Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@22:02:57 GMT

دمبل بزنید!

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۶۷۱۴

دمبل بزنید!

وقتی گفتند مدرسه‌ها نیم‌بند باز شده، همه شنگول شدیم. بدو بدو رفتیم وسایلمان را از توی اتاقمان جمع کردیم و خوشحال و خندان، تا خواستیم از قرنطینه خارج شویم و قدم در دنیای بدون کرونا بگذاریم، یک‌هو دوباره گفتند نه نه نه! کرونا رفت، اما دلتا آمد، کرونا رفت، اما گاما آمد، کرونا رفت، اما اومیکرون آمد....

خلاصه دوباره همان آش و همان کاسه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کشفی جدید، ذهنم را به خود مشغول کرده؛ این که دنیای مجازی، زورش به همه‌چیز و همه‌کس رسید، الا به آموزش و مدرسه‌. مثلا الآن دیگر بیش‌تر روزنامه‌ها و مجله‌ها ورشکست شدند، چون داغ‌ترین خبرها در دنیای مجازی وجود دارد، تیراژ کتاب‌ها، کلی افت کرده، چون سرانه‌ی مطالعه‌ی واتس‌اپ و تلگرام بالا رفته، کلی مگس در فروشگاه‌های ریز و درشت خیابان‌ها می‌چرخند، چون کار فروشگاه‌های اینترنتی سکه شده، تیردروازه‌ها از توی کوچه‌ها جمع شده، چون بازی‌های آنلاین پهن شده و خلاصه همه‌ی واقعیت‌ها به مجاز تبدیل شده، الا درس و مدرسه. به‌قول یکی از بچه‌های مدرسه، هر چه در این یکی دوماه حضور در مدرسه یاد گرفتیم، یک طرف و بقیه‌ی آموخته‌های دوسال کلاس‌های مجازی بی‌حال و غیر فعال، در طرف دیگر!

راست هم می‌گفت. انگار در کلاس‌های حضوری، کلی جمع و تفریق و ضرب و فعل و فاعل و سوار نفس معلم‌ها می‌شوند و توی کلاس، عین قطار، چرخ می‌زنند و هوهوکشان، اول وارد قلبمان می‌شوند و بعد قلب، آن‌ها را پمپاژ می‌کند به مغزمان. اما در کلاس‌های مجازی، همه‌ی عددها و کلمه‌ها پشت در بسته‌ی مغز صف می‌بندند تا شاید اجازه‌ی ورود پیدا کنند؛ اما زهی خیال باطل! چون دروازه‌ی مغز نوجوان‌ها، از مسیر قلبشان است!

حالا برای رونق کلاس‌های مجازی، دو پیشنهاد تپل دارم‌؛ یکی برای معلم‌ها و یکی هم برای نوجوانان.

به معلم‌ها می‌گویم که با کمی کرشمه و ناز، می‌توانید از راه همین فضای مجازی، به قلب بچه‌ها راه پیدا کنید، چون نوجوان‌ها بسیار باهوش‌اند و بین نفس گرم و سرد، فرق قائل می‌شوند.

و به بچه‌ها هم می‌گویم که وسط درس و مشق مجازی، کمی دمبل بزنید، کمی ورجه‌ورجه کنید، گاهی سرتان را از پنجره‌ی اتاقتان بیرون بیاورید و فریاد بکشید، گاهی میکروفنتان را باز کنید و شیطنت کنید و خلاصه فراموش نکنید شما نوجوانید و پر شور و پر انرژی. یادآوری این موضوع، حتماً کیفیت آموزش را برای شما، چند برابر خواهد کرد.

کد خبر 657112 برچسب‌ها اميكرون نوجوان كرونا در ايران همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون نوجوان كرونا در ايران همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • معلم فداکاری که تصویرش در شبکه های مجازی منتشر شد | دوست ندارم بچه‌ها یک لحظه هم به مهاجرت فکر کنند!
  • خبرنگاری که معلم شد
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • معلمان خاطره‌انگیز در قاب تصویر
  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد