Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - اتحادیه تولیدکنندگان فرش با انتقال  مرکز  ملی فرش از زیر مجموعه وزارت صمت به میراث فرهنگی مخالفت کرد.

عضو اتحادیه تولید کنندگان فرش گفت: زمانی که فرش زیر مجموعه وزارت صمت باشد دسترسی به ارگان‌هایی مانند سازمان توسعه تجارت، کمیسیون ماده یک و شورای گفت‌و‌گو  امکان پذیر‌تر است. معیشت ۱۰ درصد از مردم به فرش وابسته است، بنابراین باید فرش  زیر مجموعه ارگان اقتصادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشکلی به نام " عدم تعریف سرقفلی" در سامانه های دولتی!

به گفته مرتضی میری مشکلات دیگری که در بحث فرش دارای اهمیت هستند شامل؛ اجازه بازگشت، فرش‌های انباشته شده  و صادرات آن به بازار های دیگر است، وضعیت تمدید کارت‌های بازرگانی نیز دارای مشکل است و  صادرکنندگان  فرش که  محل کسبشان  به صورت سر قفلی است، کد رهگیری ندارند دلیل این امر این است که در سامانه دولتی سرقفلی تعریف نشده، بنابراین این افراد نمی توانند کارت بازرگانی خودشان را تمدید کنند، از دیگر مشکلاتی که بافندگان فرش با آن رو  به رو  هستند قطع  شدن بیمه شان   از سال ۱۴۰۰ است که اگر یک سال بیمه بافنده پرداخت نشود کل سابقه شان را از دست می‌دهند.

مشکل دیگری که صادر کنندگان این حوزه از آن گلایه مندند رفع تعهد ارزی است مسئله ای که موجب شده تا تجار فرش، در برابر صادراتی که انجام داده بودند در بازگرداندن ارز صادراتی درگیر باشند و صادرات فرش به ۳۹ میلیون دلار در ۸ ماهه ابتدایی امسال برسد، به این دلیل که صادرکنندگان می گویند:  فرش را به صورت امانی و نه فروش قطعی، در اختیار فروشنده خارجی قرار داده اند و ارزی دریافت نکرده اند که در زمان بندی مد نظر بانک مرکزی، رفع تعهد ارزی کنند.

اتحادیه تولیدکنندگان فرش خواستار نگهداری فرش در زیر مجموعه وزارت صمت هستند، چون ابعاد اقتصادی و  ارزش صادراتی آن نسبت به بُعد فرهنگی آن  پر رنگ تر است و  طبق گفته رئیس اتحادیه  انتقال فرش به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همین صادراتی 39 میلیون دلاری را  با کاهش همراه می کند و  ما به جای انتقال آن به ارگان دیگر خواستار ایجاد  یک نهادی مستقل زیر مجموعه ریاست جمهوری هستیم که  بودجه مشخصی داشته باشد.

در حال حاضر با مذاکراتی که از سمت اتحادیه با معاونت وزارت صمت صورت گرفته  جلوی این انتقال به صورت موقت گرفته شده و اگر این جلسات ادامه پیدا کند جلوی این انتقال گرفته می شود.

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز  انتقال مرکز ملی فرش ایران از وزارت صمت به وزارت میراث فرهنگی  را منوط به فراهم شدن شرایط می داند.

به گفته ضرغامی در صورت انتقال مرکز ملی فرش برای آن مرکزی مستقل یا  به صورت الحاق با یکی از معاونت ها ساختاری در نظر می گیریم البته  تا ایجاد ساختار در وزارت میراث فرهنگی، مرکز فرش در وزارت صمت باقی می ماند.

بیشتر بخوانید

لزوم ایجاد سازمان مستقلی برای فرش زیر نظر ریاست جمهوری

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: تا زمان ایجاد ساختار و زیرساخت‌های در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پذیرش فرش دستباف، مرکز فرش در وزارت صنعت، معدن و تجارت استقرار دارد و موضوعات مرتبط با فرش در وزارت صمت  پیگیری می‌شود.

به گفته مهدی نیازی  در صورت جدا شدن مرکز ملی فرش ایران از وزارت صمت، صنعت فرش باز هم در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است و زیر نظر صنایع نساجی در وزارت صمت خواهد بود و کار مرکز ملی فرش؛ صنایع دستی است و ساماندهی قالیبافان و مجموعه‌های تولیدی فرش از وظایف این سازمان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه فرش وزارت صمت وزارت میراث وزارت میراث فرهنگی مرکز ملی فرش زیر مجموعه وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند