Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵۰۰هزار نفر جامانده از تزریق واکسن و تاخیری‌های نوبت دوم و سوم تزریق واکسن کرونا در استان قزوین هستند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد شامل دز سوم می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عصر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عبدالله دیدبان در این مراسم با اشاره به کمبود دارو اظهار کرد: این معضل مختص به قزوین نبوده و در سراسر کشور مبتلا به این مشکل هستیم به طوری که در حال حاضر در 150 قلم دارو کمبود داریم که به علت عدم تخصیص ارز مورد نیاز و تجویز بیش از اندازه دارو است.
  رئیس علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: واقعا در بیماری امیکرون نیاز به تجویز برخی داروها نیست در حالی که بار تجویز بی‌جای داروها بر دوش غذا و دارو سنگینی می‌کند و باعث شده در برخی اقلام مثل سرم و ویتامین‌ها دچار کمبود شویم.

۵۰۰هزار نفر جامانده از واکسن در استان داریم
  این مسئول گفت: ۵۰۰هزار نفر جامانده از تزریق واکسن و تاخیری‌های نوبت دوم و سوم تزریق واکسن کرونا در استان قزوین هستند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد شامل دز سوم می‌شود.
  محمدمهدی اعلایی در ادامه این جلسه اظهار کرد: ثمره اقداماتی که دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا داشت را اکنون مشاهده می‌کنیم که اوضاع را نسبت به پیک‌های قبلی بهتر کرده است.
  استاندار قزوین ادامه داد: امیدواریم این آخرین پیک همه گیری کرونا باشد و اثرگذاری منفی کرونا هم در جامعه کمتر شود.
  وی عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که در فوتی‌های اخیر حداقل ۵۰درصد از فوتی‌ها هیچ‌ دز واکسنی را دریافت نکرده یا از مدت زمان طولانی از دریافت دز دوم آنها گذشته بود و دز سوم را دریافت نکرده بودند.
  این مسئول متذکر شد: از کسانی که دزهای واکسن کرونا را تکمیل نکردند باید پرسید که باوجود امکاناتی که فراهم شده چرا برای اخذ واکسن مراجعه نمی‌کنند تا به جامعه بهداشت و درمان کمک کنند؟

امسال نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود
  اعلایی تصریح کرد: از علوم پزشکی درخواست داریم برای تکمیل جمعیتی که از واکسیناسیون جامانده‌اند نیز اقدام جدی داشته باشد و در این مسیر از گروه‌های جهادی که علاقه‌مند به کار در این حوزه هستند استفاده کند.
  استاندار قزوین تاکید کرد: طرح مراقبت در منزل یکی از طرح‌های خوبی است که باید برای کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی به ویژه در زمان پیک بیماری، از این ظرفیت استفاده کرد و مردم را به استفاده از این امکانات تشویق کرد که رسانه‌ها می‌توانند نقش قابل توجهی در این زمینه داشته باشند.
  وی یادآور شد: امسال به علت مواجهه با پیک ششم نیز امکان برگزاری نمایشگاه بهاره وجود ندارد اما توزیع کالاهای اساسی در استان را می‌توانیم به صورت الکترونیکی انجام دهیم که برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد و درمورد تعطیلی‌ها هم به صورت کارشناسی باید تصمیم گرفت.
  این مسئول عنوان کرد: در شرایط پیک کرونا باید طوری برنامه‌ریزی شود که تعداد داروخانه‌های بیشتری در شبانه روز باز باشند تا به نیاز مردم پاسخ دهند و از طرفی هم یک الی دو داروخانه هم باید معین داروهای کرونایی باشند تا مردم درگیر تهیه داروهای مخصوص این بیماری نشوند.
  اعلایی با بیان اینکه باید از مراجعات بیش از حد در مراکز درمانی جلوگیری شود، گفت: زیر ساخت‌های درمانی ما با تنگناهای جدی مواجه است چراکه جزو استان‌های رده آخر در این حوزه هستیم و این در حالی است که علاوه بر مردم استان نیز به استان‌های دیگر و همچنین اتباعی که در قزوین ساکن هستند هم خدمات می‌دهیم.

فعالیت مراکز آموزشی تا پایان هفته غیرحضوری و مجازی است
  منوجهر حبیبی در پایان جلسه اظهار کرد: متاسفانه شیوع بیماری در برخی بخش‌ها بسیار بالاست که بخش بشاریات آبیک، مرکزی شهرستان البرز و بخش محمدیه بیشترین آمار ابتلا را دارند.
  جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین یادآر شد: در بحث واکسیناسیون هم شال و رامند در بویین زهرا و اسفرورین در تاکستان کمترین تزریق را دارند که فرمانداران باید برای بهبود وضعیت اقدام کنند.
  وی بیان کرد: مسابقات ورزشی در سطح لیگ امکان برگزاری دارند اما سایر مسابقات باید تا زمان تغییر رنگ وضعیت کرونایی استان مسکوت بماند.
  این مسئول در پایان گفت: فعالیت مراکز آموزشی تا پایان هفته غیرحضوری و مجازی است و امتحانات هم غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
  انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تزریق واکسن استان قزوین واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی