Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار زواره با بیان اینکه برخی معابر در ۳۲ سال گذشته تغییر نداشته است گفت: پیش بینی بودجه سال آینده شهرداری زواره ۱۲۰میلیارد ریال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اردستان ، مرتضی صادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شعار تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن توصیه داشته‌اند ما هم نگاهمان تغییر در شهر زواره است و آن هم تغییر برای همه مردم نه افراد خاص که این موضوع با همیاری همه عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری زواره از سال یک‌هزار و 332 با انتصاب اولین شهردار خود فعالیت را آغاز کرد اما طبق ضوابط و قوانینی که همچون قوانین مالی در مجلس تصویب شده و جزء قوانین است و ما نظارت ر امور مالی که از سال آینده قرار است در نظر گرفته شود خوب است و ما از آن استقبال خواهیم کرد و هدف ما هم قانونگرایی و ضوابط محور است.

شهردار زواره گفت: طبق قانون، شهرداری‌ها زیر 50 درصد از کمک دولتی استفاده می‌کنند و برای اجرای کار باید نگاهمان را به دست دولت داشته باشیم چرا که شهرهای کم درآمد همچون زواره باید نگاهش به بودجه‌های دولتی باشد و امسال هشت میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه در شهرداری زواره بوده که بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون آن از فروش زمین به دست آمده است که خام‌فروشی زمین هم کار اشتباهی است.

وی ابراز داشت: اعتبارات بر اساس سرانه به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند و سرانه نیاز ما برای مدیریت شهری که استان در نظر گرفته 950 هزار تومان بر اساس سرانه است که اصلا برای کار عمرانی و پرداخت حقوق پرسنل که فقط بیش از چهار میلیارد تومان حقوق ماهانه است و همچنین امور جاری که نزدیک به شش میلیارد تومان می‌شود که با این اوصاف نمی‌شود کار عمرانی کرد.

صادقی بیان کرد: گرانی و کمبود قیر از مشکلات اصلی شهرداری‌ها است و برای یک مترمربع آسفالت باید بیش از 140 هزار تومان پرداخت کرد و برای جدول‌گذاری خیابانی هم هر متر 120 تا 160 هزار تومان هزینه باید پرداخت کرد هرچند کار عقب افتاده در شهر زیاد داریم و آن برنامه محوری و آنچه که باید برای یک افق 20 ساله برنامه‌ریزی داشته باشیم و بتوانیم مشکلات زواره را برطرف کنیم متاسفانه در شهر زواره وجود نداشته است.

شهردار زواره تاکید کرد: شهرداری به یک گروه و حزب تعلق ندارد و شهرداری و حاکمیت شهرداری و شورا حاکمیت مردم به مردم است و تنها ظرفیتی که در قانون به جای مانده است در ظرفیت مردم سالاری که به صورت یک پارلمان محلی اداره می‌شود شورای شهر و شهرداری است و ما جمهوری اسلامی را از مردم داریم و هر وقت شفافیت‌سازی وجود داشت کارها پیشرفت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما جایگاه مدیریتی خود را از سیره شهدا الگو برداری می کنیم و فرصتی برای خدمت است و این عرصه دین خود را به همه نشان داده است و وجود تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی موجب شده تا نتوانیم سهم مردم را در مدیریت شهری پرداخت کنیم و ما اولویت کارمان مشکلات شهری مردم است تا کمک به یک مکان دیگر باشد و هرکس در مسیر عمرانی و آبادانی شهر زواره اندیشه و دیدگاهی دارد پذیرا هستیم که در این زمینه فضا را بازگذاشته‌ایم و تعدادی را هم حکم مشاوره زده‌ایم.

