Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - ابراهیم کشاورز گفت: براساس قانونی که از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۹ اجرا می‌شد، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، فنی و کشاورزی که از خدمات دولتی استفاده می‌کردند، برای ۵ کارگر شاغل در این کارگاه‌ها، از پرداخت حق بیمه معاف بودند و از ۵ نفر بیشتر، مازاد حق بیمه را پرداخت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به علت کمبود اعتبار، کارگاه‌های جدید که به مدت دو سال از معافیت بی بهره شده بودند و همه کارفرمایان مخصوصا کارفرمایان بخش کشاورزی براساس این قانون از معافیت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: در این استان، ۲۸ هزار کارفرما در ۳۸ رسته مختلف فعالیت می‌کنند و ۸۴ هزار نفر کارگر را تحت پوشش دارند و سالانه دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه و حق کارآفرینی به این کار فرمایان کمک می‌کند.

به گفته کشاورز، در این طرح ۲۰ درصد سهم کارفرمایان توسط دولت و با توجه به شرایط ذیل پرداخت می‌شود و براساس آئین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه، کارگاه به واحدی اطلاق می‌شود که حداکثر ۵۰ کارگر داشته باشد و اداره آن را اشخاص حقیقی یا حقوقی برعهده دارند و فعالیت یا خدماتشان جنبه تولیدی، صنعتی و فنی داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج کارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود و کارفرمایانی که بیش از ۵ کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه (سهم کارفرما) کل افراد شاغل در هر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به‌عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف به پرداخت مابقی سهم خود است.

کشاورز گفت: کارفرمایان مشمول این قانون مکلفند صورت مزد افراد شاغل در کارگاه و همچنین حق بیمه سهم آنان و مابقی حق بیمه سهم خود را، ظرف مهلت مقرر به تامین اجتماعی تسلیم و پرداخت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه تامین اجتماعی فارس معافیت بیمه ای کارگاه ها حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد

سیدفرهاد ناصری‌نیا  در نشست مدیران عضو شورای هماهنگی، تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار کرد: هر پیشرفتی در هر حوزه داریم قطعاً دست کارگر در آن پیداست و براساس قانون، در بیشتر کارگروه‌ها، یک نماینده از کارگر و کارفرما حضور دارد.

وی ادامه داد: در قوانین ما جایگاه و منزلت کارگر دیده شده و تمام هدف این بوده است که مشکلات کارگران با همفکری خودشان حل شود.

او گفت: نگاه ما در وزارت تعاون سه‌جانبه است و اعتقاد ما در قوانین این است که کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید دارد که در حال تآلیف کتاب مربوط به آن هستیم و تلاش داریم تا قبل از کنگره شهدای کارگر، این کتاب چاپ شود.

ناصری‌نیا اظهار کرد: در این هفته، تجلیل از نخبگان کارگری را داریم و دیدار با زنان کارگر نمونه، بازدید‌ها و همایش‌هایی هم داریم که اگر به برطرف شدن مشکلات کارگری منجر نشود، ابتر خواهد ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در استان با ۱۳۸ هزار و ۵۱۷ نفر کارگر داریم، افزود: در حوزه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات ما نبود بازار فروش بود که پیشنهاد ما ایجاد یک بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی است. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند