Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار راه اندازی اداراه ارشاد در شهرستان‌های بویراحمد و مارگون شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست با معاون وزیر ارشاد اظهار داشت: راه اندازی اداراه ارشاد در شهرستان‌های بویراحمد و مارگون ضروری بوده و وزارتخانه باید در این زمینه تدبیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی با رویکرد فرهنگی صورت می‌گیرد و همین کار باعث شده که نتیجه آن زمان بر باشد.

حسینی ابراز کرد: مسئولیت در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی خطیر، اثرگذار و زیربنایی بوده که ارشاد در این جایگاه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیربنای همه عرصه‌های زندگی بشر است که اگر فرهنگ رشد و بالندگی داشته باشد، در همه عرصه های دیگر نیز شاهد رشد، بالندگی و شکوفایی خواهیم بود.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر جامعه از جهت فرهنگی سقوط کرد نمی‌تواند توانمند، مستقل و در مسیر رشد و شکوفایی علم و اقتصاد حرکت کند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی به دبیری فرهنگ و ارشاد یک شورای راهبردی بوده که برای یک استان و منطقه تصمیم‌گیری می‌کند و می‌تواند در قالب تصمیم‌های این شورا کارهای بزرگی را در شهر، منطقه یا استان انجام داد، به شرطی که جدیت و پیگیری در مصوبات مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: نکته دیگری که در شورای فرهنگ عمومی مدنظر است، همه ادارات و نهادهای تاثیرگذار و سازمان‌هایی که می‌توانند در راستای فرهنگ اثرگذاری لازم را داشته باشند حضور دارند، ولی ضمانت اجرایی مصوبات نیازمند کار کارشناسی است، ضمن اینکه مبانی زیرساخت و قانونی برای ضمانت اجرایی باید وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: هر چند مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجرا است، ولی در جاهایی جدی گرفته نشد که این کار نیازمند پشتیبانی مصوبات و همچنین کار تخصصی است.

حسینی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از موضوعات طلاق بوده که باید علل و عوامل آن مشخص شود و این کار نیازمند کار کارشناسی دانشگاه ها و اختصاص هزینه است و می طلبد که پشتیبانی مالی نیز از مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیز صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره بر اینکه پیشنهاد معاونت امور اجتماعی در شهرستان ها ارائه شده و باید مورد پشتیبانی قرار گیرد، اظهار کرد: اگر حمایت مالی، پشتیبانی و ضمانت اجرایی در مصوبات شورای فرهنگ عمومی نباشد، این شورا زیر سوال می‌رود.

حسینی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیرکل جدید ارشاد استان طبق تقویم برنامه‌ها را اجرا و موضوعات مختلف را در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دهد.

وی تاکید کرد: با دعوت از ریش سفیدان، معتمدین و جوانان در حوزه فرهنگ و نقش آنها در مسائل اجتماعی، می توان همایش‌هایی را در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی امروز برگزار کرد.

حسینی یادآور شد: پیشنهاد تشکیل این شورا در نشست شورای فرهنگ عمومی را دادیم که از همه افراد معتمد محلی و اثرگذار فرهنگی و غیر فرهنگی در این نشست ها دعوت شود که در مرکز استان و شهرستان ها باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در این نشست از زحمات «محمدعلی پیرسبزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق که تلاش های ارزشمند و دغدغه‌ فرهنگی داشت تشکر کرد و برای مدیرکل جدید که از بدنه ارشاد انتخاب شده و جوانی توانمند و اثرگذار است آرزوی موفقیت کرد.

امین درخشان مدیرکل جدید ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: همه ما یک هدف داریم و آن فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی هدف را ترویج آموزه‌های دینی، شریعت و همچنین آموزه های فرهنگی در هر منطقه دانست و گفت: شاید در جاهایی به انحراف رفتیم و باید تلاش کنیم رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه ما در این حوزه ها باشد.

درخشان ضمن تاکید بر تولیدات فرهنگی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان در راستای پویایی، رشد و توسعه فرهنگی مدنظر و ایده‌آل قدم برداشت.

وی یادآور شد: نیازمند تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مردمی در جامعه هستیم که این کار با همکاری همه مردم، ائمه جمعه و جماعات و فعالان فرهنگی و مسجدی میسر خواهد شد.

مدیرکل جدید ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از زحمات محمد علی پیرسبزی، مدیرکل سابق تقدیر و تشکر کرد و گفت: پیرسبزی سالیان بسیاری در حوزه ارشاد تلاش داشتند و زحمت های بسیاری کشیدند که تکریم نامبرده از وظایف ما است.

وی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی راه جهاد و شهادت را ادامه داد که ما باید با تأسی از این روحیه، در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

تاکید معاون وزیر ارشاد برای حضور جوانان در عرصه‌های فرهنگی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد تاکید کرد: جوانان مومن، انقلابی، هنرمند و خلاق در گردونه فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه حضور داشته باشند

سید محمد هاشمی سرمایه انسانی، کادرسازی و کاریابی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را یک نیاز ضروری دانست و تاکید کرد: با این روش می توان جوانان مومن، انقلابی، هنرمند و خلاق را شناسایی کرد تا در گردونه فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه اسلامی حضور داشته باشند.

وی گفت: در حرکت جدید دولت و در بخش فرهنگی چند نکته تمرکز شده که مسئله اصلی فرهنگ توجه به «سرمایه انسانی» است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد بیان کرد: در این راستا انتخاب جوانان دغدغه مند مدنظر بوده، با ساز و کارهایی مشخص و سخت گیری هایی که صورت می‌گیرد در کمیته انتصابات با جمع‌بندی تمام معیارها این افراد منصوب می‌شوند.

هاشمی ضمن تمجید از مدیرکل سابق ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیرسبزی شخصیتی با اخلاق، پیگیر و بی‌حاشیه بوده و مدیرکل جدید نیز از بدنه ارشاد، جوان و نیازمند راهنمایی و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان هستند.

وی ادامه داد: در حکم مدیرکل ارشاد استان‌ها دوازده بند به عنوان میثاق آمده که یکی از آنها توجه به بحث «شورای فرهنگ عمومی» است و در این راستا، قوام و دوام شورا مدنظر بوده و صرفاً برگزاری جلسات مدنظر نیست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: این شورا نیازمند همراهی تشکل‌ها، سازمان‌ها و هدایت ها و راهبری نماینده ولی فقیه در هر استان است.

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه مسئله فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی صد پاره شده، گفت: در این راستا نیازمند همدلی و همراهی همه اقشار مردمی، نهادها و سازمان ها برای ساماندهی بحث فرهنگی هستیم.

هاشمی ضمن تاکید بر کادر سازی و حرکت انقلابی در استان ها، افزود: در حوزه‌های مختلف باید از ظرفیت‌ها به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرند.

معاون وزیر ارشاد در یاسوج: مسائل سیاسی در انتصاب مدیران کل فرهنگ دخیل نیست10 کانون رابط فرهنگی مساجد برگزیده شدندمعاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد

وی خاطرنشان کرد: امسال در جشنواره بین المللی «فیلم فجر» همه فیلم های برتر «اولی» بودند که این نشان می دهد ظرفیت‌های ارزشمند را به عرصه آوردند.

هاشمی ضمن بیان اینکه در دایره انقلاب باید «رویش ها» مدنظر باشد و بچه های مردمی و انقلابی نیز باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: باید صحنه «تعامل» و «همدلی» در استان‌ها شکل بگیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: با توجه به میعاد 12 گانه در حکم مدیران کل ارشاد استان ها، انتظار می رود که نمایندگان ولی فقیه در استان ها به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی همکاری لازم را در راستای تحقق این میعاد نامه داشته باشند.

انتهای پیام/544/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزارت ارشاد امور مجلس و استان های وزارت ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان مصوبات شورای فرهنگ عمومی ارشاد استان معاون حقوقی مدیرکل جدید شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی