Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک رسانه یونانی به تازگی مدعی شده است که دولت آمریکا پیشنهاد فروش جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵» را به یونان ارائه کرده، رویدادی که باعث برتری هوایی محرز یونان برابر ترکیه خواهد شد.

به نوشته وبگاه «آتن نیوز»، طبق اطلاعات ستاد نیروی هوایی یونان پیشنهاد ایالات متحده مربوط به فروش ۲۰ جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ۲ به مبلغ ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار به یونان است. این مبلغ شامل زیرساخت‌های لازم در پایگاه هوایی برای استقرار این جنگنده و برای سامانه‌های ارتباطی و اتصال آن‌ها با پدافند هوایی یونان خواهد بود.  تسلیحات این هواپیما در این مبلغ لحاظ نشده است، زیرا انتخاب سلاح‌ها موضوع مذاکرات آتی آتن و واشنگتن خواهد بود.

با توجه به چراغ سبز آمریکایی‌ها، اگر یونان تصمیم به پیوستن به این برنامه داشته باشد، اولین جنگنده از ۲۰ جنگنده اف-۳۵ باید سال ۲۰۲۶ به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شود و آخرین آن نیز پنج سال بعد خواهد بود.

به گفته طرف یونانی، دستیابی به جنگنده اف-۳۵ امکان برداشتن گام بزرگ دیگری در جهت برتری مطلق هوایی در درجه اول برابر ترکیه را ممکن می‌سازد.

اخیرا مشاور رئیس جمهور ترکیه  با بیان اینکه موازنه قوا بین  ترکیه و یونان پس از کمک نظامی غرب به آتن تغییر کرده، گفت که کار ارتش ترکیه دشوارتر شده است. «مسعود حکی کاشین» مشاور رئیس جمهور ترکیه در امور امنیتی و سیاست خارجی که خود افسر سابق نیروی هوایی ترکیه نیز بوده گفت که برتری هوایی پس از خرید هواپیماهای جنگنده جدید به یونان رسیده است. 

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل‌های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راه حل‌های تهاجمی.

منبع: الف

کلیدواژه: جنگنده اف ۳۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»

ده میلیارد و هفتصد میلیون تومان فروش فقط در دو روز!

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی "مست عشق" محصول مشترک ایران و ترکیه که در دولت قبل توقیف شده بود، سرانجام از چهارشنبه روی پرده سینما‌ها رفت.

گیشه این فیلم با احتساب پیش‌فروش، در روز اول اکران از شش میلیارد تومان فراتر رفت و در پایان دومین روز اکران به فروش خیره کننده ده میلیارد و هفتصد میلیون تومانی دست یافت تا پاسخ محکمی به آن‌هایی باشد که با پیش کشیدن فروش فیلم‌های کمدی، مدعی ورشکستگی سینمای ایران بدون آثار کمدی شده بودند.

پارسا پیروزفر، شهاب حسینی، حسام منظور در کنار بازیگران مطرح ترکیه‌ای چون؛ هانده ارچل، بنسو سورال، ابراهیم چلیک کول، در این فیلم که در قونیه ترکیه فیلمبرداری شده، ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم به بخشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی پرداخته است.

گفتنی است مست عشق در مدیریت قبلی اداره نظارت بر نمایش فیلم موفق به اخذ پروانه نمایش نشده بود

دیگر خبرها

  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • پیروزی یاران حاج صفی در یونان/ تساوی آریس برابر المپیاکوس
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند