Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:00:50 GMT

عفونت کووید ۱۹ ریسک مرده زایی را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۸۴۹۶

عفونت کووید ۱۹ ریسک مرده زایی را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «دیوید شوارتز» نویسنده این مطالعه گفت: برخلاف سایر عفونت‌های قارچی، باکتریایی یا ویروسی که از جفت عبور می‌کنند تا بر جنین تأثیر بگذارند، کروناویروس به ویژه برای جفت در حال رشد کُشنده است و این آسیب، جنین را از اکسیژن و تغذیه محروم می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گزارش داده بود که زنان باردار مبتلا به کووید در معرض خطر بیشتر مرده‌زایی هستند، یعنی از دست دادن نوزاد قبل یا در حین زایمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوارتز و تیمش برای درک بهتر اینکه چرا خطر مرده‌زایی در زنان باردار مبتلا به کووید افزایش می‌یابد، ۶۴ جفت ناشی از مرده‌زایی و چهار موردی را که در آنها نوزادان بلافاصله پس از تولد مرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. همه زنان باردار واکسینه نشده بودند.

در جفت‌های آلوده میزان فیبرین، پروتئینی که با لخته شدن خون درگیر است، افزایش یافته و جریان خون و اکسیژن به جفت را مسدود می‌کند. این مطالعه نشان داد که تمام ۶۸ جفت دارای مرگ سلولی بودند که مانع اصلی محافظتی بین مادر و جنین است.

شوارتز گفت: ما این ناهنجاری‌ها را زیر میکروسکوپ و با چشم غیرمسلح دیدیم. به طور متوسط جفت ۷۷.۷ درصد از بین رفته بود. جنین نمی‌تواند با این نوع آسیب زنده بماند زیرا جفت تنها منبع اکسیژن و تغذیه آن است.

این مطالعه نشان داد که آسیب ناشی از کووید ۱۹ فقط در جفت رخ می‌دهد. از این رو واکسینه شدن در برابر کووید ۱۹ ممکن است این خطرات را کاهش دهد. کروناویروس با عبور از جریان خون مادر به جفت می‌رسد.

به گفته شوارتز: اگر بتوانیم حضور ویروس در جریان خون مادر را در دوران بارداری مسدود کنیم، احتمالاً مانع از عفونت جفتی می‌شویم.

زنان باردار واکسینه نشده بیشتر در معرض خطر ابتلاء به کووید ۱۹ شدیدتر هستند.

کد خبر 5424535

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا نوزاد بارداری ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سویه اومیکرون کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 بارداری پیوند اعضا بهرام عین اللهی سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت زنان باردار مرده زایی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟

 

طرفداری | سرانجام تکلیف جانشین یورگن کلوپ مشخص شد و قرار است آرنه اسلوت جانشین سرمربی موفق آلمانی شود.

روزی که یورگن کلوپ اعلام کرد از لیورپول جدا می شود، احتمالا آرنه اسلوت حتی جزو پیش بینی های اولیه به عنوان مرد آلمانی هم نبود ولی ناگهان مدیران لیورپول تصمیمی غیرمنتظره گرفتند که بسیاری را شوکه کردند؛ اما میراث یورگن کلوپ در لیورپول به چه کسی خواهد رسید؟

امروز می خوایم با آرنه اسلوت آشنا بشیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم برنامه آن تایم را از دست ندهید.

بهمن رضایی کارگردان این برنامه است و حسین باقرشاهی، اجرا و نویسندگی برنامه را برعهده دارد. علیرضا منوچهری (تصویربردار و تدوین‌گر) و حسین خسروی (طراح گرافیک) دیگر دست‌اندرکاران این برنامه بوده‌اند.

تماشای برنامه آن تایم

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی