Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:07:02 GMT

آینده نامطمئن پیش روی جوانان هزاره پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۶۳۷۴

آینده نامطمئن پیش روی جوانان هزاره پاکستان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه نوشت: زمانی کویته به دلیل زیبایی طبیعی و تاریخ رنگارنگ خود به «پاریس کوچک» معروف بود. این شهر یک نقطه کانونی در منطقه‌ای غنی از سنت‌ها و آداب و رسوم قبیله‌ای - خانه پشتون‌ها، بلوچ‌ها و بیش از نیم میلیون هزاره- است. مردم پنجاب و سند به طور دسته جمعی به بازارهای بزرگ و شلوغ کویته می‌آمدند تا محصولات محلی و همچنین اقلام ایرانی و افغانستانی را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در سال‌های اخیر کویته شهرت و اعتبار خود به عنوان یک مرکز فرهنگی را به دلیل اخبار مرتبط با بمب‌گذاری و فعالیت‌های شبه نظامیان و افراط گرایان از دست داد. اقلیت‌های قومی به ویژه هزاره‌ها که عمدتا شیعه هستند نیز هدف حملات بی رویه گروه‌های افراطی از جمله دولت اسلامی قرار گرفتند. این موضوع باعث شد تا اقلیت هزاره از بیم جان خود و برای حفظ امنیت‌شان در ۲ محله «موری آباد» و «شهر هزاره» جمع شوند.

افزایش ناآرامی‌ها باعث شده تا بسیاری از جوانان و نوجوانان برای بدست آوردن فرصت‌های کاری و تحصیلی و همچنین تشکیل خانواده اقدام به مهاجرت به اروپا و استرالیا کنند.

بسیاری از این جوانان به طور غیرقانونی از مرز پاکستان با ایران عبور کرده و پس از عبور از ایران و ترکیه، راهی یونان و سپس برخی از کشورهای صنعتی‌تر اروپا مانند آلمان، نروژ، سوئد و ایتالیا می‌شوند. برخی دیگر نیز در نقطه مقابل، با اخذ روادید سفر به اندونزی به این کشور سفر کرده و تلاش می‌کنند تا از طریق دریا خود را به استرالیا و نیوزیلند برسانند.

به گفته قدیر نیال، یکی از اعضای شورای استانی از حزب دموکراتیک هزاره (HDP)، در سال‌های اخیر و به دلیل خشونت‌های قومی و ناامنی در بلوچستان پاکستان، بیش از ۱۵ هزار نفر از جوانان هزاره از طریق اندونزی به استرالیا سفر کرده اند و تقریبا بیش از ۳ هزار خانواده هزاره دیگر نیز در اندونزی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

حزب دموکراتیک هزاره پیشتر تخمین زده بود که بیش از ۳ هزار نفر از هزاره‌ها در شهر کویته جان خود را به دلیل خشونت‌های قومی از دست داده‌اند.

برچسب‌ها پاکستان گروه تروریستی داعش مهاجرت غیرقانونی مهاجرت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان گروه تروریستی داعش مهاجرت غیرقانونی پاکستان گروه تروریستی داعش مهاجرت غیرقانونی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس امروز شنبه یک قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت خیبرپختونخواه (KP) واقع در شمال غربی این کشور را ربودند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه زمانی رخ داد که این قاضی پاکستانی از زادگاهش «تانک» (Tank) به سمت منطقه جنوبی «دره اسماعیل خان» (Dera Ismail Khan) در حال حرکت بود.

محمد ابراهیم از سخنگویان پلیس پاکستان در این ارتباط گفت: «شکیرالله مروت» (Shakirullah Marwat) قاضی منطقه ای در وزیرستان جنوبی، در نزدیکی «باگوال» ربوده شد. آدم ربایان راننده وی را آزاد کردند، اما قاضی را با خود بردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی از ماهیت آدم ربایان در اختیار ندارد.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ربایش این قاضی در شمال غرب پاکستان را برعهده نگرفته است.

همچنین سروزیر ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ربودن قاضی این ایالت را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور داد تا برای یافتن این قاضی اقدام فوری به عمل آورند.

کد خبر 6090400

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری