Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادعاهای غرب مبنی بر آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین در روزهای اخیر به اوج خود رسیده، به طوری که کاخ سفید از آمریکایی‌ها خواسته هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که حمله از هفته آینده آغاز خواهد شد. این در حالی است که مقامات روسیه می‌گویند که ناتو برای توجیه استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تولسی گابارد» عضو سابق کنگره آمریکا و نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معتقد است که مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده به جنگ در اوکراین نیاز دارد تا هزینه‌های تسلیحاتی جدید را توجیه کند و جنگ سرد همه جانبه جدیدی را با روسیه تثبیت کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت: اول این که رئیس‌جمهور بایدن می‌تواند با انجام یک کار بسیار ساده به این بحران پایان دهد و از جنگ با روسیه جلوگیری کند و آن تضمین این که اوکراین به عضویت ناتو در نخواهد آمد. زیرا اگر اوکراین به عضویت ناتو درآید، نیروهای آمریکایی و ناتو مستقیماً در آستانه درهای روسیه قرار می‌گیرند که همانطور که پوتین بیان کرده، منافع امنیت ملی آن‌ها را تضعیف می‌کند. واقعیت این است که بسیار بعید است که اوکراین به هر حال عضو ناتو شود، بنابراین سوال این است که چرا رئیس‌جمهور بایدن و سران ناتو این را نمی‌گویند و تضمین نمی‌دهند؟ 

گابارد در ادامه گفت: «اگر پاسخ به این (سوال) و جلوگیری از این جنگ بسیار روشن است، پس چرا در این موقعیت قرار داریم؟ در واقع این فقط به یک نتیجه‌گیری اشاره می‌کند و این است که آن‌ها در واقع می‌خواهند روسیه به اوکراین حمله کند. چرا این را می‌خواهند؟ زیرا اول این که بهانه روشنی را به دولت بایدن می‌دهد تا تحریم‌های شدیدی را اعمال کند که محاصره مدرن علیه روسیه و مردم آن است. دوم این که، این جنگ سرد را تثبیت می‌کند. مجتمع نظامی-صنعتی طرفی است که از این امر سود می‌برد. آن‌ها به وضوح دولت بایدن را کنترل می‌کنند. جنگ‌افروزان هر دو طرف در واشنگتن بر طبل این تنش‌ها افزوده‌اند». وی افزود مجتمع نظامی صنعتی «یک تُن بیشتر» از آنچه در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم درآمد دارد به دست خواهد آورد، «مبارزه با القاعده یا ساختن سلاح برای القاعده».

عضو سابق کنگره آمریکا در ادامه گفت: چه کسی بهای آن را می پردازد؟ مردم آمریکا بهای آن را می‌پردازند، مردم اوکراین بهای آن را می‌پردازند. مردم روسیه تاوان آن را می‌دهند. این امر امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند، اما مجتمع نظامی-صنعتی که بسیاری از سیاستمداران ما را کنترل می‌کند برنده می‌شود و آن‌ها به بانک می‌روند.

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه به انتقاد از دولت بایدن برای افزایش تنش با روسیه بر سر اوکراین با این توجیه که "ما باید از دموکراسی دفاع کنیم" پرداخت و آن را پوچ خواند و گفت: زیرا رئیس‌جمهور فعلی (اوکراین) مخالفان سیاسی را دستگیر می‌کند، آن‌ها را به زندان می‌اندازد. ایستگاه‌های تلویزیونی را که منتقد او هستند تعطیل می‌کند. برای من سخت است که ببینم چگونه رئیس‌جمهور بایدن یا هر کسی با چهره‌ای صادقانه بگوید "ما از دموکراسی دفاع می‌کنیم". و دلیل آن این است که دولت خودمان علناً از این اقدامات استبدادی رئیس‌جمهور اوکراین در سرکوب مخالفان سیاسی خود حمایت کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین آمریکا تولسی گابارد مجتمع نظامی صنعتی مجتمع نظامی صنعتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند