Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی منیری گفت: جشنواره ملی و بین‌المللی دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» با هدف ترویج روحیه نوع‌دوستی و بزرگداشت خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آئین افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی و بین‌المللی دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» با هدف ترویج روحیه نوع‌دوستی و بزرگداشت خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رونمایی از پوستر این جشنواره ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سازمان هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سیدعلی منیری در این جلسه اظهار کرد: جلوه‌های ناب اخلاق و بشردوستی مکتب شهید سلیمانی که متناسب با زیست بوم جمعیت هلال احمر است در ۱۹۲ کشور عضو تشکیلات بین‌المللی مانند صلیب سرخ و هلال احمر دنیا معرفی می‌شود.
  وی افزود: شهید سلیمانی ویژگی‌های بارز شخصیتی دارد که جوانان هلال احمری می‌توانند از این شهید والامقام برای فعالیت‌های بشردوستانه الگو بگیرند.
  ارسال ۴۳ اثر به جشنواره رفیق خوشبخت ما در سال گذشته
  معاون جوانان و دانشجویی سازمان جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: ۴۳ اثر در سال گذشته به جشنواره «رفیق خوشبخت ما» ارسال شد و ۶۱ هزار نفر در پویش چلچراغ در راستای برگزاری این جشنواره ثبت‌نام کردند.
  سردار رستمعلی آتانی در این مراسم اظهار کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر بیان می‌کند «ای مالک، بر نقش خویش مسلط باش»، حاج قاسم این ویژگی را به خوبی در خود پرورش داده بود؛ ما باید از چنین ویژگی‌هایی برای امور زندگی خود در عرصه‌های مختلف الگو بگیریم.
  وی افزود: امیرالمومنین (ع) در جای دیگری خطاب به مالک اشتر عنوان می‌کند «در جایی که تو حکومت می‌کنی، مردمانش یا هم کیش شما هستند و یا در آفرینش با تو یکسانند»؛ این مؤلفه‌ها در دایره هلال احمر جمهوری اسلامی است که نیاز به توجه دارد.
  فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی فارغ از نگاه‌های سیاسی و حزبی و بی‌منت به مردم کشور و جهان خدمت کرد و لازم است ما سیره این شهید را در زندگی خود به کار بگیریم.
  پویش چلچراغ به نیت شهید سلیمانی اجرا می‌شود  حسن آصفی در این مراسم بیان کرد: اگر قرار است در مجامع بین‌المللی مانند صلیب سرخ فعالیتی در قالب بشر دوستی انجام شود اجرای آن بر عهده جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به واسطه دارا بودن عقبه فرهنگیش است.
  وی تصریح کرد: رسالت جمعیت هلال احمر معرفی شخصیت واقعی شهید سلیمانی به عنوان یک فرد بشر دوست و نوع دوست به جهان است.
  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اذعان کرد: باتوجه به اینکه دبیرخانه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» طی سال‌جاری بر عهده استان قزوین است امیدواریم توجه ویژه‌ای به آن شود و در راستای فعالیت دبیرخانه، طرح چلچراغ و انجام ۴۰ کار خیر به نیت حاج قاسم اجرا می‌شود.
  آصفی یادآور شد: رسالت هلال احمر استفاده از ظرفیت‌های تمام جوانان کشور و استان است و انتظار می‌رود در جشنواره رفیق خوشبخت ما بتوانیم آثار فاخری ارائه دهیم و در معرفی شخصیت سردار در سطح جهان اثرگذار باشیم.
  نادر میرزایی در ادامه این مراسم اظهار کرد: توجه به اصل انسانیت نقطه عطفی شد تا به مرحله میزبانی جشنواره «رفیق خوشبخت ما» در استان قزوین دست یابیم و در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و توسعه بشر دوستی گام برداریم.
  قزوین، میزبان جشنواره رفیق خوشبخت ما
  وی با اشاره به جایگاه شخصیتی شهید حاج قاسم افزود: شهید سلیمانی منادی انسانیت و به دنبال نوع دوستی و رفتارهای مهربانانه برای تسکین بخشی به آلام مستضعفان و مظلومان بوده و شاهد بیش از چهل سال فعالیت‌ها و خدمت بی‌منت وی بودیم که جمعیت هلال احمر نگاه ویژه‌ای به شهید حاج قاسم دارد.
  معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: جشنواره «رفیق خوشبخت ما» از سال گذشته به میزبانی استان آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد و استان قزوین در سال‌جاری میزبان این جشنواره است.

میرزایی عنوان کرد: جشنواره "رفیق خوشبخت ما" به پاس نکوداشت خدمات کم نظیر سردار دل‌ها در قالب دو رویداد ملی جشنواره فرهنگی و هنری با هدف تولید آثار و محصولات فرهنگی به منظور تبیین مبانی فکری و معرفی سبک زندگی حاج قاسم در ارتباط با جمعیت و دیگری با پویش ملی «چلچراغ» به نیت نذر حداقل ۴۰ کار خیر و خدمت عام‌المنفعه توسط جوانان و مخاطبان این طرح به نیابت از شهید اجرا می‌شود.
  وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه جشنواره "رفیق خوشبخت ما" طی سال‌جاری در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود امیدواریم با همراهی دستگاه‌های مختلف استان قزوین دبیرخانه آن را به خوبی راه‌اندازی و قزوین را مهد ادب و بشردوستی معرفی کنیم.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره رفیق خوشبخت ما جمعیت هلال احمر شهید حاج قاسم هلال احمر شهید سلیمانی استان قزوین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!

نیما خوشبخت، واترپلوئیست ملی‌پوش اصفهانی را می‌توان از جمله مهره‌های تاثیرگذار این رشته قدرتی سرعتی و تجربه‌محور دانست که می‌تواند با تکیه به تجربه و تکنیک، نتیجه بازی را تغییر دهد. اما خوشبخت پس از طلسم‌شکنی در رقابت‌های آسیایی و در فاصله یک ماهه بازی‌های آسیایی با تجربه تلخی در مسیر تنها هدف باقی مانده‌ ورزشی‌اش روبه رو شد.

دریافت 125 MB

                   

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!