Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه مالی بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز یکشنبه میزبان عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی و هیات همراه وی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این‌ گفتگو بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت آقای رئیسی و همچنین بر اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین بر اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه مراودات و تعاملات با کشور مالی در تمامی زمینه های مورد علاقه مشترک تاکید کرد و با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون صنعتی و علمی و از جمله بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، در مورد آمادگی تهران برای انتقال فناوری و به شراکت گذاشتن این دستاوردها با کشور دوست مالی به گفتگو پرداخت.

عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر بابت دعوت و میهمان نوازی طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه، بویژه در خصوص مسائل تجاری و اقتصادی خبر داد.

دیوپ ضمن برشمردن زمینه های کاری، از شرکتهای ایرانی جهت حضور در کشورش دعوت کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت توسعه همکاریها در زمینه‌های مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فناوریهای نوین، دامپروری و انرژی به ویژه انرژی خورشیدی تاکید کردند و در خصوص تدوین نقشه راه همکاریها در اسرع وقت به توافق رسیدند.

وزرای امورخارجه دو کشور همچنین با توجه به گستره همکاریهای فی‌مابین، تصمیم گرفتند تا ضمن تاسیس کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور، در آینده نزدیک اولین جلسه این کمیسیون را در پایتخت مالی، باماکو تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه مالی از همتای ایرانی خود جهت دیدار از لومه دعوت نمود که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفته و مقرر شد این سفر در اولین فرصت ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل