Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایحان‌غربی گفت: شبکه ریلی استان از ظرفیت حمل‌ونقل سالانه ١٠ میلیون تن بار برخوردار است و همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه فعال مرزی گواه بر این امر است که راه آهن؛ زیرساخت کلیدی توسعه بخش‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و گردشگری شمالغرب کشور است.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در جلسه کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سال گذشته تنها ٧٠٠ هزار تُن بار در مبادلات مرزی رازی و صادرات از ایستگاه راه آهن سلماس با احتساب حمل و نقل محصولات پتروشیمی مهاباد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجدید نظر در سهم راه‌آهن آذربایجان‌غربی از حمل ونقل باری ضروری است چرا که سالانه بیش از ١٨ میلیون تن بار از جاده های استان جابه جا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایحان‌غربی گفت: بنابراین و بدون‌شک انتقال بخشی از این حجم به شبکه ریلی از استهلاک حمل و نقل جاده‌ای می‌کاهد.

حمزه‌لو بیان کرد: طبق نیازسنجی و مطالعات فراملی و نگاهی به مرزبندی مناطق راه‌آهن از جمله لرستان، زاگرس، همدان،  گرگان و جنوب شرق نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی، ویژگی‌های لازم برای استقرار اداره کل راه‌آهن را دارا می باشد.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی شبکه ریلی آذربایجان‌غربی باید جزو برنامه های راه آهن آذربایجان باشد، گفت: رفع نواقص خطوط ریلی برای پیشگیری از بروز حوادث ضروری است در هدف گذاری برای توسعه شبکه ریلی استان علاوه بر افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل ریلی به دنبال ارتقای سهم راه آهن در جابه جایی کالا  هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایحان‌غربی اضافه کرد: در خصوص بررسی ابعاد مختلف حادثه خروج قطار ارومیه- مراغه از ریل و براساس ارزیابی های تیم کارشناسی، ساخت دیوار حائل و گالری به همراه سبک سازی تراشه های مسیر راه آهن ارومیه – مراغه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ضروری است ما در مقابل جان مردم مسئولیم و بروز چنین سوانح در حوزه حمل و نقل ریلی قابل قبول نیست.

راه آهن آذربایجان‌غربی شامل محور مراغه- ارومیه به طول ١٨٢ کیلومتر دارای هشت ایستگاه راه‌آهن شامل ارومیه، شیرین‌بلاغ، نقده، مهاباد، قزقلعه، میاندوآب، ملکان، مراغه و محور سلماس-رازی به طول ٧٠ کیلومتر  متشکل از ۴ ایستگاه سلماس، بابکان، میلادی و رازی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی کشاورزی گردشگری تین مدیریت بحران حمل و نقل جاده های استان ایمنی حمل و نقل شبکه ریلی آذربایجان غربی آذربایجان غربی شبکه ریلی حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • کریدور شلمچه بصره با اهمال مدیریت راه آهن زمین خورد
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران