گفته بود «هرگز نمی‌توان اسرائیل را بخشید»، بازداشت شده است.

یک شهروند عربستان سعودی که در شبکه اجتماعی در اعتراض به مواضع واشنگتن در جنگ غزه، خواستار تحریم رستوران‌های آمریکایی شده بود، هم دستگیر شده است.

به ادعای بلومبرگ، «پادشاهی (عربستان سعودی) این سیگنال را نشان می‌دهد که آماده پذیرش روابط دیپلماتیک با دولت یهود است اگر این کشور به تشکیل کشور فلسطین متعهد شود».

دیپلمات‌های مستقر در ریاض و گروه‌های حقوق بشری گفتند که بازداشت افراد حتی بالای 10 ساله به دلیل اظهارنظرهای آنلاین و محدودیت در آزادی بیان در عربستان سعودی عادی است اما موج اخیر دستگیری‌ها ناشی از نگرانی‌های امنیتی است که به طور خاص با حمله مرگبار هفت اکتبر حماس به اسرائیل و پیامدهای آن مرتبط است.

کد خبر 848912 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • سختی کار نفتی‌ها
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس