Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@07:37:30 GMT

تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین/هشدار بایدن

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۷۶۷۵

تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین/هشدار بایدن

سفارت آمریکا در شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد ایالات متحده محموله ‌دیگری از مهمات نظامی را به اوکراین تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» سفارت آمریکا در اوکراین در حساب توییتری خود نوشت: «دو فروند هواپیمای ایالات متحده صبح روز یکشنبه برای تقویت دفاع اوکراین وارد کی‌یف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشی از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری  است که کنگره آمریکا اخیراً مجوز ارسال آن را به اوکراین داده و شامل مهمات و دستگاه نارنجک‌ انداز می‌شود.»

پیش از این اوکراین ۱۵ هواپیمای حامل محموله‌های نظامی از آمریکا دریافت کرده بود. «دنیس شمیگال» نخست وزیر اوکراین هفته گذشته گفت که کشورهای دوست تاکنون کمک نظامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین تکرار کرده‌اند. با این حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بارها تاکید کرده  که مسکو هیچ تجاوزی علیه کشوری را برنامه‌ریزی نمی‌کند و تهدید روسیه دروغ است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

رئیس جمهور اوکراین چندی پیش در نشست خبری اعلام کرد استقرار نیروهای روس در مرزهای کشورش اتفاق جدیدی نیست و سال گذشته هم اتفاق افتاد اما غربی‌ها در آن زمان سروصدایی به پا نکردند.

با این حال از دو ماه قبل رسانه‌ها و مقامات غربی مدعی شدند انتقال شمار بالایی از نیروهای روس به مرز با اوکراین می‌تواند نشانه آماده شدن روسیه برای حمله به این کشور باشد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  روز شنبه گفت، داستان‌سرایی درباره تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین که بسیاری از رسانه‌ها در حال انتشار آن هستند، از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.

زاخاروا گفتد: « می‌توانم بگویم که حمایت رسانه‌ای بی‌سابقه است، زیرا همه منابع غربی سعی می‌کنند که خود را مستقل نشان دهند، اما اکنون منحصراً در خدمت این داستان سفارش‌شده از واشنگتن هستند.»/فارس

 بایدن: هرگونه تهاجم روسیه علیه اوکراین را قاطعانه پاسخ می‌دهیم

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با همتای اوکراینی خود با اعلام حمایت مجدد از کی‌یف گفت، به هرگونه تهاجم روسیه پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود بار دیگر متعهد به دفاع از تمامیت ارضی اوکراین برابر هرگونه حمله ادعایی روسیه شد.

 کاخ سفید با انشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رئیس جمهور اوکراین متعهد به حمایت از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین شد.»

بایدن به صراحت اظهار داشت که ایالات متحده همراه با متحدان و شرکا به هرگونه تهاجم روسیه علیه اوکراین پاسخ قاطعانه خواهد داد. این دو رئیس جمهور همچنین در باره تداوم مسیر دیپلماسی و اقدامات بازدارنده علیه تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین موافقت کردند.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

در همین زمینه، سفارت آمریکا در شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد ایالات متحده محموله ‌دیگری از مهمات نظامی را به اوکراین تحویل داده است.

سفارت آمریکا در اوکراین در حساب توییتری خود نوشت: «دو فروند هواپیمای ایالات متحده صبح روز یکشنبه برای تقویت دفاع اوکراین وارد کی‌یف شدند. این بخشی از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری  است که کنگره آمریکا اخیراً مجوز ارسال  آن را به اوکراین داده و شامل مهمات و دستگاه نارنجک‌ انداز می‌شود.»

پیش از این اوکراین ۱۵ فروند هواپیمای حامل محموله‌های نظامی از آمریکا دریافت کرده بود. «دنیس شمیگال» نخست وزیر اوکراین هفته گذشته گفت که کشورهای دوست تاکنون کمک نظامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین تکرار کرده‌اند. با این حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بارها تاکید کرده است که مسکو هیچ تجاوزی علیه کشوری را برنامه‌ریزی نمی‌کند و تهدید روسیه دروغ است.

یک مقام دولت آلمان  نیز عصر یکشنبه  از وضعیت بحرانی در منطقه بالتیک به دلیل تشدید تنش بین روسیه و  اوکراین خبر داد و اظهار داشت که تنش بین روسیه و اوکراین به «نقطه بحرانی» رسیده است. این در حالی است که قرار است «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان  فردا دوشنبه به کی‌یف و سپس به مسکو برود.

این مقام آلمانی گفت: «نگرانی ما افزایش یافته است. ما وضعیت را بسیار بحرانی و بسیار خطرناک ارزیابی می‌کنیم.»

منبع: فردا

کلیدواژه: کمک تسلیحاتی آمریکا سفارت آمریکا ایالات متحده روسیه بارها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند