Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@18:48:21 GMT

بازتاب دیدگاه متفکران غربی درباره انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۷۶۵۱

بازتاب دیدگاه متفکران غربی درباره انقلاب اسلامی

مستند «۱۰ دقیقه» (10Minutes) شبکه پرس تی‌وی دیدگاه‌های متفکران غربی درباره انقلاب اسلامی را بازتاب می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، مستند «۱۰ دقیقه» این هفته دیدگاه‌های متفکران غربی را درباره انقلاب اسلامی ایران یه عنوان بزرگترین رویداد سیاسی در دهه های پایانی قرن بیستم مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا توجه سراسر جهان، به ویژه روشنفکران غربی را که کنجکاو بودند درباره این جمهوری مذهبی نوپا بدانند، جلب کرد.
این مستند اشاره‌ای دارد به سفر میشل فوکو فیلسوف فرانسوی به ایران در روزهای پرتلاطم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 برای مشاهده تحولات سیاسی که توسط اقشار مختلف جامعه ایران علیه شاه ایجاد شده بود.
مستند «۱۰ دقیقه» همچنین به این موضوع می‌‌پردازد که فوکو ملت ایران را به دلیل وارد کردن «بُعد معنوی در زندگی سیاسی» ستود و از این جنبش حمایت کرد. از نظر این متفکر فرانسوی، انقلاب چیزی جز طرد صریح شاه، رژیم او و تمام آنچه که آنها نمایندگی می کردند نبود.
مستند «۱۰ دقیقه» در ادامه، دیدگاه ادوارد سعید را درباره انقلاب اسلامی و آیت‌الله خمینی بازتاب می‌دهد. به باور این روشنفکر آمریکایی فلسطینی تبار، آیت الله خمینی را باید به عنوان سنت مخالفت با یک سلطنت ظالمانه دانست.
مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه کنندگی مهدی عرب یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درباره انقلاب اسلامی ۱۰ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی فوتسال تایلند، میزبان مسابقات به برتری ۴ بر یک رسید و توانست برای سیزدهمین بار فاتح قاره کهن شود.

قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رسانه‌های جهان بازتاب داشت و این رسانه‌ها به تمجید از تیم ملی فوتسال ایران و سیزدهمین قهرمانی در آسیا پرداختند.

رسانه Extra Time Idonesia در تمجید ایران نوشت: ایران با شکست 4 بر یک تایلند در بازی فینال، قهرمان جام ملت‌های آسیا 2024 شد. فوتسال ایران توانست تعداد قهرمانی‌های خود را به عدد 13 برساند.

سایت The Nation Thailand از شکست تایلند مقابل ایران افسوس خورد و از سیزدهمین قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا نوشت.

سایت VOCKET مالزی نیز از سیزدهمین قهرمانی ایران پس از شکست میزبان در جام ملت‌های آسیا نوشت.

دیگر خبرها

  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی