Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:00:58 GMT

بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۸۰۹۹

بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می‌برد

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نبود منابع در بازار و تاثیر آن بر نوسانات اخیر بر بازار سرمایه عنوان کرد: شخصیت‌های حقوقی‌ منابعی به بازار وارد کرده و از آن حمایت می‌کنند اما این منابع کافی نیست. تا زمانی که اشخاص حقیقی‌ حاضر در بازار سرمایه برای خرید دست به کار نشوند، بازار نمی‌تواند روند صعودی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بازار بورس از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و مردم تا مشخص شدن تکلیف آن اقدام به خرید نخواهند کرد.

بهنام صمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه اظهار کرد: بازار بورس طی چند روز اخیر روند نزولی داشته و منفی بوده است. البته دلایل روشنی برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه تکلیف مذاکرات برجام هنوز مشخص نبوده و سرنوشت آن به صورت یک ابهام باقی مانده است.

وی افزود: از طرفی طولانی شدن روند تعیین بودجه ۱۴۰۱ نیز بر این مساله تاثیرگذار بود. البته این احتمال که کمسیون تلفیق بودجه قصد دارد تا مشخص شدن وضعیت برجام و رفع تحریم‌ها منتظر بماند نیز وجود دارد.

صمدی تصریح کرد: همچنین موضوعی در دولت مبنی بر تک‌نرخی شدن ارز در کانال ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان مطرح شد که می‌تواند اتفاق مثبتی برای کل اقتصاد کشور باشد زیرا اگر تحریم‌ها افزایش پیدا کند و قیمت دلار ثابت باشد، رویداد مثبتی برای صنایع به شمار خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با بروز سه اتفاق بازار بورس می‌تواند در صورت رفع تحریم‌ها از برجام منتفع شود. اول اینکه به دلیل تعدیل انتظارت تورمی باید نرخ بهره بین بانکی کاهش پیدا کند زیرا دولت می‌تواند در صورت رفع تحریم‌ها صادرات کند و درآمد داشته باشد؛ در نتیجه فروش اوراق کاهش پیدا کرده و این موضوع به نفع بازار سرمایه خواهد بود. 

این تحلیلگر بازار بورس ادامه داد: دومین اتفاق تعیین نرخ ارز از طریق عرضه و تقاضاست. موضوع بعدی نیز حذف قیمت‌گذاری دستوری است که می‌تواند در صورت لغو تحریم‌ها کمک مهمی به بازار بورس کند. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از کالاها مانند سیمان، زغال‌ سنگ و کل زنجیره فولاد وارد بورس کالا و انرژی شده و این موضوع هم نفع زیادی برای بازار سرمایه وسرمایه‌گذاران به همراه دارد.

صمدی با اشاره به اهمیت طرح مالیات بر عایدی در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: طرح مالیات بر عایدی در مجلس در حال بررسی است. دولت هم در این موضوع تعلل می‌کند. تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه کمک بزرگی به بازار بورس خواهد کرد زیرا هیچکس به راحتی نمی‌تواند سرمایه خود را به نیت انتفاع در کوتاه‌مدت وارد بازار خودرو، مسکن و... کند. این موضوع می‌تواند بازار سرمایه را برای مردم جذاب‌تر کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بنابراین اگر تکلیف برجام و بودجه ۱۴۰۱ تا اوایل اسفند سال جاری مشخص شود، می‌توان پیش‌بینی کرد اسفند متفاوتی در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بورس بازار سرمایه بازار بورس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد