Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق مزارع و باغ‌ها هنگام سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارق مزارع و باغ‌ها در مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی (باغ‌ها ومزارع) در روستا‌های شهرستان مرودشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی رامجرد هنگام گشت زنی مشاهده کردند فردی با یک دستگاه خودرو زانتیا در حال سرقت فنس و آهن الات مزارع و ادوات کشاورزی می‌باشد که بلافاصله نسبت به دستگیری وی اقدام و در بازرسی از خودرو متعلق به او مقداری اموال مسروقه کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی دلالت داده شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های فنی به عمل آمده به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی (مزارع، باغ‌ها وادوات کشاورزی) در روستا‌های این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه خودرو متهم به پارکینگ دلالت ومتهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا تحویل داده شد، گفت: صاحبان باغ‌ها و مزارع ضمن توجه به هشدار‌های پلیس، تا حد امکان از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در این مکان‌ها خودداری کرده و آن‌ها را در جایی امن نگهداری کنند.

دستبند قانون بر دستان عامل نشر اکاذیب

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری کاربری خبر داد که با انتشار اکاذیب، قصد تشویش اذهان عمومی را داشت.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد و پایش فضای مجازی، با محتوایی کذب در خصوص موضوعات اجتماعی مواجه شدند که در فضای مجازی در حال انتشار بود.

او گفت: با توجه به بازنشر آن توسط کاربران ناآگاه و تشویش اذهان عمومی، بلافاصله افسران پلیس فتا اقدامات و رد گیری تخصصی جهت شناسایی کاربر تولید کننده محتوا را در دستور کار قرار داده و وی را در کمترین زمان شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم در مواجهه با ادله دیجیتال پلیس، لب به اعتراف گشود و ناآگاهی را انگیزه این عمل مجرمانه خود عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از تحویل متهم به دادسرا خبر داد و به کاربران توصیه کرد: به جهت حفظ امنیت روانی در فضای مجازی و حقیقی، از باز نشر محتوا‌هایی که اطلاع و آگاهی کافی از صحت و سقم آن ندارید، خودداری کنید.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه خودرو سواری و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودروی سواری مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، تعدادی کالای قاچاق شامل لب تاپ، پروژکتور و چراغ‌های دستی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، گفت ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر با نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف احشام سرقتی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۱۰ رأس احشام مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی سرقت ۱۰ رأس احشام در بخش افزر شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرا گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این خصوص یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ شناسایی و با اجرای طرح مهار در محور‌های مواصلاتی به راننده آن دستور ایست داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست مأموران اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می‌دید، خودرو را رها و با استفاده از تاریکی هوا متواری شد.

سرهنگ روستا با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو ۱۰ رأس گوسفند مسروقه کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق ۳ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور قائمیه - شیراز به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن تعداد ۵ هزار و ۹۵۹ ثوب انواع پوشاک قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور افزایش سطح امنیت و احساس امنیت عمومی و کشف جرایم به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ماموریتی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: اجرای طرح‌های جامع انتظامی منطقه‌ای با انجام اقدامات اطلاعاتی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف جرم با استفاده از ظرفیت و توانایی یگان امداد و کلانتری‌ها و پاسگاه‌های تابعه در ۴۸ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ نیکبخت گفت: از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح می‌توان به کشف ۶ هزار عدد قرص روانگردان، دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر، جمع آوری ۳۲ معتاد متجاهر وکشف یک کیلو انواع مواد مخدر اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به استمرار اجرای طرح‌های انتظامی و پیشگیرانه پلیس، از شهروندان خواست: نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامونی و محیطی خود بی تفاوت نبوده و همواره موضوع مشارکت مردمی در تولید امنیت جامعه با پلیس را مد نظر داشته باشند.

کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی در آباده

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان آباده، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی گفت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، ماموران پلیس این شهرستان طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و بکارگیری تجهیزات خاص پلیسی در سطح شهرستان آباده به مرحله اجرا گذاشتند.

او گفت: ماموران انتظامی هنگام اجرای این طرح و ضمن بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی شهرستان موفق شدند یک دستگاه موتور سیکلت مسروقه که سابقه سرقت از استان یزد را داشته است، کشف کنند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به رعایت نکات ایمنی و نصب سیستم‌های بازدارنده بر روی وسایل نقلیه به شهروندان توصیه کرد: هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

خدمات رسانی پلیس زرین دشت به رانندگان گرفتار در باران

جانشین فرمانده انتظامی زرین دشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به تعدادی از رانندگان و مسافران در مانده در باران در محور‌های مواصلاتی این شهرستان امداد‌رسانی شد.

سرهنگ محمدحسین عوض پور گفت: با ورود سامانه بارشی همراه با باران طی ۲۴ ساعت گذشته، طرح انتظامی و ترافیکی کمک به شهروندان در مانده در جاده در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: در این طرح به چند راننده که با خودرو قصد انتقال بار به شهرستان‌های اطراف را داشتند و به دلیل شرایط نامساعد جاده در گل فرو رفته بودند امدادرسانی شد و بسیاری از شهروندان از این اقدام خیرخواهانه پلیس تقدیر کردند.

جانشین فرمانده انظامی زرین دشت از شهروندان خواست با عنایت به نزول و بارش رحمت الهی و لغزنده بودن محور‌های مواصلاتی و به جهت پیشگیری از حوادث رانندگی، از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

کشف ماینر‌های قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه دارنگون قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت در قشم و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه خودرو هایلوکس سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی واقع در اطراف روستای هرمود عباسی به یک دستگاه تویوتا هایلوکس که در کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

او گفت: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که این خودرو سابقه سرقت از قشم دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، گفت: مالکان خودرو‌ها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدار‌های انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک کردن خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف گنج یاب قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه گنج‌یاب در منزل احدی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری سارق حوادث و انتظامی قاچاق کالا طرح ارتقای امنیت اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان شهرستان خبر محور های مواصلاتی ماموران انتظامی یک دستگاه خودرو میلیارد ریال دستور کار کالای قاچاق ساعت گذشته اجرای طرح ۳ میلیارد قرار گرفت کوه چنار گنج یاب داده شد او گفت باغ ها کشف یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ بدری گفت: در راستای اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با خودروهای شوتی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری و چهار دستگاه وانت نیسان، برای ماموران محرز شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان خودروهای مذکور را  متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ادامه داد: در بازرسی از خودروهای مذکور در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلوگرمی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

سرهنگ بدری ادامه داد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ضمن قدردانی و تشکر از آحاد جامعه در همکاری با پلیس از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و ... موضوع را به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ و یا مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری