Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت گفت: در جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، ۱۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ استان کشور میزبانی برنامه های این جشنواره را برعهده دارند.

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد جعفری در افتتاحیه نخستین "جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت" که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرار گرفتن در شعاع نورانی ایام ماه رجب و در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خدمت تمامی حاضران تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه عواطف و احساسات زندگی می‌کنند، زمانی که مسئولان در برنامه آن‌ها حضور پیدا می‌کنند، موجب دلگرمی آن‌ها می شود.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت تاکید کرد: وقتی که از دانشگاه و استاد سخن می‌گوییم، ساحتی را تعریف می‌کنیم که در آن علاوه بر دانش و معرفت، معنویت و اخلاق جریان دارد و زمانی که از معرفت، معنویت و اخلاق توامان سخن می‌گوییم، یعنی در ساحت قرآن و معارف اهل بیت(ع) تنفس می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همانطور که نبی اکرم(ص) در میان امت‌اش دو موضوع را به یادگار گذاشت و تمسک به آن‌ها را سفارش بسیار کرد، دو اصل اساسی امامت و مهدویت مسیرهای اصلی تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است که انسان تشنه معنویت و اخلاق را به سر منزل مقصود رهنمون می‌کند.

جعفری گفت: اینکه ساحت دانشگاه را در ماه خدا و ماه رسول خدا(ص) به عطر معارف نبوی و علوی معطر کنیم و با دانشجو و استاد به سوی گنجینه معنویت و گنجینه معارف اهل بیت(ع) حرکت کنیم، فرصت شیرینی است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت خاطر نشان کرد: خوشبختانه به یمن برکت ابتکار عمل، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بنای کار بر بنیان مجموعه‌ای فرهنگی در این زمینه نهاده شده است تا ساحت مقدس دانشگاه بتوانند از فرصت معنوی این ماه‌های عزیز بیش از پیش بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در اولین اقدام، ساختاری چابک را هدف گذاری کرده‌ایم و در فاصله کوتاهی موسسه امامت و مهدویت تشکیل و رسما آغاز به کار کرده است و از سوی دیگر مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ که می‌فرمایند«وقتی یک کار نو و وسیع در سطح کشور انجام‌ گرفت، می‌توان راضی، خرسند و امیدوار بود که گردونه فرهنگی به راه افتاده است» ؛ در تلاشیم.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ادامه داد: برگزاری سالانه جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دستور کار قرار گرفته است، جشنواره‌ای که رویکرد آن بسیار نو بود،‌ زیرا هم به موضوع ماه مبارک رجب، شعبان و معنویت آن و هم به موضوع امامت و مهدویت با توجه به مناسبت‌هایی که در این دو ماه وجود دارد، عنایت شده است، موضوعی که تاکنون به شکل سازمان یافته مغفول بوده است.

وی گفت: اینک به لطف خداوند متعال جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در بهار آزادی و با یاد امام و شهدا و در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در میانه دو میلاد امام جواد(ع) و ۱۳ رجب سالروز میلاد با سعادت امام علی(ع) در وسعت بخشی از جغرافیای کشور به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ استان در جوار مضجع منور خورشید خراسان حضرت رضا(ع) آغاز می‌شود تا بتواند نقش خود را در دمیدن بیش از پیش روح معنویت و اخلاق ایفا نماید و به تدریج با گسترش در سایر واحدهای دانشگاهی از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور برای ترویج معارف اهل بیت(ع) برخوردار  شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معنویت و اخلاق اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است