صادقی گفت: در وضعیت کنونی شهرداری زواره برنامه.های اجرایی خود را در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی کرده ایم تا بتوانیم جوابگوی دیون خود باشیم و هم اقدامات اجرایی را بتوانیم ساماندهی کنیم و شهرداری سرفصل‌هایمان بر اساس و پیش‌بینی بودجه سال آینده که 120 میلیارد ریال است را انجام داده‌ایم با سرانه یک میلیون و 500 هزارتومانی برای هر نفر در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با وضعیت مطلوب دولت بتوانیم وصول عوارض‌ها هم خوب باشد که چهار میلیارد آن برای عمرانی است.

شهردار زواره افزود: بافت فرسوده زواره در سال 96 ثبت سامانه شده است که اگر دوستان در گذشته خط قانونی آن را مشخص می‌کردند امروز می‌توانستیم اعتبارات بهتری را جذب کنیم و مقدار 38 تن قیر برای بافت فرسوده ما اختصاص داده شده است و فرسوده‌ترین خیابان که شهید منتظری نام دارد در بافت فرسوده است که 32 سال پیش آسفالت شده است و به زودی تعمیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ترافیکی خود را از مسکن مهر آغاز کرده‌ایم بیان کرد: تا انتهای خیابان آزادی این کار انجام خواهد شد و قصدمان برای همه محله‌ها است و باتوجه به محقق شدن بودجه این پروژه‌ها انجام خواهد شد و عزت و اقتدار خود را از مردم داریم و برای همین گزارشات شش ماهه را برای مردم بیان می کنیم و در زمان تحویل شهرداری بالغ بر دو میلیارد تومان بدهی داشت و همچنان این بدهی وجود دارد.

بودجه 53 میلیارد ریالی شورای شهر شیراز در 1401 تصویب شد رشد چند برابری بودجه مناطق محروم برای اولین بار/ تأمین مسکن، آب شرب و ساماندهی حاشیه‌نشینی در صدر اهداف لایحه بودجه 36 درصد از بودجه شهرداری در سال آینده به حمل و نقل اختصاص دارد

صادقی تاکید کرد: پرسنل شهرداری بالاترین سرمایه برای شهرداری هستند که سعی داریم وضعیت این افراد را به صورت قانونی و شایسته منظم کنیم و خود را به شورای شهر پاسخگو می‌دانیم و در شروع فعالیت خود قانون شفافیت را ایجاد کرده‌ایم و باید همه افراد به یک میزان و در یک فرصت از خدمات و تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و در غیر اینصورت خلاف قانون است.

انتهای پیام/802/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان شهرداری زواره شهردار زواره خواهد شد سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بارش ۵۰ میلیمتر باران طی یک ساعت گفت: ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری در حال فعالیت برای دفع آب‌های سطحی در سریعترین زمان ممکن هستند.

غلامعلی پور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: طی روز گذشته در دزفول ۱۲۰ میلیمتر بارندگی در کمتر از سه ساعت داشتیم که در تاریخ دزفول بی سابقه بود با این حال با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها مانند فرمانداری، سپاه پاسداران ارتش و شرکت آب و فاضلاب و تلاش کارکنان شهرداری تمام آب‌های سطحی جمع‌آوری شد.

وی افزود: در بارندگی روز گذشته آب وارد سی منزل مسکونی شد که خسارت آن‌ها با تدابیر اندیشیده شده خسارت آن‌ها جبران می‌شود علاوه بر آن بیش از ۸۰ دستگاه ماشین گرفتار در آب نیز رهاسازی شدند.‌

عضو شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده آمادگی لازم برای مقابله با آب‌های سطحی وجود داشت و از ساعت ۱۵ الی ۱۶ تقریباً ۵۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و در حال حاضر عملیات دفع آب‌های سطحی با همکاری فرمانداری، سپاه، ابفا در حال انجام است.

پور رضایی تاکید کرد: با توجه میزان بارش ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری از مدیر تا کارگر در بخش‌های سه گانه خدمات شهری، عمران و آتش نشانی با ۱۵ دستگاه ماشین در حال فعالیت هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن شهر به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 750358

دیگر خبرها

  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • دزفول غرق شد!
  • خیابان های بوکان به پارکبانان سپرده می شوند
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد